بهمن محمدرضایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

هزینه‌های رشته‌های اسکیتی برای ورزشکاران بسیار بالا است/ نتایج کسب شده در سال ۹۷ پیشرفت فدراسیون اسکیت را نشان می‌دهد

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۶:۴۱:۳۹
کد خبر: ۸۲۲۹۵۰
هزینه‌های رشته‌های اسکیتی برای ورزشکاران بسیار بالا است/ نتایج کسب شده در سال ۹۷ پیشرفت فدراسیون اسکیت را نشان می‌دهد
رییس فدراسیون اسکیت کشورگفت: اسپانسرهایی که از این رشته حمایت می‌کنند، همه از خود جامعه اسکیت هستند و اسپانسرهای خیلی قوی نیستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزلری برنا؛ بهمن محمدرضایی، رئیس فدراسیون اسکیت کشورمان درخصوص برگزاری مسابقات لیگ رشته‌های رول بال، اینلاین هاکی و اسکیت سرعت که در سال 97 برگزار شد صحبت کرد.

محمدرضایی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: مسابقات لیگ رول بال بانوان در باشگاه زعفرانیه تهران با حضور 10 تیم برگزار شد. در پایان این رقابت‌ها تیم خراسان جنوبی مقام اول، تیم تاکستان قزوین مقام دوم و تیم تهران مقام سوم را کسب کردند. تیم‌ها نفرات جوانی دارند و آینده درخشانی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌کنم. مسابقات از لحاظ کیفی در سطح بالایی برگزار شد، امیدوارم سال آینده بتوانیم سطح کیفی و کمی رقابت‌ها را ارتقا بدهیم. مسابقات لیگ اینلاین هاکی در بخش بانوان و آقایان در باشگاه هایپر اسکیت در سطح بالایی برگزار شد و تیم تهران قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد. مسابقات اسکیت سرعت به دلیل شرایط جوی از اسفندماه سال 97 به 22 و 23 فروردین ماه سال 98 موکول شد.

وی افزود: مسابقات اسکیت هاکی در سطح بسیار بالایی برگزار شد، چون حدود 6 ماه قبل از این مسابقات تیم آقایان و بانوان در مسابقات آسیایی شرکت کردند و تیم بانوان، مقام سوم آسیا و تیم آقایان مقام اول آسیا را بدست آوردند و در حال حاضر در آسیا حرفی برای گفتن دارند. این مسابقات به نوعی انتخابی تیم ملی هم بود و نفرات استعدادیابی شده و اردوهای ملی دعوت می‌شوند. در سال آینده تیم آقایان اسکیت هاکی به رقابت‌های جهانی اعزام خواهم شد و امیدوارم عملکرد خوب و مثبتی در این مسابقات داشته باشیم.

محمدرضایی ادامه داد: با رایزنی‌هایی که با کمیته ملی المپیک داشتیم و با توجه به المپیکی بودن این رشته، در نظر داریم برای سال 98 دو ورزشکار در بخش بانوان را به کمپ آموزشی که توسط کمیته بین‌المللی المپیک آسیا که به میزبانی نانجینگ چین از 6 تا 19 مردادماه برگزار خواهد شد، اعزام کنیم. انتخابی این نفرات روز پنج‌شنبه 21 اسنفدماه در بلوار ارتش برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون اسکیت همچنین درخصوص برگزاری المپیاد استعدادهای برتر گفت: مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در شهر بندرعباس با حضور 310 شرکت کننده در رده سنی 12 تا 15 سال در بخش دختران و پسران برگزار شد و 77 ورزشکار از میان آن‌ها شناسایی شدند و این نفرات از ابتدای بهار سال 98 به صورت متمرکز و غیر متمرکز به اردو دعوت می‌شوند و آموزش‌های لازم داده شده و با قوانین و مقررات روز اسکیت آشنا خواهند شد.

رئیس فدراسیون اسکیت گفت: نتیجه به دست آمده در فدراسیون نشان دهنده‌ پیشرفت است. تیم ملی اسکیت سرعت ایران تا قبل از سال 97 در جایگاه هشتم جهان قرار داشت امل طی سال 97 در مسابقات جهانی هلند و مسابقات آسیایی کره جنوبی شرکت کردیم و در جایگاه ششم جهان قرار گرفتیم و توانستیم به فینال این مسابقات صعود کنیم و این نشان دهنده پیشرفت اسکیت سرعت ایران است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تجهیزات و زیرساخت‌های ما استاندارد لازم را ندارند و هزینه‌ها بالا رفته است و فدراسیون و ورزشکارها تحت فشار هستیم. هزینه‌های این رشته برای ورزشکارها سنگین است و فدراسیون هم بودجه محدودی دارد و نمی‌تواند این هزینه‌ها را کامل تحت پوشش قرار دهد. با وجود این شرایط تا به حال نتایج مطلوبی را کسب کرده‌ایم و اگر حمایت مسئولین از این رشته‌ها و تقویت زیرساخت‌ها باشد می‌توانیم مدال‌های بیشتری در رشته‌های مختلف اسکیت کسب کنیم. متاسفاته اسپانسرهایی که از این رشته حمایت می‌کنند، همه از خود جامعه اسکیت هستند و اسپانسرهای خیلی قوی نیستند. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اسپانسرهای بخش خصوصی هم از این رشته‌ها حمایت کنند اما متاسفانه هیچ حمایتی از طرف آن‌ها دریافت نشد.

محمدرضایی درخصوص بازدید داورزنی از ساختمان نیمه کاره فدراسیون گفت: آقای داورزنی یک بازدید میدانی داشتند و شرایط ما را دیدند. به امید خدا در فروردین سال آینده به یک مناسبت خاص ساختمان جدید فدراسیون اسکی را افتتاح خواهیم کرد. بخش اداری را تکمیل کردیم اما بخش‌های کمپ تیم‌های ملی و مدیریتی مجموعه به دلیل کمبود اعتبارات هنوز تکمیل نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز