تفکرات متفاوت سرمربی آبی‌ها؛

منطق هیتلری شفر بلای جان استقلال شد

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۱۰:۲۳:۰۵
کد خبر: ۷۵۵۸۸۲
منطق هیتلری شفر بلای جان استقلال شد
تیم فوتبال استقلال تهران با هفت امتیاز در جایگاه یازدهم جدول لیگ برتر قرار دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، تیم فوتبال استقلال فصل گذشته تا هفته هفتم با هدایت علیرضا منصوریان با 5 امتیاز در رده 16 جدول لیگ برتر قرار گرفت. تساوی مقابل ذوب آهن آخرین باری بود که منصوریان به عنوان سرمربی روی نیمکت آبی‌ها نشست. اما آبی‌پوشان با حضور وینفرد شفر توانستند از قعر جدول رهایی پیدا کنند و در رقابت‌های جام حذفی به عنوان قهرمانی برسند. 

عملکرد خوب وینفرد شفر در فصل گذشته باعث شد تا همه به درخشش استقلال در لیگ قهرمانان آسیا امیدوار شوند. مسئولان سابق استقلال در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات تابستانی با سرعت شروع به خرید کردند اما با اعتراض شفر جلوی تعدادی از خرید ها گرفته شد. بعد از ثبت قراردادها کاشف به عمل آمد استقلال به خرید تعدادی بازیکن مصدوم رو آورده که با موج انتقادها کادر مدیریتی استقلال تغییر پیدا کرد.

کادر جدید مدیریتی با منطق جلو رفت و زیر نظر شفر تعدادی بازیکن داخلی و خارجی خریداری کرد. استقلال با یک تیم پر مهره اما در یک زمان بندی بسیار دیر به استقبال لیگ هجدهم رفت. ناهماهنگی میان بازیکنان باعث شد تا وینفرد شفر با گذشت 6 هفته نتواند به ترکیب مناسب برسد. تغییر بازیکن و نداشتن ترکیب مناسب همگان را به یاد سرمربیگری منصوریان انداخت که در دو فصلی که به عنوان سرمربی استقلال بود نتوانست به ترکیب ثابت برسد.

آبی‌ها با عبور از بحران مدیریتی اکنون با ضعف کادرفنی مواجه هستند تنها تغییر استقلال نسبت به فصل گذشته دو امتیاز است. آبی‌ها در لیگ هفدهم با 5 امتیاز در رده 16 جدول قرار داشتند. اکنون استقلال با یک بازی کمتر در هفته هفتم با 7 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد. ظاهرا شفر دیگر برای عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگیزه ای ندارد. منطق هیتلری شفر حکم می‌کند که با رسیدن به عنوان قهرمانی جام حذفی که هم سریع تر و آسان تر است می‌تواند سهمیه آسیا را کسب کند و با داشتن جام قهرمانی هواداران را راضی نگه دارد، البته این احتمال هم وجود دارد که استقلال همانند فصل گذشته قرعه آسانی در جام حذفی نداشته باشد و با شکست حتی جام حذفی را هم از دست بدهد.

اگر استقلال در بازی با نفت مسجد سلیمان و دربی به سه امتیاز برسد می‌تواند از این بحران نجات پیدا کند. شفر بعد از تساوی مقابل نساجی اعلام کرد بردهای استقلال بعد از دربی آغاز می‌شود. این مربی کهنه کار به خوبی می‌داند که پیروزی مقابل پرسپولیس برگ برنده است وگرنه شکست در دربی می تواند بحران های جدیدی در استقلال ایجاد کند. 

 

untitled

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز