پنجمین جلسه رسیدگی برگزار شد؛

دفاعیات جنجالی حسین هدایتی در دادگاه امروز

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۱۶:۱۹:۴۴
کد خبر: ۸۲۵۷۴۲
دفاعیات جنجالی حسین هدایتی در دادگاه امروز
پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم دیگر به اخلال در نظام اقتصادی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، قاضی مسعودی مقام در ابتدای این جلسه، پس از تفهیم مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری به متهمین حاضر در جلسه، اظهار کرد: جلسه دادگاه رسمی است. در جلسه قبل آقای حسین هدایتی دولابی بخشی از دفاعیات خود را در قالب آخرین دفاعیات بیان کردند.

بخشی از صحبتهای هدایتی درباره فعالیتهایش در حوزه ورزش بود. در ادامه این مطلب آن بخش از دفاعیات هدایتی که درباره هزینه‌هاش در ورزش بوده است را آورده‌ایم؛

از سال 82 وارد ورزش شدم

از سال ۵۷ کارآفرین هستم و موجب اشتغال هزاران نفر شده‌ام. در بخش ورزش و کمک به پرسپولیس محبوبم از سال ۸۲تا ۹۴ اقدام به ورود به بخش ورزش کردم. نکته مهم این که حضور من در بخش ورزش ۱۲ سال قبل از آنکه وام بگیرم بوده است. توسعه بنگاه های اقتصادی اعم از تاسیس شرکت استیل اذین از اقدامات دیگر من بوده است. من اولین تولید کننده تزئینات ساختمانی هستم. راه اندازس دانشگاه علمی کاربردی استیل آذین، احداث کارخانه قیر در غرب کشور از اقدامات دیگر بنده است. 

وی خطاب به نماینده دادستان، عنوان کرد: شما در مورد همسر و فرزند من در جلسات دادگاه مطالبی را بیان کردید و گفتید همسرم تابعیت کانادا دارد. قرار بود مدرک بیاورید، چه شد؟ باید آنها را ثابت کنید. ایشان گفتند من وام گرفتم و آن را در ورزش جهت کسب شهرت هزینه کردم. دم من گرم که وام گرفتم و برای ورزش کشور هزینه کردم.

بنده در بخش ورزش از سال 82 تا 94 هزینه کردم. در کیفرخواست آمده است که بنده 30 میلیارد تومان به ورزش داده‌ام که اشتباه است، بلکه 250 میلیارد تومان به 14 فدراسیون ورزشی به پاس کار خیر و توسعه ورزش کمک کرده‌ام. وزیر وقت ورزش و رئیس کمیته المپیک من را دعوت می‌کردند و کمک می‌خواستند، بنده هم این کار خیر را انجام می‌دادم و به آن افتخار می‌کنم. ۱۳ هزار زندانی را آزاد کرده‌ام که اسناد آن هم موجود است حال به من اخلالگر نظام اقتصادی می‌گویند.

پاداش کی‌روش رو دادم

آقای تاج از بنده ۲ میلیون دلار پول گرفته است که آن را هم تأیید کرد. چند بار به آقای تاج گفتم که از سپاه و دادستانی مجوز بگیر که از من پول می گیری اما او گفت که بنده اسم سه نفر را برای دریافت پول معرفی کرده‌ام که آنها گفته اند فقط از حسین هدایتی پول بگیر.

آقای تاج، حقوق کی روش، پول لباس تیم ملی و ۵ هزار دلار پاداش اعضای تیم ملی را از من گرفت.

بنده افتخار می‌کنم که به کی روش و کار آن پاداش داده‌ام. زمانی که تیم ملی والیبال با تیم آمریکا بازی داشت و توانست این تیم را شکست دهد آقای داورزنی با بنده تماس گرفتند و گفتند ۱۵۰ هزار دلار به عنوان پاداش به ما پول بده که بنده گفتم ما با لهستان مراودات بانکی نداریم اما بعد از دو ساعت پول را از هلند به هتل هیلتون ورشو انتقال دادم. حسینیه‌سازی و مدرسه سازی و … من را نمی‌بینید.

قاضی مسعودی مقام در حاشیه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی در جمع خبرنگاران در رابطه با صدور حکم مدیران بانک سرمایه، اظهار کرد: حکم ۳ نفر از اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه یعنی علی بخشایش، محمدرضا توسلی و کاظمی صادر شده است. هر سه این متهمین به ۲۰ سال حبس، تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از مشاغل دولتی به طور دائم محکوم شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز