محمود پراش در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رکابزنان تایم تریل شانس بیشتری برای کسب مدال دارند/ نفرات باتجربه در کنار رکابزنان جوان ترکیب خوبی برای تیم ملی ساخته‌اند

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۶:۰۱:۱۲
کد خبر: ۸۱۸۶۶۹
رکابزنان تایم تریل شانس بیشتری برای کسب مدال دارند/ نفرات باتجربه در کنار رکابزنان جوان ترکیب خوبی برای تیم ملی ساخته‌اند
مربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: در مسابقات قهرمان آسیا جاده، در رشته تایم تریل تیمی شانس بیشتری نسبت به دیگر رشته‌ها داریم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود پراش، مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران، روز چهارشنبه 8 اسفند در مسابقات مرحله آخر لیگ برتر جاده آقایان حضور پیدا کرد و طی گفت‌و‎‌گویی با خبرنگار برنا درخصوص اردوی آمادگی ماهشهر جهت حضور در قهرمان آسیا 2019 ازبکستان بیان کرد: 16 روز در شهر ماهشهر شرکت نفت و هیات دوچرخه‌سواری ماهشهر میزبان ما بودند و 12 جلسه تمرین مقدماتی هوازی و قدرتی را گذراندیم. شرایط آب و هوایی بسیار خوب و مناسب بود و توانستیم تمرینات بسیار خوبی داشته باشیم. در مسابقات قهرمان آسیا جاده، در رشته تایم تریل تیمی شانس بیشتری نسبت به رشته استقامت خواهیم داشت و حتی در سال گذشته در این رشته نتیجه خوبی کسب کرده بودیم. به همین دلیل در اردوی پیش‌رو علاوه بر تمرینات آماده‌سازی، تمرینات تخصصی رشته تایم تریل تیمی را هم در برنامه خود خواهیم داشت. اما قطعا در همه رده‌های سنی و هم در تمامی رشته‌ها در دو بخش بانوان و آقایان کار می‌شود تا بتوانیم تیم خوبی داشته باشیم.

وی افزود: تیم ملی دوچرخه سواری ایران، همیشه شانس مدال داشته است اما در حال حاضر یکی از تفاوت‌هایی که با سال‌های گذشته وجود دارد، تعدادی از نفرات باسابقه‌ و خوبی هستند که از عرصه قهرمانی کنار رفته‌اند. در حال حاضر نفرات جدیدی در تیم ملی هستند که کنار نفرات با تجربه‌ای که از قبل حضور داشته‌اند می‌توانیم ترکیب تیمی خیلی خوبی داشته باشیم. در گذشته در مسابقات و تورهای آسیایی بیشتری شرکت می‌کردیم اما الان به دلیل شرایط مالی، نمی‌توانیم در رقابت‌ها شرکت کنیم. قبل از مسابقات قهرمان آسیا پیست نتوانستیم در مسابقات مختلف شرکت کنیم و به همین دلیل چند مدال را از دست دادیم. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم قبل از مسابقات قهرمان آسیا جاده در چندین رقابت حضور داشته باشیم تا باعث افزایش آمادگی نفرات تیم بشود و بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

پراش ادامه داد: نتیجه‌ خوب همیشه مدال نیست. در بازی‌های آسیایی 2018 بعد از 13 سال با کم‌تر از 2 ماه تمرین توانستیم رکورد رشته 4 تیمی را تغییر بدهیم. تیم ملی توانست با فاصله بسیار نزدیک در 4 رشته مقام چهارم را کسب کند اما اشتباهات کوچکی که در طی مسابقه به وجود آمد باعث شدتا تیم نتواند کار خود را به درستی انجام بدهد. تیم ملی دوچرخه سواری ایران با حداقل امکانات نشان داد که استحقاق گرفتن مدال را دارد. برای سال آینده برنامه طولانی مدت خواهیم داشت و نتیجه متفاوت آن را خواهیم دید.

مربی تیم ملی دوچرخه سواری درخصوص مسابقه آخرین مرحله لیگ برتر جاده بیان کرد: مسابقه لیگ با وجود شرایط جوی نامناسب و بارش باران بسیار سنگین بود اما به دلیل اینکه مسیر مسابقه قهرمان آسیاجاده مخصوصا در 16 کیلومتر آخر بسیار سنگین است، این مسیر می‌تواند محک خوبی برای انتخاب نفرات برای اردوی بعدی باشد. در مسابقه لیگ، نفرات دیگر را شناسایی کردیم تا بتوانیم برای رقابت‌های قهرمان آسیا 2019 ازبکستان تیم بسیار خوبی را اعزام کنیم.

وی گفت: دوچرخه‌سواری پتانسیل پیشرفت را دارد و اگر بخواهیم مثل گذشته نتیجه مطلوبی کسب کنیم، باید زیر ساخت‌ها و امکانات خوبی داشته باشیم و در مسابقات بیشتری شرکت کنیم. باید دید چقدر از نیازهای یک ورزشکار را در اختیار او گذاشته‌ایم و در مقابل توقع ما از آن‌ها چقدر است، اگر نتوانیم نیازهای یک ورزشکار را فراهم کنیم پس نمی‌توانیم توقع زیادی از آن‌ داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز