مهران شاهین‌طبع در گفتگو با خبرگزاری برنا:

وجود من در تیم ملی به خاطر اهداف شخصی نیست/ بسکتبال سال شلوغی را سپری کرد

۱۳۹۸/۰۱/۱۵ - ۱۰:۲۰:۲۱
کد خبر: ۸۲۹۹۱۶
وجود من در تیم ملی به خاطر اهداف شخصی نیست/ بسکتبال سال شلوغی را سپری کرد
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: تیم ملی نیاز به مدیریت بهتر و قوی‌تر دارد تا تورنمنت‌های بیشتر و بهتری را برای آماده‌سازی تیم پیدا کنیم. ‌

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بسکتبال ایران در سالی که گذشت روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و می‌توان گفت بسکتبال با وجود همه حاشیه‌ها و اتفاقات تلخ و شیرینی که با آن روبرو بود عملکرد نسبتا قابل قبولی داشت و بلندقامتان ایران توانستند جواز حضور در مسابقات جام جهانی را به دست آورند. هرچند این مجوز تا آخرین بازی تیم ایران در پنجره ششم مقابل استرالیا به طول انجامید ولی درنهایت کام مردم بسکتبال دوست شاد شد.

گفتگویی را با مرد کهنه‌کار بسکتبال و سرمربی تیم ملی، مهران شاهین‌طبع انجام دادیم و عملکرد و شرایط بسکتبال را در سالی که گذشت از او جویا شدیم. متن گفتگوی خبرنگار برنا با سرمربی تیم ملی ایران را در زیر می‌خوانید.

*صعود تیم ملی ایران به جام جهانی چین

با وجود اینکه صعود به جام جهانی برای همه مسجل شده بود ولی بازهم شرایط سختی در پیش داشتیم و می‌خواستیم در پنجره آخر مسابقات انتخابی با سربلندی بیرون آییم. از همین رو تمرینات را به صورت جدی‌تر دنبال کردیم و قبل از شروع مسابقاتمان در پنجره ششم، دو بازی تدارکاتی را نیز انجام دادیم و نسبتا آمادگی لازم را داشتیم. در بازی اول مقابل ژاپن می‌خواستیم صعود خودمان را قطعی کنیم ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد ولی در بازی دوم مقابل استرالیا بچه‌ها در زمین به هماهنگی بیشتری رسیدند و خداروشکر توانستیم صعود به جام جهانی را قطعی کنیم و پیروزی ارزشمندی برای ما به دست آمد.

*حضور مسئولین عالی‌رتبه ورزش کشور در تمرینات تیم ملی بسکتبال 

خیلی خوشحالم که مسئولین توجه لازم به بسکتبال را دارند و با توجه به مشغله‌هایی که دکتر سلطانی‌فر در ایام پایانی سال داشت در اردوی تیم ملی حضور پیدا کرد و با صحبت‌هایی که انجام داد باعث روحیه‌بخش به بازیکنان شد. این انگیزه در ملی‌پوشان ایجاد شد از اینکه به آنها توجه شده و با آمدنشان و صحبت‌هایی که انجام دادند روحیه بچه‌های ما را متحول کردند. جا دارد از آقای صالحی امیری هم که همیشه از بسکتبال حمایت می‌کنند و در بازی آخر ما مقابل استرالیا در ورزشگاه حضور داشتند تشکر کنم.

*وجود من در بسکتبال به خاطر اهداف شخصی نیست

تیم ملی نیاز به یکسری تغییرات دارد و برخی شرایط به وجود می آید که باید عمیق تر نگاه کنید. وجود من برای اهداف شخصی  نیست و همه چیز برای من تیم ملی است. همانطور که الان به ایران عشق می‌ورزید، سن و سالتان هم بالاتر برود این حس میهن پرستی و وطن پرستی بسیار اهمیت بیشتری خواهد داشت.

*راه المپیک از جام جهانی می‌گذرد

قرار است در تورنمنتی در کره‌جنوبی شرکت کنیم و در تلاش هستیم تا میزبان یک تورنمنت چهار جانبه در تهران باشیم. راه المپیک از جام جهانی می‌گذرد و اگر جام جهانی را از دست بدهیم، چندین ماه عقب می‌افتیم. تیم ملی نیاز به مدیریت بهتر و قوی‌تر دارد تا تورنمنت‌های بیشتر و بهتری را برای آماده‌سازی تیم ملی پیدا کنیم. ‌

*بسکتبال ایران سال شلوغی را پشت‌سر گذاشت

سال 97 بسکتبال ایران در رقابت‌های زیادی حضور داشت و یکی از اتفاقات خوب برای بسکتبال راهیابی بانوان به مسابقات برون مرزی بود. فعالیت‌های فدراسیون نیز در سالی که گذشت زیاد بود ولی برخی از فعالیت‌ها و شرایط سال 97 نیز به خاطر تغییر مدیریت با فراز و فرودهایی همراه و من فکر می‌کنم ما سال شلوغی را پشت‌سر گذاشتیم. تیم ملی ما درگیر مسابقات انتخابی جام جهانی بود و در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز حضور داشتیم که توانستیم در جایگاه دوم قرار بگیریم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز