مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

علی‌نسب جزو شطرنج‌بازان با استعداد کشور است/ بازیکنان مطرح به دلیل مشکلات مالی حضور در رقابت‌های خارجی را ترجیح دادند

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۶:۱۸:۵۰
کد خبر: ۷۷۴۶۳۰
علی‌نسب جزو شطرنج‌بازان با استعداد کشور است/ بازیکنان مطرح به دلیل مشکلات مالی حضور در رقابت‌های خارجی را ترجیح دادند
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: علی‌نسب جزو شطرنج بازان خیلی با استعداد ما است، که توانست در این مسابقات به عنوان ستاره رقابت‌ها نیز انتخاب شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج، در مورد عملکرد مبینا علی‌نسب در رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ شطرنج کشورمان یک بازیکن ایرانی توانست در مسابقات قهرمانی جهان تا مرحله سوم رقابت‌ها پیش برود. علی‌نسب جزو شطرنج بازان خیلی با استعداد ما است، که توانست در این مسابقات به عنوان ستاره رقابت‌ها نیز انتخاب شود.

وی ادامه داد: مبینا از اوایل تابستان دائم در مسابقات و اردو بود، بنابراین با آمادگی کامل در مسابقات حاضر شد. در مدت اخیر مربی‌های مختلفی هم کم و بیش با او کار کرده‌اند. در مجموع صعود به مرحله سوم این مسابقات نتیجه خوب و درخشانی بود.

پهلوان‌زاده اضافه کرد: پیش از این برای مسابقات جام ملت‌های آسیا یوگنی میروش نیچنکو اوکراینی تنها برای مدت کوتاهی  با ملی‌پوشان کار کرد. علی‌نسب مدتی هم با سیدحامد موسویان که مربی تیم ملی بانوان است تمرین کرد.

رئیس فدراسیون شطرنج در پایان در خصوص غیبت ملی پوشان در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد: امسال فصل جدید رقابت‎های باشگاهی شطرنج، با حضور تعداد کمی از تیم‌ها در حال برگزاری است. ما تلاش کردیم به لحاظ فنی و تعداد تیم‌ها  رقابت‌ها را مانند سال‌های گذشته برگزار کنیم. اکثر ملی پوشان و بازیکنان مطرح به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی  کشور حضور در لیگ دیگر کشورها یا مسابقات آزاد بین‌المللی را به حضور در رقابت‌های داخلی ترجیح داده‌اند. تصمیمی بود که خود بازیکنان ملی پوش گرفتند ، ما هم به تصمیم‌شان احترام می‌گذاریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز