کبدی پیشرفت خوبی داشته است؛

صالحی‌امیری: هدف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش‌وجوانان رهایی از حاشیه‌ها بود/ رشته ناشناخته‌ای را به میزبان دادند که چهارده مدال طلا بدست آورد

۱۳۹۷/۰۶/۰۸ - ۲۱:۲۶:۳۲
کد خبر: ۷۴۷۶۱۴
صالحی‌امیری: هدف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش‌وجوانان رهایی از حاشیه‌ها بود/ رشته ناشناخته‌ای را به میزبان دادند که چهارده مدال طلا بدست آورد
رییس کمیته ملی المپیک درباره عملکرد کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های آسیایی جاکارتا صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در  برنامه زنده تلویزیونی درباره عملکرد کاروان ورزشی در رقابت‌های آسیایی جاکارتا صحبت کرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود درباره عملکرد کاروان ورزشی ایران در رقابت‌های آسیایی جاکارتا، گفت: هدف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان همیشه این بوده است که از حاشیه ها فاصله بگیریم و رد این زمینه موفق ظاهر شدیم. اجتماعی کردن ورزش اهمیت زیادی دارد و فقط نباید به کسب مدال فکر کرد. ورزش می تواند دل مردم را شاد کند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه موفقیت در جام جهانی و سپس در بازی های آسیایی جاکارتا باعث شادمانی مردم شده است و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت، افزود:  انسجام بسیار خوبی میان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها ایجاد شده است و این اتفاق اهمیت بسیاری دارد. در هفته اول کاری خود در کمیته ملی المپیک ستادی را برای اعزام ورزشکاران به بازی های آسیایی با حضور سجادی تشکیل دادیم و با فدراسیون ها جلسه گذاشتیم. فضای پشتیبانی را تعریف کردیم که چه مقدار ارز نیاز است تا برای کاروان ایران هزینه شود.

وی ادامه داد: از دولت تشکر می کنیم بابت حمایت هایی که انجام دادند و حدود 15 میلیارد تومان به کاروان اعزامی ایران تعلق گرفت تا کارهای مرتبط با آن انجام شود. ضمن اینکه پاداش قهرمانان از جمله کشتی گیران را در همان اندونزی پرداخت کردیم.  خبرنگاران و عکاسان به این رویداد مهم اعزام شدند و باید از زحمات آنها تشکر کرد. بنده به همراه دکتر سلطانی فر از اردوهای تیم ملی بازدید کردیم تا وحدت و یکدلی خود را نشان بدهیم. تشکیل ستاد عالی در مرحله بعد قرار داشت که آن را انجام دادیم.

صالحی امیری با اشاره به اینکه فدراسیون ها با همه توان و منابع سعی در این داشتند تا بهترین کارها را انجام بدهند و به نظرم با این ظرفیت و پتانسیل عملکرد بسیار خوبی در بازی های آسیایی داشتیم، اضافه کرد: ما هیچ گونه تبعیض و دخالتی در کارهای فدراسیون نداشتیم و طبق عرف کار کردند.نمی دانم شورای المپیک آسیا با چه هدفی رشته پنچاک سیلات را در بازی های آسیایی قرار داد. این بار غیر منطقی و غیر عقلانی چنین کاری انجام دادند و رشته ناشناخته ای را به میزبان دادند که چهارده مدال طلا بدست آورد و باعث شد به رتبه چهارم برسد.

وی با تاکید بر اینکه سایر کشورها نیز به این مساله اعتراض داشتند و قراردادن این رشته محلی باعث شد تا بیشتر تیم ها لطمه ببینند، اضافه کرد: ازبکستان در جدول مدال ها به ما نزدیک شده و نباید توقع بیش از حد برای مردم ایجاد کنیم. اگر ناداوریها نبود شرایط بسیار فرق می کرد.  مسئول فنی بازی ها فدراسیون ها هستند و باید خودشان پاسخگوی عملکرد خود باشند. تا الان جایگاه قابل قبولی داریم و برآورد ما کسب بیست مدال طلا و در مجموع شصت مدال بوده و همان پیش بینی های ما شکل گرفته است. کبدی پیشرفت خوبی داشته است. 

رییس کمیته ملی المپیک در پایان، گفت:  به عنوان مثال سهراب مرادی رکورد جهان را شکست، احسان حدادی چهارمین مدال طلای خود را کسب کرد و ظرفیت بانوان هم نسبت به دوره قبل دو برابر شده است. باید تلاش کنیم در مسیری حرکت کنیم که حضور بانوان پررنگ‌تر باشد و آنها دوباره بتوانند بدرخشند. می توانم به مردم بگویم کاروان ایران در المپیک 2020 خواهد درخشید و ورزش ایران در جایگاه خوبی قرار خواهد گرفت و با تلاش های زیاد می توانیم بازهم در میادین بین المللی درخشان ظاهر شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز