فرانک پرتوآذر در گفتگو با خبرگزاری برنا:

دیدگاه بین‌المللی نسبت به دختران مسلمان مثبت است/ ورزشکاران ایرانی لیاقت دارند به بهترین درجات برسند/ هدف من در ورزش بسیار بزرگ‌تر از قهرمانی آسیا است

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۵:۳۱:۴۸
کد خبر: ۸۲۳۵۵۳
دیدگاه بین‌المللی نسبت به دختران مسلمان مثبت است/ ورزشکاران ایرانی لیاقت دارند به بهترین درجات برسند/ هدف من در ورزش بسیار بزرگ‌تر از قهرمانی آسیا است
رکابزن تیم ملی ایران گفت: امیدوارم به عنوان یک دختر ورزشکار ایرانی بتوانم نماینده خوبی باشم و به مردم جهان نشان بدهم که بانوان ایرانی لیاقت این را دارند که به درجات بالایی در ورزش برسند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فرانک پرتوآذر، بانوی تاریخ‌ساز دوچرخه سواری کوهستان ایران، طی گفتگویی با خبرنگار برنا، در خصوص انتخابش به عنوان یکی از سی بانوی تاثیرگذار و قدرتمند ورزش جهان اسلام توسط انجمن بین المللی MWSN  بیان کرد: انجمن بین المللی MWSN به منظور حمایت از فعالیت ورزشی بانوان مسلمان در جهان شکل گرفته و هدف آن توسعه فعالیت ورزشی و معرفی بانوان مسلمان به مردم جهان است. این انجمن در سال 2019، 30 بانوی ورزشکار مسلمان تاثیرگزار بر وجه فعالیت بانوان جهان اسلام را معرفی کرده است. فکر می‌کنم چند دلیل برای انتخاب من به عنوان یکی از این 30 بانو قدرتمند در این انجمن وجود دارد. مثلا من رنکینگ یک و ورزشکار اول آسیا بودم، مدال رقابت‌های قهرمانی آسیا را دارم و یک مستند از زندگی ورزشی من ساخته شد که در شبکه ملی سوئیس هم پخش شد و چند مصاحبه با مطبوعات و مجلات بین‌المللی داشتم که در این موضوع موثر بوده است. این یعنی یک دیدگاه بین‌المللی نسبت به یک دختر ورزشکار مسلمان وجود دارد. ورزشکارهای بسیار خوبی داریم که مثل من ورزش می‌کنند اما این موارد باعث شد که من انتخاب بشوم.

وی افزود: امیدوارم به عنوان یک دختر ورزشکار ایرانی بتوانم نماینده خوبی باشم و به مردم جهان نشان بدهم که بانوان ایرانی لیاقت این را دارند که به درجات بالایی در ورزش برسند. این که من بیشتر در جهان دیده شوم، مسئولیت بزرگ‌تری را برای من در پیش دارد و امیدوارم بتوانم به کسانی که استعداد دارند کمک کنم، تا افراد بیشتری وارد این رشته شوند و اطلاعات بیشتری از این ورزش پیدا کنند. برای مردم دیدن خانمی که دوچرخه‌سواری می‌کند عجیب است و دوست دارم این دیدگاه را عوض کنم و بتوانم تاثیر مثبتی بر دیدگاه جامعه نسبت این رشته داشته باشم.

کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان بانوان ایران عنوان کرد: تابستان سال 97 قبل از بازی‌های آسیایی متوجه کمر درد بسیار شدیدی شدم و بعد معاینه، پزشک تشخیص داد که دیسک کمر دارم. این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد من در مسابقات داشته است. درد کمر من بعضی وقت‌ها آنقدر زیاد بود که حتی نمی‌توانستم با تمام توان ورزش کنم و همان موقع شروع به درمان کردم تا برای بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده شوم و هدفم برای من خیلی مهم بود. چندین پزشک من را معاینه کردند و گفتند نباید در مسابقات حضور داشته باشم و باید این دوره از رقابت‌ها را فراموش کنم، اما من 4 سال برای بازی‌های آسیایی صبر کرده بودم و نمی‌توانستم همه چیز را فراموش کنم. در مسابقات بازی‌های آسیایی شرکت کردم و توانستم عملکرد خوبی داشته باشم. در حال حاضر تحت نظر پزشک‌های فدراسیون پزشکی ورزشی هستم و امیدوارم کاملا خوب شوم اما بهبود آسیب کمر زمان‌بر است.

پرتوآذر در پایان گفت: هدف من در ورزش بسیار بزرگ‌تر از قهرمانی آسیا است و برای رسیدن به هدف خود باید برای مسابقات آسیایی هم بیشتر تلاش کنم. ذهنیت من این است که وقتی  پشت خط شروع مسابقه قهرمانی آسیا می‌ایستم، نباید احساس پشیمانی داشته باشم و فکر کنم فرصتی را از دست داده یا تلاش نکرده‌ام، همیشه باید با صد در صد وجودم سر خط بایستم و با تمام توان خود در  مسابقات شرکت کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز