کسب مدال مقدمه‌ای است برای کسب مرام پهلوانی؛

صالحی‌امیری: توسعه ورزش قهرمانی بدون توسعه کرسی‌های بین‌المللی ناممکن خواهد بود/ شفافیت یعنی اینکه مردم حق دارند و مسئولین باید پاسخگو باشند

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۰:۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۲۴۵۸۲
صالحی‌امیری: توسعه ورزش قهرمانی بدون توسعه کرسی‌های بین‌المللی ناممکن خواهد بود/ شفافیت یعنی اینکه مردم حق دارند و مسئولین باید پاسخگو باشند
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: رسانه یکی از ارکان موثر در توسعه ورزش است و در سال 97 نیز رسانه ها یکی از بازوان ما در موفقیت‌ها بودند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشستی که امروز در محل این کمیته برگزار شد گزارشی از عملکرد خود در سال جاری ارائه کرد.

صالحی امیری گفت: رسانه یکی از ارکان موثر در توسعه ورزش است و در سال ۹۷ نیز رسانه ها یکی از بازوان ما در موفقیت‌ها بودند. در  این مدت که در کمیته ملی المپیک حضور داریم سعی کردیم از حاشیه‌ها دوری کنیم. اعتقاد ما بر این است آن چیزی که بیشتر از هرچیز ضربه به ورزش وارد می‌کند حاشیه است. محور دومی که در سال ۹۷ داشتیم تدوین برنامه استراتژیک بود که می خواستیم نقشه راهی برای ادامه داشته باشیم و اینکه برنامه بلند مدت ما مشخص باشد.

وی افزود: اقدام سوم رویکرد فرهنگی به خصوص ورزش قهرمانی است. کسب مدال مقدمه‌ای است برای کسب مرام پهلوانی، بین قهرمان و پهلوان ما مرزی را قائل هستیم و آن هم کسب مدال و کسب مرام است. باید همگرایی و همدلی را در روح ورزش بدمیم که همه ورزش را به پهلوانی بشناسند.

صالحی امیری ادامه داد: ورزش بستری است برای اینکه شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم و اینکه مردم از ورزش احساس غرور کنند. اجتماعی کردن ورزش یعنی مردمی شدن ورزش و اینکه ورزشکاران در تلخی‌ها و شیرینی‌های مردم شریک باشند. ما معقوله عدالت جنسیتی را قبول داریم. در یک سال قبل تلاش کردیم برای کسب کرسی‌های جدید و بیش از سی مذاکره با روسای فدراسیون های جهانی و مقامات کمیته ملی المیپک داشتیم که بتوانیم کرسی های جدیدی را کسب کنیم. توسعه ورزش قهرمانی بدون توسعه کرسی های بین المللی ناممکن خواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در سال ۹۷ دنبال کردیم شفافیت بود که این موضوع را برای همه حوزه ها اجرایی کردیم. شفافیت یعنی اینکه مردم حق دارند و مسئولین باید پاسخگو باشند. رسانه‌ها به عنوان رکن اصلی در توسعه ورزش هستند و مسئولین نیز وظیفه دارند همیشه به رسانه‌ها پاسخگو باشند.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: دورویداد را در سال ۹۷ پشت سر گذاشتیم و سعی کردیم که این دو رویداد را بدون حاشیه و مشکل پایان ببریم. بازی های آسیایی جاکارتا و بازی‌های المپیک جوانان آرژانتین بود که خداراشکر جهش خوبی در این دو رویداد داشتیم. یکی دیگر از اقداماتی که در سال ۹۷ انجام گرفت تبیین تاریخ شفاهی ورزش بود و اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفت.

وی افزود: درمورد تاریخ شفاهی چهار پروژه را نهایی کردیم و بقیه پروژه ها در دست اقدام است. از جمله اقدامات دیگر ما در سال ۹۷ احداث موزه ورزش ایران بود که افتتاح آن در بهار ۹۸ خواهد بود. احداث موزه از خیلی جهات دارای اهمیت است چون دستاوردها و تلاش‌های ورزشکاران را برای نمایش همه مردم می‌گذاریم. اخیرا ورزشکاران ما یکصد مدال و یادبود خود را به موزه تقدیم کردند و استقبال قهرمان و پیشکسوتان از احداث این موزه قابل توجه است. این موزه متعلق به همه مردم ایران و آیندگان است تا بتوانند همه افتخارات را در ورزش ببینند.

صالحی امیری گفت: محور بعدی که در یک سال قبل به آن توجه کردیم نوسازی تجهیزات سخت افزاری کمیته المپیک بود چون برخی از تجهیزات احتیاج به بازسازی داشت. تلاش می‌کنیم که در یک پروسه ۱۰ ساله همه امکانات برای توسعه ورزش قهرمانی مهیا باشد. یکی دیگر از اقدامات ما در سال ۹۷ توسعه آموزش بود که به این مسئله توجه ویژه‌ای داشتیم و کمیته روانشناسی فدراسیون‌ها فعال شد. و همچنین کلاس‌های مختلف برای مربیان، ورزشکاران و داوران در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: توجه به پیشکسوتان ورزش یکی دیگر از اقدامان اجرایی ما در این سال بود چون این عزیزان سرمایه‌های اصلی ورزش کشور هستند. تعامل جدی با رسانه‌ها نیز از از جمله اقدامات ما بود. خبرنگاران خط مقدم توسعه هستند و رسانه‌ها قلب تپنده ورزش کشور هستند و تعامل رسانه با جامعه ورزش همیشه باعث ایجاد توسعه شده است. اقداماتی که در سال ۹۷ صورت گرفت حاصل تلاش و زحمت جمعی از دوستان ما در کمیته المیپک بود و امیدوارم که کارنامه درخشانی در سال ۹۸ داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز