گزارش ورزشی هفته؛

گام‌های مطمئن یوزها/ خودباوری ملی‌پوشان برای فتح قاره‌ کهن/ سه فینال تا طلسم‌شکنی فاصله است

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۵:۴۹:۲۸
کد خبر: ۸۰۳۷۲۵
گام‌های مطمئن یوزها/ خودباوری ملی‌پوشان برای فتح قاره‌ کهن/ سه فینال تا طلسم‌شکنی فاصله است
ایران از ساعت 19:30 امشب به وقت کشورمان در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف چین می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 19:30 امشب به وقت کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم چین می رود تا جدال جذاب کارلوس کی‌روش و مارچلو لیپی روی نیمکت مربیگری دو تیم مهیج‌تر از قبل شود.

ایران بعد از پیروزی پرگل مقابل یمن، برتری برابر ویتنام و کسب یک امتیاز از رقابت با عراق توانست به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی این تورنمنت مهم شود. ایران در یک هشتم توانست مقابل عمان با نتیجه دو بر صفر و با درخشش علیرضا بیرانوند که از ابتدای مسابقات عملکرد خوبی داشته حریف را شکست بدهد و راهی دور بعد شود.

ساختار دفاعی مستحکم و عملکرد قابل قبول بازیکنان خط میانی و خط حمله سبب شده تا تیم ملی به توازن جالب توجه ای برسد و همین عامل باعث شده تا کارشناسان و علاقه مندان به فوتبال، امیدواری بیشتری به تیم داشته باشند. طلسم چهار دهه ای در کسب عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا می تواند در امارات از بین برود و یوزهای ایرانی در کشور همسایه خاطره سازی کنند.

حسین کلانی، پیشکسوت پرآوازه فوتبال ایران، پیرامون برد مقتدرانه تیم ملی فوتبال مقابل عمان به خبرنگار برنا گفت: بازی بسیار خوبی بود، می‌توان گفت در همان دقایق ابتدایی بیرانوند ناجی تیم ملی شد و توانست نقش مهمی در پیروزی مقابل عمان داشته باشد.

وی افزود: اگر از عمان عقب می‌افتادیم، بر اثر یک اتفاق تیم ملی وارد یک شوک می‌شد و بیرون آمدن از این شوک زمان می‌خواست اما بیرانوند با تجربه و توانایی بالا به خوبی ضربه پنالتی را مهار کرد. در ادامه هم تیم ملی بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و با استحقاق توانستیم 2گل در نیمه اول به ثمر برسانیم و قدرت خود را به تیم حریف دیکته کنیم.  تیم ملی وضعیت بسیار خوبی دارد و بنده معتقدم تیم ملی در جام ملت‌ها مقابل هر تیمی پیروز می‌شود و می‌توانیم در این دوره قهرمان شویم.

کلانی در پاسخ به این سوال که بازی با چین را چگونه ارزیابی می‌کند، عنوان کرد: چین تیم با تجربه‌ای در جام ملت‌های آسیاست اما همانگونه که گفتم تیم به لحاظ فنی و روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و می‌تواند مقابل هر تیمی در قاره کهن پیروز شود. فکر می‌کنم با حمایتی که از تیم ملی در کشور صورت می‌گیرد این تیم بتواند از سد چین عبور کند و بعد هم ان‌شاءالله راهی فینال شود و بتواند با قهرمانی دل مردم را شاد کند.

جلال کاملی‌مفرد، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران، درباره بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به خبرنگار برنا گفت: روی هم رفته اگر بازی‌های تیم ملی را ببنیم، متوجه می‌شویم تیم وضعیت خوبی دارد اما دقایقی هم در چند بازی اخیر، نمایش خوبی نداشتیم ولی خوشبختانه توانستیم تا اینجا پیش بیاییم و به قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها امیدوارم.

وی با اشاره به پیروزی ایران در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیم عمان خاطرنشان کرد: در آن بازی نمی‌توانیم به سادگی از سیو عالی بیرانوند بگذریم، اگر آن پنالتی گل می‌شد تیم عمان بازی را می‌بست و آن زمان دیگر مشخص نبود نتیجه بازی چه خواهد شد.

مدافع اسبق ایران درباره بازی تیم ملی مقابل چین اظهار داشت: به برد تیم ملی در بازی مقابل تیم چین بسیار خوش‌بین هستم اما درخصوص این بازی باید بگویم چین تیمی کامل و سخت‌کوش است و آنها علاوه بر داشتن سرعت، وحدت تاکتیکی خوبی دارند. به لحاظ بازیکن و ستاره ما یک سر و گردن از آنها بالاتر هستیم ولی باید بدانیم برای برد مقابل این تیم، ملی‌پوشان باید با هوش بالا بازی کنند و قدر موقعیت‌های خود را به خوبی بدانند چراکه بازی با چین یک دیدار حساس است و ما اگر زننده گل نخست باشیم می‌توانیم راحت‌تر برنده بازی شویم.

کاملی‌مفرد خاطرنشان کرد: اینکه سرمربی تیم ارنج خود را دستخوش تغییر می‌کند می‌تواند حریف را گیج کند اما به شخصه معتقدم می‌توانیم با ارنج قبلی مقابل چین هم به برتری دست پیدا کنیم و بتوانیم پس از صعود به نیمه نهایی، راهی فینال شویم و به عنوان قهرمانی برسیم.

اصغر شرفی، پیشکسوت فوتبال، درباره دیدار ایران و عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: تیم ملی عملکرد خیلی خوبی داشت. بازی خوبی انجام داد و نتیجه خوبی هم کسب کرد. خوشبختانه تیم ملی شاکله خوبی دارد و از نظر فنی تا به امروز نمایش خوبی در جام ملت‌ها داشته است.

وی درمورد عملکرد بیرانوند در چهار بازی اخیر نیز اظهار کرد: بیرانوند در حال حاضر ستاره فوتبال ایران است و در مهار پنالتی برای بار دوم این موضوع را ثابت کرد. امیدوارم قدر او را بدانیم و به خوبی از آن استفاده کنیم و قطعا آینده روشنی در انتظار بیرانوند است.

شرفی درباره دیدار با چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا هم گفت: چین را هم به راحتی شکست می‌دهیم. خوشبختانه بازیکن‌های تیم احساسی بازی نمی‌کنند و همین موضوع باعث موفقیت تیم ماست. همه این نتایج کسب شده ملاک خوبی برای قهرمانی نیست چون در مرحله حذفی هستیم. پیش بینی کردن در این مرحله کار بسیار دشواری است و برای مثال هیچکس فکر نمی‌کرد که ویتنام بتواند اردن را شکست بدهد ولی این اتفاق رخ داد.

کیهان ملکی، بازیگر سینما و تلویزیون، درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: هر چهار بازی ایران را تماشا کردم. خوشبختانه تیم یکدست و آماده‌ای داریم. در این چهار بازی نمایش خوبی از تیم ملی دیدیم. شاید در مرحله گروهی با تیم‌های قدری بازی نکردیم ولی در بازی با عمان ثابت شد که می‌توانیم به فینال هم امیدوار باشیم.

بازیگر سریال «مرد دوهزار چهره» درمورد دیدار با چین در مرحله یک چهارم نهایی اظهار کرد: چین تیم ضعیفی نیست ولی معتقدم برابر ایران نمی‌تواند بازی خوبی را انجام دهد. البته چون این مرحله از بازی‌ها حذفی است، هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد ولی در مجموع احساس می‌کنم از این مرحله نیز به راحتی می‌توانیم صعود کنیم.

ملکی درخصوص احتمال رویارویی با ژاپن در مرحله نیمه نهایی گفت: ژاپن هم مانند تیم ایران یکی از برترین‌های آسیاست. بنابراین بازی دشوار ولی جذابی خواهد بود. نمی‌توان نتیجه را از الان پیش‌بینی کرد. امیدوارم در صورت بازی با این تیم نتیجه مطلوبی کسب کنیم.

وی در مورد شانس قهرمانی تیم ملی گفت: قطعا شانس قهرمانی داریم. خوشبختانه بازیکن‌های خوبی در اکثر پست‌ها در اختیار تیم ملی هستند و تنها پستی که تا به امروز در این مسابقات ضعیف عمل کرده، خط حمله است که امیدوارم برای بازی‌های بعد تقویت شود.

مسعود کرامتی، بازیگر سینما و تلویزیون، درباره دیدار ایران و عمان در مرحله یک هشتم نهایی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: تیم ملی کشورمان بازی‌های خوبی در این دوره از مسابقات از خود به نمایش گذاشت. در مرحله گروهی مقابل عراق تیم ملی کشورمان با ضعف‌هایی مواجه بود و امیدوارم در آینده مشکلات برطرف شود. 

وی ادامه داد: در دیدار با تیم عمان خط دفاعی ایران با چالش مواجه شد. تیم ملی کشورمان در میانه میدان عملکرد بسیار خوبی دارد و به قول فوتبالی‌ها می‌توانیم پِرس کنیم. بازیکنان سرعتی خوبی در خط حمله داریم که سردار آزمون و طارمی باید از موقعیت‌های به دست آماده نهایت استفاده را ببرند.

کرامتی با اشاره به اینکه در دیدار با عمان لحظه‌ای که پنالتی علیه تیم کشورمان گرفته شد، حسی به من می‌گفت بیرانوند پنالتی را خواهد گرفت، اضافه کرد: آن لحظه‌ای که سردار به بیرانوند اعلام کرد کدام سمت شیرجه بزند بسیار جالب بود انگار این بازیکن توانست صحبت‌های بازیکنان حریف را بشنود و به بیرانوند گفت، پلان بسیار جالبی بود و این غیرت و رفاقت مثال‌زدنی است.

وی با اشاره به اینکه قرعه بسیار راحتی در ادامه خواهیم داشت، گفت: چین را هم شکست خواهیم داد. هرچقدر لیپی مربی خوبی است ما هم بازیکنان و ابزار خوبی برای قهرمانی داریم. امیدوارم به فینال برسیم و قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.

محمد پنجعلی، پیشکسوت فوتبال، درباره دیدار ایران و عمان در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: بازی فوق العاده‌ای بود. معتقدم پس از پنالتی که بیرانوند مهار کرد تیم حریف از نظر روحی ضعیف شد و بچه‌های ما کنترل بازی را در دست گرفتند. در مجموع عملکرد تیم ملی تا به امروز خوب بوده و قطعا با این تیم در ادامه هم می‌توانیم نمایش خوبی داشته باشیم.

وی درمورد عملکرد بازیکنان تیم ملی گفت: معتقدم تک‌تک بچه‌ها خوب کار کردند. از نظرم بیرانوند بهترین بازیکن حال حاضر تیم ملی و فوتبال آسیاست و درخشش خیلی خوبی در بازی با عمان داشت. طارمی اگر فرصت‌ها را از دست نمی‌داد قطعا با نتیجه بهتری عمان را شکست می‌دادیم ولی در مجموع عملکرد همه بازیکن‌ها رضایت بخش است.

پنجعلی درپایان درمورد دیدار با چین و شانس قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها اظهار کرد: فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد. چین تیم بزرگی در برابر ایران محسوب نمی‌شود. بنابراین شکست دادن این تیم هم کار آسانی به نظر می‌رسد. از همان روز نخست هم گفته‌ام که این تیم با وجود همه امکاناتی که در اختیار داشته می‌تواند تا فینال برود و قطعا شانس قهرمانی هم دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز