خسرو قمری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

هزینه رشته دوچرخه‌سواری زیاد است/ باشگا‌ه‌ها دیگر نمی‌توانند رکابزنان را از لحاظ مالی حمایت کنند/ تمرکز ما روی مسابقات کوهستان خواهد بود

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۶:۲۹:۳۱
کد خبر: ۸۳۱۵۸۹
هزینه رشته دوچرخه‌سواری زیاد است/ باشگا‌ه‌ها دیگر نمی‌توانند رکابزنان را از لحاظ مالی حمایت کنند/ تمرکز ما روی مسابقات کوهستان خواهد بود
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: باشگا‌ه‌های دوچرخه‌سواری به دلیل مشکلات مالی نمی‎توانند دوچرخه‌سواری و رکابزنان را حمایت کنند و در مسابقات بین‌المللی حضور داشته باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، طی گفتگویی با خبرنگار برنا درخصوص گلایه‌های هاشم‌کندی، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری، بیان کرد: متاسفانه سال گذشته باشگاه‌هایی که دوچرخه‌سواری و رکابزنان را حمایت می‌کردند به دلیل مسائل ارزی و اقتصادی کشور دچار مشکل شدند و به همین نسبت درآمد ورزشکارها و حمایت باشگاه‌ها کم‌تر شده است. در سال 96 باشگاه‌های کشور حدود 15 اعزام به مسابقات داشتند که در سال 97 آمار حضور در مسابقات خیلی از باشگاه‌ها به صفر رسیده است. هزینه رشته دوچرخه‌سواری بسیار زیاد است و اگر حمایت باشگاه‌ها نباشد، ورزشکارها نمی‌توانند تجهیزات خود را فراهم کنند و در مسابقات مختلف حضور داشته باشند.

وی افزود: طی دو سال اخیر بهترین دوچرخه‌سوارها به دلیل بازنشستگی از جامعه دوچرخه‌سواری خداحافظی کردند و در تورنمنت‌های اخیر بیشتر نفرات تیم، ورزشکارهای بسیار جوان و کم تجربه بودند. در صورتی که مسائل مالی برطرف شود و بتوانیم بلیت هواپیما تهیه کنیم تیم ملی دوچرخه‌ سواری ایران با تمام قدرت در مسابقات قهرمانی جهان جاده حضور پیدا می‌کند. این مسابقات به دلیل این که سال پیش از المپیک است و هدف کشورهایی مانند ژاپن کسب بیشترین سهمیه المپیک است، سطح بسیار بالایی دارد.

قمری درخصوص تقویم 98 فدراسیون دوچرخه‌سواری که به تازگی منتشر شده و در پاسخ به این پرسش که چرا در این تقویم طی شهریور ماه و نیمه دوم سال هیچ مسابقه و رویدادی وجود ندارد؟ گفت: تقویم و مسابقات ما طبق رویداد‌های بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است.  وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های مسابقات بانوان و آقایان و برنامه مسابقات آموزشگاهی را به ما اعلام نکرده است و به همین دلیل نیمه دوم سال را برای این برنامه‌ها خالی گذاشتیم. مسابقات لیگ و قهرمانی کشور بر اساس تاریخ برگزار می‌شوند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری خاطرنشان ساخت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا جاده ازبکستان، تمرکز ما روی رشته کوهستان خواهد بود. در حال حاضر فرانک پرتوآذر و فراز شکری جهت شرکت در مسابقات آسیایی و میادین بین‌المللی در اردوی اروپا حضور دارند. تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان اواخر مرداد ماه به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز