بهترین دوران ورزشی‌ام را سپری کردم؛

دانشور: اختلاف تمرینات ابوحیدری با بهترین مربیان جهان ۱۰درصد است

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۲:۵۴:۴۸
کد خبر: ۷۸۹۸۰۸
دانشور: اختلاف تمرینات ابوحیدری با بهترین مربیان جهان ۱۰درصد است
کاپیتان پرافتخار تیم ملی دوچرخه سواری سرعت کشورمان روز دوشنبه پس از حضور در اردوی پنجاه روزه نخبگان دوچرخه سواری سرعت جهان در کمپ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در کشور سوییس به میهن عزیزمان بازگشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمد دانشورخرم کاپیتان پر افتخار تیم ملی دوچرخه سواری سرعت کشورمان روز دوشنبه پس از حضور در اردوی پنجاه روزه نخبگان دوچرخه سواری سرعت جهان در کمپ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در کشور سوییس به میهن عزیزمان بازگشت.
محمد دانشور پس از بازگشتش به ایران مصاحبه ای را انجام داد که متن کامل این گفت و گو به شرح ذیل می باشد:
به لطف خدا و با تلاش هایی که از سوی دوستانم و فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان و بخصوص آقای نوید کثیریان مسوول روابط بین المللی فدراسیون صورت گرفت پس از دریافت دعوت نامه اتحادیه جهانی من در کمتر از 14 روز موفق شدم ویزای شینگن را دریافت کنم و به کشور سوییس بروم، موضوعی که من را بسیار خوشحال کرد همین پیگیری و همدلی بود که در راه رسیدن من به سوییس صورت گرفت.
پس از دریافت ویزای سوییس به تهران آمدم و تجهیزات مورد نیازم را جهت شرکت در کمپ نخبگان زیر 25 سال جهان در اتحادیه جهانی دوچرخه سواری دریافت کردم و عازم ژنو سوییس شدم.
این بزرگترین آرزوی من پس از کسب مدال طلا بازیهای آسیایی 2014 بود که بتوانم در کمپ جهانی شرکت کنم و این مهم زمانی باارزش تر می شد که حدود شش سال هیچ ورزشکاری از کشورمان به این کمپ در کشور سوییس دعوت نشده بود و حالا من پس از شش سال و بعد از خاطرات نه چندان خوش بازیهای آسایی 2018 به کمپی دعوت شده بودم که مربی آن یکی از بهترین های دنیا در دوچرخه سواری سرعت بود و از آن بهتر اینکه از ایرانی ها هم شناختی داشت چراکه در سال 2010 مربی تیم ملی کشورمان بوده است.
من پس از بازیهای آسیایی جاکارتا دیگر تمرین نکردم چرا که وارد فصل بدنسازی شده بودم و پس از دریافت دعوت نامه با 14 روز تمرین به این کمپ اعزام شدم و این یکی از نکاتی بود که بسیار من را نگران می کرد و شاید باعث ایجاد یک تفکر نچندان خوب از دوچرخه سواران ایرانی در ذهن مکلین می شد.
من به ژنو رسیدم و پس از سفری چندساعته با قطار به شهر مونت خو رفتم و در آنجا گرک مکلین دارنده دو مدال المپیک و چندین مدال قهرمانی جهان ( سرمربی کمپ) را دیدم که با ماشین یو سی آی به استقبال من آمده بود و این موضوع من را شگفت زده کرد چراکه طبق روال عادی باید پرسنل کمپ به دنبال من می آمدند نه خود سرمربی.
در مسیری که تا پیست ایگل داشتیم بسیار با من صحبت کرد و انگیزه زیادی را به من داد.
به لطف خدا تمریناتم را پس از انجام تست دوپینگ و چکاپ های پزشکی لازم از روز دوم شروع کردم و با این شرایط من حدود 18 روز از دیگر دوچرخه سواران حاضر در کمپ کمتر تمرین کرده بودم چراکه دیر به اردو اضافه شده بودم.
تمرینات بسیار خوبی را در این مدت پشت سر گذاشتیم و تمام تلاشم را کردم که از همان روز های نخست همیشه جزو سه نفر برتر تمرینات باشم و موفق هم بودم.
در این دوره از کمپ اتحادیه جهانی دوچرخه سوارانی از کشورهای دانمارک،فرانسه،ایتالیا،ونزوئلا،بلژیک،تایلند(قهرمان رشته کایرین بازیهای آسیایی 2018) و سرنیی حضورداشت.
شاید کمتر کسی اسم ورزشکار کشور سرنیی یا حتی اسم این کشور را شنیده باشد اما همین ورزشکار سه روز پیش موفق شد با ثبت زمان 9.80 در تایم گیری اسپرینت رقابتهای کاپ جهانی کشور انگلیس جایگاه ششم را کسب کند.
از همان روزهای ابتدایی مکلین به تمام دوچرخه سواران اعلام کرد که برنامه تمرین ما برای آماده شدن شما است اما نه در یک زمان کوتاه بلکه برای یک برنامه طولانی مدت.
حضور در کمپ اتحادیه جهانی بهترین اتفاق ورزشی زندگی من پس از کسب مدال طلا بازیهای آسیایی و قهرمانی آسیا بود و با تمام وجود آرزو می کنم تمام دوچرخه سواران موفق به حضور در چنین اردویی بشوند چرا که دید آنها بسیار حرفه ای تر خواهد شد.
با توجه به رزومه ی بسیار خوبی که من در سن 25 سالگی داشتم مسوولین کمپ تمامی تجهیزات مورد نیاز را در اختیار من گذاشتند و همچیز در بهترین شرایط ممکن بود .
اگر بخواهم کمپ اتحادیه جهانی را برای دیگران توصیف کنم باید بگویم شرایط یک سرباز وظیفه اما در بهترین آب و هوا، بهترین پیست و با بهترین مربی دنیا.
همه چیز روی نظم و با مقررات بود حتی مقدار غذای مصرفی هر ورزشکار و یا رسیدگی به نظافت شخصی افراد.
خبری از خوش گذرانی و استراحت های وقت و بی وقت نبود.
در این چهل و هشت روز حضورم در کمپ جهانی درس های بسیاری را آموختم که یقین دارم هم به درد زندگی ورزشی ام در دوران ورزشکاری و شاید هم در دوران مربیگری خواهد بود.
مربی پیشین من (محمد ابوحیدری) مربی بسیار با دانش و متخصصی بوده است و شاید با قدرت بتوانم بگویم تفاوت تمرینات ما در کمپ با تمرینات ما در اردوهای تیم های ملی زیر نظر ایشان حدوده 10درصد بود اما همان 10 درصد فاصله بین گرفتن و نگرفتن مدال در رقابت ها خواهد بود و به همین جهت تمام اطلاعات خودم را به زودی در اختیار تمامی جامعه ورزش ایران خواهم گذاشت.
از نظر آمادگی جسمانی و تکنیکی در شرایط خوبی قرار دارم اما تا سهمیه المپیک نیاز زیادی به برنامه ریزی و حمایت مسوولین دارم.
حدود هفت کیلوگرم وزن کم کردم و بسیار چابکتر از قبل هستم و از طرفی شاید بتوانم با توجه به نتایجم در این دوره بگویم که ای کاش در رقابت های چین آسیب نمی دیدم تا می توانستم نتیجه بهتری در بازیهای آسیایی 2018 بگیرم.
ورزشکار تایلندی از نظر تجربه و شرایط جسمانی فاصله کمی با من داشت اما وی در مسابقات بسیاری شرکت کرده بود و برنامه داشت که شرکت کند که متاسفانه این بزرگترین ضعف من نسبت به تمام دوچرخه سواران دنیا بوده است.
در تمام مدت حضورم در کمپ از نظر روحی بسیار تحت فشار بودم و باید از خانواده،دوستان نزدیک و مربی خودم تشکر ویژه ای کنم که حتی لحظه ای من را فراموش نکردند.
با شرایط روحی خوبی برگشتم و برنامه های بزرگی در سرم دارم اما باید حمایت و توجه مسوولین ورزش کشور به کمک من بیاید و اطمینان داشته باشندکه جوانان ایرانی می توانند.
امیدوارم شرایط اردوهای تیم ملی تا اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا 2019 در کشور اندونزی خوب باشد و من هم موفق شوم نتایج خوبی را کسب کنم.
این روزها همه از من می پرسند که آیا مدال می گیرم یا خیر؟
از تمام مردم کشورم می خواهم برایم دعا کنند و من هم تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم و نماینده شایسته ای در رقابت های قهرمانی آسیا باشم.
از بعد رقابتهای بازیهای آسیایی 2014 من جز سال 2015 در تمام رقابتها موفق به کسب مدال شده ام و باتوجه به اینکه حدود دو روز است که وارد بیست و پنج سالگی ام شده ام برنامه ویژه ای برای آینده ورزشی خودم در ده سال پیش رو دارم.
در سال های پیش رو مردم ایران اسم من را بیشتر خواهند شنید و نتیجه حضورم در این دوره را به طور ملموسی خواهند دید.
از امروز برنامه های خودم را برای سال 98 میدانم و با تمام وجود تلاش می کنم.
به لطف خدا از نظر تجهیزات مشکل خاصی ندارم و حدود یک هفته پیش یک دستگاه دوچرخه 2019 برای حضور در رقابتهای داخلی از اسپانسر خودم دریافت کردم اما همچنان نیاز به دستگاه اس آر ام دارم و من تنها ورزشکاری در کمپ بودم که اس آر ام نداشتم و این موضوع بسیار در روند رو به رشت من تاثیر گذار بود و با توجه به این موضوع که از ابتدا سال 1397 هیچ مبلغی به عنوان قرارداد دریافت نکرده ام بسیار از نظر مالی در فشار هستم اما این موضوع باعث دلسردی و کاهش انگیزه در من دیگر نخواهد بود.
امیدوارم مسوولین باشگاه ها و همچنین شرکت های خصوصی توجه بیشتری به ورزش دوچرخه سواری در ایران داشته باشند چراکه این ورزش بسیار سودآور و مهیج است.
هفته آینده به اهواز خواهم رفت و پس از شرکت در رقابتهای مرحله آخر لیگ برتر پیست در اختیار تیم ملی هستم و برای رقابت های قهرمانی آسیا 2019 در جاکارتا آماده می شوم، تمرکز خودم را بر روی رشته های یک کیلومتر و کایرین گذاشته ام اما بازهم همه چیز به تصمیم مربی تیم ملی بستگی دارد که در چه رشته هایی شرکت کنم.
در پایان از تمامی پرسنل فدراسیون دوچرخه سواری و وزارت ورش و جوانان و همچنین مسوولین مورزش استان خراسان رضوی تشکر می کنم که همواره همراه و حامی من بوده اند و باعث سرعت بخشیدن به سیر پیشرفت من هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز