محمدرضا داورزنی:

بازنشسته‌ها باید ظرف دوماه پست خود را تحویل دهند/ بحث کی‌روش ربطی به وزارت ورزش و دولت ندارد

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۲:۳۱:۱۳
کد خبر: ۷۵۴۱۲۷
بازنشسته‌ها باید ظرف دوماه پست خود را تحویل دهند/ بحث کی‌روش ربطی به وزارت ورزش و دولت ندارد
معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: بازنشسته ها باید در فرصت دوماهه قانونی پست خودشان را تحویل دهند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه مجمع فدراسیون اسکواش در مورد وضعیت بازنشسته‌ها در ورزش گفت: در شرایط فعلی تعدادی از رؤسای فدراسیون‌ها بازنشسته هستند. برخی 5-4 سال و برخی هم 8-7 سال است که حقوق بازنشستگی هم می‌گیرند اما به دلیل همان قضیه‌ای ایثارگری در مجمع شرکت کردند و انتخاب شدند، البته برخی هم مؤثر هستند. نیروهای تخصصی، کسانی که تا 60 سال سن دارند و لیسانس هستند و بالاتر تا 65 سالگی که ارشد دارند، با درخواست سازمان مربوطه می‌توانند ادامه دهند.

وی‌ ادامه داد: در حال حاضر قانون راجع‌به کسانی است که از قانون ایثارگری استفاده می‌کنند و آنهایی که کمتر از 50 درصد جانبازی، کمتر از 3 سال اسارت و جزو خانواده‌ شهدا نیستند باید در فرصت دوماهه قانونی پست خودشان را تحویل دهند. وزارت ورزش هم در حال بررسی است. البته این موضوع شامل رؤسای فدراسیون‌ها، دبیران و کارکنان ستادی وزارت ورزش است.

وی درمورد اینکه گفته می‌شود خودتان هم بازنشسته هستید، عنوان کرد: من در سال 79 به وزارت ورزش منتقل شدم و در حال حاضر کارمند رسمی و شاغل هستم.

داورزنی درمورد اینکه وضعیت کی‌روش چگونه خواهد بود و فدراسیون از وزارت و دولت درخواست کمک کرده، گفت: کی‌روش تا پایان جام ملت‌ها با فدراسیون به توافق رسیده و طبیعتاً فدراسیون باید خودش پاسخگوی این مسائل باشد. برخی بحث‌ها اصلاً ربطی به وزارت ورزش و دولت ندارد. ما فقط از تصمیم آنها حمایت می‌کنیم و در مسائل مختلف مانند مسابقات، وزارت ورزش کنار فدراسیون است. وزارت رصد می‌کند اما دخالتی نمی‌کند. با توجه به بالا رفتن نرخ ارز فدراسیون‌ها نیاز به حمایت جدی دارند و ما هم طبیعتاً کمکشان می‌کنیم. در مورد کی‌روش هم هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد ما حمایت خواهیم کرد.

معاون وزارت ورزش و جوانان درمورد اینکه وضعیت جانبازی تاج چگونه است، گفت: ما نباید درصد جانبازی را مشخص کنیم و طبق قانون بنیاد جانبازان این کار را انجام می‌دهد. در حال حاضر چیزی که می‌توانم بگویم این است که اتفاق جدیدی نیفتاده و نامه‌ای به ما نرسیده، اگر برسد بررسی می‌کنیم.

وی درمورد عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و نتایج ضعیف برخی رشته‌ها گفت: در مجموع معدل کاروان ایران خوب و مثبت بود. امروز هم با رؤسای فدراسیون‌ها برای تحلیل کلی مسابقات جلسه داریم. سرپرست کاروان و مسئولان کمیته ملی المپیک هم گزارش خواهند داد. موضوعی که وجود دارد این است که بحث‌ها عاطفی و احساسی نیست و همه جوانب را بررسی می‌کنیم. یکی، دو رشته انتظارات از آنها بالا بود و یکی، دو رشته هم کمتر بود و عملکرد خوبی داشتند. اگر پنجاک سیلات کنار بگذاریم، جایگاه ما پنجمی است. در برخی رشته‌ها مانند قایقرانی، کاراته، وزنه‌برداری، ووشو و... پیش‌بینی طلا بیشتر بود و ما روی 25 طلا حساب می‌کردیم.

داورزنی عنوان کرد: برخی رشته‌ها برای کسب سهمیه المپیک نیاز به مسابقات بین‌المللی دارند و با توجه به شرایط فعلی اقتصادی اجرای برنامه‌های فدراسیون‌ها با سختی روبروست و ما تلاش می‌کنیم که به مشکل نخورند.

معاون وزارت ورزش درمورد بازنشسته‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: این قانون شامل آنها هم می‌شود. هستند کسانی که در این دو باشگاه بازنشسته‌اند و طبق قانون باید کارها انجام شود.

داورزنی درمورد اینکه گفته می‌شود فریبا محمدیان هم بازنشسته است، گفت: بهتر است از خودش بپرسید اما چیزی که می‌دانم این است که او زودتر از موعد مقرر درخواست بازنشستگی داده بود و چون زودتر بوده می‌تواند باز هم شاغل شود و به کارش ادامه دهد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز