کشور ما ظرفیت خوبی برای گرفتن میزبانی‌ها دارد؛

داورزنی: پرسپولیس مانند تیم قطری می‌تواند بازی را مقابل نماینده ژاپن برگرداند/ ۸۰ میلیون ایرانی علاقمند هستند این تیم بتواند موفق باشد

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۴:۲۵:۲۶
کد خبر: ۷۷۱۸۸۶
داورزنی: پرسپولیس مانند تیم قطری می‌تواند بازی را مقابل نماینده ژاپن برگرداند/ ۸۰ میلیون ایرانی علاقمند هستند این تیم بتواند موفق باشد
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان گفت: مطمئنا هواداران عزیز باید بدانند این حضور پرسپولیس حضور ملی است و حدود 80 میلیون ایرانی علاقمند هستند که این تیم بتواند بازی خوبی انجام دهد و در نهایت موفق باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری مسابقات قایقرانی قهرمانی آ‌سیا گفت : کشور ما ظرفیت خوبی برای گرفتن میزبانی‌ها دارد. باید این ظرفیت‌های را شناسایی و از آنها بخوبی استفاده کنیم بویژه در قایقرانی. ما در گذشته تمام سرمایه‌گذاری‌مان در دریاچه آزادی بود اما الان خوشبختانه در استان‌های مختلف مانند کردستان، آذربایجان غربی و شرقی علاوه بر سواحل دریای خزر و خلیج فارس این امکانات فراهم است که زیرساخت‌ها را توسعه دهیم. از کشورهای دیگر هم علاقمند هستند که به ایران بیایند و با توجه به چهارفصل بودن کشورمان مسابقه بدهند فقط نیاز داریم که یک مقدار فضای برگزاری مسابقات را استانداردتر کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان در مورد حمایت این وزارتخانه از پرسپولیس برای بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: طبیعی است که تیم ژاپنی ویژگی‌هایی داشته که توانسته به فینال برسد و آنها هم روی هواداران خود که حدود 45 هزار نفر بودند حساب کرده بود. از بازیکنان خوبی استفاده می‌کند و قدرتمند است. هنوز کار تمام نشده آنها باید به تهران بیایند و در تهران مقابل ما بازی کنند. مطمئنا هواداران عزیز باید بدانند این حضور پرسپولیس حضور ملی است و حدود 80 میلیون ایرانی علاقمند هستند که این تیم بتواند بازی خوبی انجام دهد و در نهایت موفق باشد. انشاءالله همانطور که در دیدار با تیم قطری بازی را برگرداندند، مقابل نماینده ژاپن هم این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: این نتیجه هم چیزی از شایستگی‌های پرسپولیس کم نمی‌کند. بچه‌ها واقعا جنگیدند و شرایط خوبی داشتند. استرس و فشار بازی و انتظارهایی که مردم از پرسپولیس دارند، فشار را بیشتر می‌کند همه تلاش می‌کنند که به این انتظارها پاسخ دهند و به همین دلیل استرس‌ها بیشتر می‌شود. بازیکنان پرسپولیس هم جنگندگی و تعصب زیادی دارند و با تمام توان تلاش‌ می‌کنند که پس از سال‌ها نام ایران را دوباره در آسیا پرآوازه کنند. مطمئنا بازی برگشت خیلی سخت‌تر خواهد بود. مردم کشور ما چه در ورزشگاه و چه در خانه به عنوان یار دوازدهم پرسپولیس به این تیم کمک خواهند کرد و دعا خواهند کرد. همین پروازی که پرسپولیسی ها به ژاپن انجام دادند و شرایط آب و هوایی که آنجا داشت کار را سخت‌تر کرد اما امیدوارم در بازی برگشت شاهد یک نتیجه قابل قبول و موفق برای نماینده کشورمان باشد. همین قدر که به فینال رسیدیم می‌تواند برای ما ارزشمند باشد و همین‌قدر که فینال مسابقات در تهران برگزار می‌شود، خوب است. مراسم اهدای جامی که در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، خودش کمک کرد که ما زیرساخت‌ها را استانداردتر کنیم و استانداردهای که AFC تعیین کرده بود را با کمک شرکت توسعه و وزارت ورزش فراهم شود. الان در چند شیفت مشغول کار هستیم و امیدوارم روز شنبه میزبانی خوبی در استادیوم آزادی داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان درمورد برگزاری مجمع جودو تصریح کرد: ما می‌خواستیم با یک تیر دو نشان بزنیم. این را بدانید که تمام سعی وزارت ورزش این است که ضمن احترام به الزامات بین‌المللی قوانین داخلی خودش را هم که مصوب مجلس است را به موقع انجام دهد. برای جودو هم بزودی سرپرست جدید معرفی می‌شود مجمع انتخاباتی را به موقع برگزار کند. بعد از برگزاری مجمع همه چیز مشخص می‌‌شود. باید از همه روسای فدراسیون‌هایی که در این مدت تلاش کردند، تشکر کنیم منع بکارگیری بازنشستگان به این معنی نیست که این ظرفیت نادیده گرفته شود. طبیعی است طبق قانون کسی که بازنشسته است نمی‌تواند کار کند اما می‌تواند در هیات رئیسه، اتاق فکر و کسی که تجربه دارد کمک‌حال فدراسیون باشد. رحیمی در هندبال و درخشان در جودو زحمات زیادی کشیدند که در جودو بعد از مدت‌ها دوباره طلایی شدیم. از ناخدا امینی در قایقرانی هم تشکر می‌کنم که در این مدت زحمات زیادی را کشیدند.

داورزنی درمورد اینکه آیا استعفای خادم را هم پذیرفتید یا خیر اظهار داشت: ظرف امروز و فردا تکلیف کشتی مشخص خواهد شد. برای همه ما مهم این است که شاهد حضور قدرتمند تیم‌های ورزشی در میادین بین‌المللی باشیم. منافع ملی کشور برای‌مان اهمیت ویژه‌ای دارد انشاءالله تغییر و تحولاتی که بوجود می‌آید، منجر به یک شرایط بهتری برای تیم ما شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان درمورد اینکه بیشترین توجهات در بازی‌های آسیایی ورزش‌های پایه زیاد بود و قایقرانی هم یکی از این رشته‌ها  است و شما چه برنامه‌ای برای آن دارید، عنوان کرد: مدتی است که المپیادهای ورزشی شروع شده و حدود 400- 500 هزار جوان بین 12 تا 16 سال در 37 رشته ورزشی پتانسیل‌های خود را به معرض نمایش می‌گذارند و توانمندی خودشان را نشان می‌دهند. روز گذشته در مسابقه دوومیدانی که اهمیت زیادی برای خودم دارد، حضور داشتم. استعدادهای خوبی وجود دارد و باید از آنها استفاده کرد. اهمیت قایقرانی هم برای ما انقدر زیاد بوده که امروز به اینجا آمدیم. قایقرانی خودش فدراسیون است و اهمیت زیادی برای ما دارد. قایقرانی در سه رشته ظرفیت و پتانسیل زیادی دارد که در بازی‌های آسیایی و المپیادها سبد مدالی کشور را افزایش دهد اما نیازمند توجه جدی‌تر به کشف استعدادها است. ما در کشور نوجوان‌هایی داریم، اینها استعدادش را دارند اما چون دیده نمی‌ شوند می‌سوزند. این فرایند برگزاری المپیادهای سالانه ادامه خواهد داشت. امیداریم با این کار نقاط ضعف‌هایی که در رشته‌های پرمدال داریم برطرف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز