عبدالحمید احمدی:

جامعه ورزش یک جامعه متحد و هماهنگ است/ اینکه بخواهیم در فضای مجازی برای یکدیگر خط‌ونشان بکشیم کار حرفه‌ای و درستی نیست

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۱۵:۴۳:۵۷
کد خبر: ۸۰۸۲۱۵
جامعه ورزش یک جامعه متحد و هماهنگ است/ اینکه بخواهیم در فضای مجازی برای یکدیگر خط‌ونشان بکشیم کار حرفه‌ای و درستی نیست
معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان درخصوص پیشنهاد حذف ۱۰ هزار هیأت استانی در قسمت پژوهش‌های مجلس برای کاهش بودجه سال ۹۸ گفت: هر آنچه در قالب طرح در مجلس مصوب می‌شود باید بررسی‌های جامع و کارشناسی صورت بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی در حاشیه برگزاری دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری در ترسیم آینده ورزش درباره پیشنهاد پژوهش‌های مجلس در خصوص حذف ۱۰ هزار هیأت استانی برای کاهش بودجه سال آینده اظهار کرد: اینکه چنین دیدگاهی از سوی پژوهش‌های مجلس بر چه اساسی طراحی و تنظیم شده باید مورد بررسی قرار گیرد هر آنچه در قالب طرح در مجلس مصوب می‌شود باید بررسی جامع و کارشناسی صورت گیرد و تمامی جوانب مورد ارزیابی و سپس تصمیم نهایی گرفته شود. در این زمینه هیچ گونه نظرخواهی از نظر وزارت ورزش و جوانان صورت نگرفته است. هیأت‌های ورزشی مهمترین نهادهای اجرای ورزشی کشور در استان‌ها و شهرستان‌ها هستند و به صورت غیر دولتی و افتخاری اداره می‌شوند و هیچ بار مالی برای دولت ندارند و در حقیقت کمکی از طرف دولت برای پیشبرد برنامه‌های آن دریافت نمی‌شود اینکه بخواهیم هیأت‌ها را به حداقل برسانیم هیچ گونه صرفه‌جویی در هزینه ورزش کشور صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: امیدوارم زمانی که چنین طرحی مطرح می‌شود و فرصت بحث کارشناسی بین مجلس و وزارت ورزش و جوانان و کارشناسان ورزشی و مدیران دست اندرکار ورزش فراهم شود تا تصمیمی که گرفته می‌شود به نفع ورزش باشد.

احمدی همچنین درباره انتقاد بعضی از مدل‌آوران المپیک نسبت به پاداش تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم در فضای مجازی برای یکدیگر خط ونشان بکشیم کار حرفه‌ای و درستی نیست جامعه ورزش یک جامعه متحد و هماهنگ است و هر ورزشکاری که افتخار آفرینی می‌کند این افتخار متعلق به کل ایران است و پاداش ورزشکاران نیز متناسب با چارچوب‌ها و قوانین و مقرراتی که ترسیم شده است به آنها داده می‌شود. درست است که پاداش‌ها یکسان نیست و بر اساس اینکه در چه رشته ورزشی فعالیت می‌کند پاداش داده می‌شود اما این پاداش‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان مطابق بر آئین نامه است و خارج از آئین نامه پاداش داده نمی‌شود وزارت ورزش هیچ پاداشی را خارج از چارچوب آئین نام که پرداخت نمی‌کند.

وی درباره برگزاری دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری در ورزش اظهار کرد: این کنفرانس در قالب پنل‌های مختلف و موضوعات تخصصی در سالن‌های همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است که یکی از موضوعات آن مربوط به ورزش است و ما سعی می‌کنیم چالش‌های که در خصوص ورزش کشور در ابعاد قهرمانی و همگانی ورزش بانوان توسعه زیر ساخت‌ها و غیره وجود دارد بررسی و آنها را مرتفع کنیم و به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم. در این کنفرانس مجموعاً از افراد علمی صاحب نظر و صاحب تجربه در ورزش دور هم گرد آمدند تا بتوانند چالش‌های ورزش را بررسی و به حداقل برساند. حتی در این نشست تلاش کردیم به ورزش زنان به صورت ویژه بپردازیم و تبادل نظرهای خوبی بین جامعه علمی و اجرایی در این کنفرانس صورت بگیرد تا بتوانیم به نتایج خوبی در پایان این کنفرانس کسب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز