#نوروز۹۸/ حسین وفایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رشته بیلیارد مختص قشر خاصی نیست/ فکر نمی‌کردم یک ایرانی بتواند در رنکینگ ۳۲ نفر برتر جهان قرار بگیرد/ اهدای جام‌ها به موزه ورزش اقدام پسندیده‌ای به شمار می‌رود

۱۳۹۸/۰۱/۰۸ - ۰۷:۴۷:۱۷
کد خبر: ۸۲۷۸۲۶
رشته بیلیارد مختص قشر خاصی نیست/ فکر نمی‌کردم یک ایرانی بتواند در رنکینگ ۳۲ نفر برتر جهان قرار بگیرد/ اهدای جام‌ها به موزه ورزش اقدام پسندیده‌ای به شمار می‌رود
قهرمان اسنوکر ایران و جهان گفت: فکر نمی‌کردم یک ایرانی بتواند در رنکینگ 32 نفر برتر جهان قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین وفایی، قهرمان اسنوکر ایران و جهان که با درخشش در مسابقات حرف‌های‌های جهان آن هم در اولین حضورش در این رقابت‌ها همه را شوکه کرد در سال جدید گفتگویی را با خبرگزاری برنا انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

اهدای کاپ‌های‌مان به موزه ورزش کار ماندگاری است

این کار قشنگ و ماندگاری است و همه می‌آیند و می‌روند و این کاپ‌ها می‌ماند. یعنی هر چقدر سن ما بالا برود و به کمیته ملی المپیک بیاییم و سر بزنیم هنوز می‌توانیم ببینیم کاپ‌های‌مان هست و یادی زنده کنیم از زمانی که قهرمان شدیم. روزی که همه ورزشکاران جمع شدند و کاپ‌هایشان را به موزه کمیته ملی المپیک گذاشتند به نظرم کار ماندگار و فرهنگ‌سازی قشنگی است. باعث افتخار من است که توانستم این کار را کنم و بازهم خدا را شاکرم که توانستم برای کشورم افتخارآفرین باشم و این کار را  کنم.

باعث افتخارم است که پرچم کشورم را بالا ببرم

رشته بیلیارد رشته دوست‌داشتنی است که عموم مردم می‌توانند به سمتش بیایند، چون رنگ‌های خاصی دارد و بازی فکری است. خیلی جذاب است و وقتی در تلویزیون حتی میزش را هم که ببینید جذب آن می‌شوید. با توجه به مدیریت خوبی که در فدراسیون داشتیم، کمک‌های آقای کامران شهلا، مربی تیم ملی، موفق شدیم مقام بیاوریم و خودمان را در سطح بین‌المللی نشان دادیم. همه این عوامل باعث شد در سطح کشور رشد کند و قهرمانان به چشم بیایند و مردم نسبت به این رشته دید بهتری داشته باشند و این شد که توانستیم موفق‌تر عمل کنیم.

ببینید چند سال قبل فدراسیون کجا بوده و الان کجا هستیم. به قول آقای اسکندری ما رنک 47 جهان بودیم و الان رنک 2 جهان هستیم و همین طور در حرفه‌ای‌ها نیز عملکرد خوبی داریم. من وقتی به جمع حرفه‌ای‌ها آمدم هیچ وقت فکر نمی‌کردم یک ایرانی بتواند در رنکینگ 32 نفر برتر جهان قرار بگیرد و خدا را شاکرم که توانستم این افتخار را برای ایران و ایرانیان به دست بیاورم و این باعث افتخار من است که پرچم ایران را بالا می‌برم.

عملکردمان در سال گذشته فوق العاده بود

عملکرد ما در سال 97 بهتر از این نمی‌توانست باشد و بچه‌ها کلی گل گذاشتند، آقای سهیل واحدی قهرمان جهان شد، امیر سرخوش، احسان حیدری و بقیه بازیکنان توانستند مقام‌های خوبی برای کشورمان به دست بیاورند و همین طور مسابقات آسیایی بود که در تبریز برگزار شد و بچه‌ها توانستند مدال‌های اول، دوم و سوم را به دست بیاورند که چه افتخاری بالاتر از اینکه میزبان باشی و اول، دوم و سومی را بگیری.

دست همه کسانی که دارند این رشته را گسترده‌تر می‌کنند درد  نکند. واقعا این رشته باید بزرگ‌تر شود. زمانی که در کشورهای دیگر می‌روم، انگلیس، چین یا بقیه کشورها، دیدشان نسبت به این رشته فرق می‌کند، اسنوکر دارد رشته دوم چین می‌شود. من زمانی که بازی می‌کنم 4 ساعت در هر کشوری روی آنتن هستم. اما متأسفانه در ایران می‌گویند شما چرا آنقدر محبوب نیستی که در کشورهای دیگر هستی؟ من نمی‌توانم کاری کنم و دید مردم باید نسبت به این رشته عوض شود و به سمت این رشته بیایند. من همه تلاشم را می‌کنم که برنده شوم و ایران و اسنوکر ایران را در جهان نشان دهم که چقدر قدرتمند است.

تلاش می‌کنم در سال جدید عیدی خوبم به مردم بدهم

در روزهای ابتدایی سال برای مسابقات اپن جهانی که به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود اعزام خواهم شد. در این مسابقات باید از عنوان‌های قبلی خودم دفاع کنم. دوسال پیش در نیمه‌نهایی به آقای مارک ویلیامز قهرمان سال پیش جهان باختم. اگر دفاع نکنم و ببازم رنکینگش از رنکینگم کات می‌شود. امیدوارم بتوانم در سال جدید نیز خوب بدرخشم و عیدی خوبی به مردم ایران بدهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز