فدراسیون‌ها با موزه ملی همکاری کنند؛

صالحی‌امیری: در دهه پنجم انقلاب نیازمند توسعه انسانی هستیم/ ورزش ایران با برنامه استراتژیک مسیر رشد خود را ادامه می‌دهد

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۱:۱۹:۴۵
کد خبر: ۸۱۲۴۰۸
صالحی‌امیری: در دهه پنجم انقلاب نیازمند توسعه انسانی هستیم/ ورزش ایران با برنامه استراتژیک مسیر رشد خود را ادامه می‌دهد
رییس کمیته ملی المپیک مشکله اصلی چهاردهه انقلاب اسلامی را عدم توسعه انسانی دانست و تاکید کرد که ایران را باید در دهه پنجم با شاخصه های تمدنی، فرهنگی و ورزشی به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر سیدرضا صالحی امیری، امروز در نشست فدراسیون های ورزشی در مرز خسروی اظهار داشت: ما نیازمند هستیم که در دهه پنجم با گفتمان جدیدی با جامعه و دنیا سخن بگوییم و استراتژی و سیاست جدیدی در داخل کشور، منطقه و دنیا داشته باشیم.

رییس کمیته ملی المپیک مشکل اصلی چهاردهه انقلاب اسلامی راعدم توسعه انسانی دانست و اظهار داشت: در این دهه باید ایران را با شاخصه تمدنی، فرهنگی و ورزشی به دنیا معرفی کنیم که دست یافتنی است.

دکتر صالحی امیری در ادامه به تمدن های مختلف نقاط ایران اشاره و تصریح کرد: معرفی ایران با شاخصه های تمدنی، فرهنگی و ورزشی به دنیا قابل دست یافتن است و برای این مهم نیازمند توسعه انسانی هستیم و برای تحقق این مهم نیاز به انسان های توسعه یافته هستیم. انسان توسعه یافته نیز از آگاهی و خلاقیت برخوردار است و دارای تعقل و تدبر است و انسانی است که منافع ملی را بر منفعت فردی ترجیح می دهد و به اصل گفتگو و سازگاری اجتماعی اهمیت می دهد و در فرایند تحولات هم تاثیرگذار است. همچنین انسان توسعه یافته ورزش می کند و از سلامتی برخوردار است و به نشاط اجتماعی و ورزش قهرمانی به عنوان محور غرور ملی توجه ویژه دارد.

دکتر صالحی امیری انسان توسعه یافته را اخلاق مدار دانست و با بیان اینکه نقدپذیر است از افراط و تفریط پرهیز می کند و به قانون و محیط زیست توجه ویژه ای می کند.

رییس کمیته ملی المپیک انسان توسعه یافته را اعتدال گرا دانست و تاکید کرد: انسان توسعه یافته همدلی و همنوایی دارد بطوریکه در زلزله استان کرمانشاه هم دیدیم که وقتی آنجا لرزید، انسان ها هم لرزیدند و به کمک شتافتند. 

دکتر صالحی امیری عرصه ورزش را مورد توجه قرار داد و توضیح داد: ورزش  برای توسعه نیازمند مدیران توسعه یافته است و در این بین نیاز داریم که ورزش را به عنوان نیاز ملی تبلیغ کنیم و برای این نیاز ملی باید برنامه ملی تدوین و باید رویکرد استراتژیک داشته باشیم.

رییس کمیته ملی المپیک لزوم برنامه استراتژیک در دهه پنجم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با برنامه استراتژیک می توانیم مسیر جدیدی را در توسعه ورزش داشته باشیم. 

دکتر صالحی امیری در پایان فدراسیون ها را به همکاری با موزه ملی ورزش فرا خواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز