وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم رونمایی از سند ثبت جهانی چوگان:

امروز به آنچه که حقمان بود رسیدیم/ باید از تجربیات خارجی ها و مدرس خارجی و اعزام مربیان ایرانی برای آموزش و استفاده از تجربیات آنها استفاده کنیم

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۲۰:۴۶:۴۴
کد خبر: ۷۴۰۴۶۲
امروز به آنچه که حقمان بود رسیدیم/ باید از تجربیات خارجی ها و مدرس خارجی و اعزام مربیان ایرانی برای آموزش و استفاده از تجربیات آنها استفاده کنیم
وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم رونمایی از سند ثبت جهانی چوگان گفت: امروز به آنچه که حقمان بود رسیدیم. این رشته که ریشه دیرینه در فرهنگ و آموزه های دینی ما دارد و مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر گسترش آن داشته اند به ثبت جهانی رسید.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر سلطانی فر در حاشیه مراسم رونمایی از سند ثبت ملی چوگان گفت: امروز روز بزرگی برای ورزش کشور است و به نوبه خودم تبریکی از صمیم قلب به همه ایرانیان که هر تپش قلب شان هر جوشش خون شان برای عزت و آبادانی ایران می تپد عرض  می‌کنم

وی افزود: امروز به آنچه که حقمان بود رسیدیم. این رشته که ریشه دیرینه در فرهنگ و آموزه های دینی ما دارد و مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر گسترش آن داشته اند به ثبت جهانی رسید.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ورزش چوگان در ۴۰ سال گذشته با فراز و نشیب های زیادی داشته که با برنامه‌ریزی خوب و تلاشی که در چند سال اخیر انجام شد، روند رو به رشدی را شروع کرد و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان میراث فرهنگی و مستنداتی که به یونسکو ارسال شد توانستیم سال گذشته در یونسکو چوگان را به نام ایران ثبت کنیم.

دکتر سلطانی فر افزود: امید دارم با رغبت زیادی که بین مردم به سوارکاری و چوگان وجود دارد روز به روز این رشته بین مردم توسعه پیدا کند و به موقعیت خوب در جهان برسیم.

وی تاکید کرد: تلاش وزارت ورزش و جوانان هم توسعه رشته چوگان است. در حال حاضر در هفت استان هفت هیئت مستقل چوگان وجود دارد و پنج استان نیز متقاضی تاسیس هیئت هستند که چون هنوز زمین مناسب را پیدا نکردند این هیات تأسیس نشده اما این رشته در کشور رو به گسترش است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با رغبتی که بخش خصوصی به رشته چوگان دارد و سرمایه گذاری که در این رشته می کند خیلی دور نیست که به موقعیت خوب جهانی برسیم.

دک تر سلطانی فر افزود: یکسری کارهای سخت افزاری و نرم افزاری و ایجاد فضای مناسب لازم است که در تمام استان ها ایجاد کنیم و بعد کمک کنیم برای توسعه جنبه‌های مختلف از جمله نژاد اسب ها که در این راستا نیز کارهای خوبی در استان ها انجام شده است. باید از تجربیات خارجی ها و آوردن مدرس خارجی و فرستادن مربیان ایرانی   برای آموزش و استفاده از تجربیات آنها استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز