طرح جانشین پروری مدنظر ما است؛

قراخانلو: طبق سیاست‌های کمیته المپیک درخصوص بانوان برنامه‌های ویژه داریم

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۰:۱۹:۳۱
کد خبر: ۷۸۵۹۵۸
قراخانلو: طبق سیاست‌های کمیته المپیک درخصوص بانوان برنامه‌های ویژه داریم
رییس آکادمی ملی المپیک گفت: طرح جانشین پروری را در دست اقدام داریم که بتوانیم از نیروهای جوان در کنار افراد باتجربه آکادمی استفاده کنیم تا به مرور زمان این نیروهای جوان نیز بتوانند تجربه کسب کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا قراخانلو، رییس آکادمی ملی المپیک در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: یک بخش از توسعه ورزش در گروی پیشرفت عینی آن است. آکادمی ملی المپیک همیشه سعی کرده مشارکت لازم را در توسعه ورزش داشته باشد. در مقاطعی این مشارکت و همکاری خیلی قوی تر و ملموس تر بود. در گذشته شاهد بودیم که ورزشکارانی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان و عراق در مرکز آکادمی ملی المپیک پذیرش می کردیم. آکادمی همیشه یک جایگاه علمی در ورزش داشته است. در ۱۰، ۱۵ سال گذشته با فراز و فرودهای زیادی همراه بودیم شاید در چند سال گذشته با افت عملکرد همراه بودیم ولی سعی می‌کنیم به روزهای اوج بازگردیم.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته آکادمی نقش زیادی برای آمادگی ورزشکاران در جاکارتا ایفا کرده است و بهترین خدمات را ارائه دادیم. امیدوارم تا آخر سال ۹۸ بتوانیم شرایط آکادمی را به دوران اوجش برسانیم. طبق سیاست های کمیته المپیک درخصوص بانوان برنامه ویژه داریم و توسعه ورزش بانوان را در نظر داریم. آکادمی ۱۰، ۱۵ سال است که ساخته شده و نیازمند بازسازی است. طرحهایی داریم که تا پایان این دوره به روز شود و استخر و مراکز درمانی آبی آکادمی در حال بازسازی است.

قراخانلو با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که تاسیسات گرمایشی و سرمایشی که دچار حادثه شده بود را مورد بازسازی قرار دهیم، افزود: همه این مسائل پیش بینی شده و از صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم بابت همکاری که داشتند. دولت بعد از اتفاقاتی که برای این مرکز افتاد اعتبار لازم را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم نواقص را رفع کنیم. ما همچنین یک همکاری با وزارت ورزش داریم و افرادی را که در طرح المپیاد استعدادهای برتر مسئول بودند را آموزش دادیم.

وی یادآور شد: ما در هر بخش آکادمی از افراد متخصص و نیروهای حرفه ای بهره می‌بریم. از بهترین نیروهای دانشگاهی نیز برای پرورش و آموزش مربیان استفاده می‌کنیم. طرح جانشین پروری را در دست اقدام داریم که بتوانیم از نیروهای جوان در کنار افراد باتجربه آکادمی استفاده کنیم تا به مرور زمان این نیروهای جوان نیز بتوانند تجربه کسب کنند. آیین نامه بهره برداری کاربران آکادمی را نیز مورد تصویب قرار دادیم و اولویت استفاده از امکانات در اختیار قهرمانان خواهد بود. هرچند مربیان و پیشکسوتان ما نیز می‌توانند با رعایت ضوابط از امکانات استفاده کنند.

قراخانلو با اشاره به اینکه در پاسخ به این سوال که آیا خبر فوت دو نفر از پرسنل آکادمی به دلیل استعمال مواد مخدر صحت دارد یا خیر اظهار داشت: هیچ فوتی ما در بین کارکنان و پرسنل آکادمی ملی المپیک به دلیل ذکر شده نداشته ایم. دو نفر از نیروهای پیمانکار‌ آشپزخانه گویا به دلیل استعمال مواد مخدر به بیمارستان منتقل شدند و فوت نکردند. نیروهای پیمانکار آشپزخانه هیچ ربطی به آکادمی ندارد و پیمانکار مسئولیت این قضیه را دارد. در حال حاضر ۱۴ روانشناس خانم در اختیار داریم که با ما همکاری می کنند و با برنامه ریزی که انجام دادیم تا پایان سال ۹۸ این تعداد بیشتر خواهد شد و همانند آقایان شناخته خواهد شد. بانک اطلاعاتی ژنتیکی برای ورزشکاران راه اندازی خواهد شد. مرکز سنجش دائما در اختیار تیم های مختلف است و تا پایان سال ۹۸ تعدادی بدنساز خانم با ویژگی های بالا را برای آموزش ورزشکاران در آکادمی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم تعدادی از ورزشکاران جوان را تحت پوشش خود قرار دهیم و استعدادهای خوب را در آکادمی بورسیه کنیم، اضافه کرد: آکادمی ملی المپیک در کنار وظایف خود به تقویت روح المپیزم نیز میپردازد. مرکز ریکاوری آبی ما به زودی به پیشرفته ترین تجهیزات مجهز خواهد شد.بعضی از فدراسیون های ما کمتر از امکانات آکادمی استفاده میکنند و بعضی نیز مانند فدراسیون کبدی به خوبی از امکانات ما استفاده کردند و نتیجه آن را هم دیدند. قصد ما این است که فدراسیون ها از همه امکانات ما استفاده کنند هرچند که برخی از فدراسیون ها مانند فوتبال و والیبال خودشان این کار را انجام می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز