امیر سرتیپ جمشید فولادی:

ورزشکاران ما در ارتش نتایج بسیار خوبی را کسب کردند/ می‌خواهیم مثل همیشه از کیان انقلاب و کشورمان دفاع کنیم

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۱۱:۰۴:۵۲
کد خبر: ۸۳۱۸۶۳
ورزشکاران ما در ارتش نتایج بسیار خوبی را کسب کردند/ می‌خواهیم مثل همیشه از کیان انقلاب و کشورمان دفاع کنیم
نشست خبری سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ دوم، جمشید فولادی برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ صبح امروز نشست خبری سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ دوم، جمشید فولادی برگزار شد.

فولادی درخصوص عملکرد این سازمان طی سال 97 و برنامه‌های ورزشی پیش رو ارتش در سال 98 بیان کرد:  سال جدید با واقعه سیل در برخی از استان‌های ما آغاز شد و جا دارد جان باختن تعدادی از هموطنان را تسلیت عرض کنم. در سال 97 ورزشکاران ما در ارتش نتایج بسیار خوبی را کسب کردند و بیش از 90 درصد برنامه‌های ما اجرایی شد. هرچند که مشکلات مالی و اقتصادی داشتیم ولی سعی کردیم از منابع داخلی استفاده کنیم و برنامه‌های ما عملی شدند. در سال 97 علاوه بر فعالیت‌های داخلی و لیگ‌هایی که داریم در رشته‌های کبدی‌ و تیراندازی موفق بودیم. سه رشته در مسابقات بین المللی تیم ارتش اعزام شدند. در رشته کشتی در کشور روسیه عنوان قهرمانی را به دست آوردیم. در مسابقات دوچرخه سواری برای اولین بار مقام قهرمانی را کسب کردیم و برای نخستین بار میزبان مسابقات تیروکمان بودیم که کمانداران ما عملکرد قابل قبولی داشتند و ارتش جمهوری اسلامی ایران میزبانی‌ شایسته‌ای داشت.

وی افزود: حدود 1200 نفر فردا در بهشت زهرا در مراسم سالگرد امیر سرتیپ صیادشیرازی حضور خواهند داشت و از آنجا به سمت مرقد مطهر امام راحل حرکت خواهند کرد. برنامه‌های متنوعی به مناسبت این ایام تدارک دیده شده است که از آن جمله می‌توان به مسابقات دوچرخه‌سواری و کوهنوردی اشاره کرد. طرح پاکسازی هم در مراسم کوهنوردی انجام‌ خواهد شد. برنامه ورزش باستانی در روز 27 فروردین برگزار می‌شود. مسابقات گلبال بین تمام جانبازان ارگان‌های مختلف نظامی برگزار خواهد شد. سایر فعالیت‌ها مربوط به بخش بانوان است که مربوط به بانوان و خانواده ارتش خواهد بود. همچنین مسابقات 14 رشته انتخابی را خواهیم داشت که قرار است این رشته ها به مسابقات پیش‌رو اعزام شوند.

امیر سرتیپ دوم ادامه داد: تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان مسابقات انتخابی ما در رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد و نفرات را مشخص می‌کنیم که به مسابقات سیزم اعزام شوند. هدف اصلی ما از برگزاری مسابقات این است که توان و روحیه نیروهای ما بالا باشد و مثل همیشه بتوانند از کیان انقلاب و کشور دفاع کنند. اولویت اصلی ما برای اعزام نیرو به مسابقات اول به نیروهای پایور و همان نیروهای رسمی مربوط می‌شود. اولویت بعدی ما در مرحله بعد به سربازان و نیروهای وظیفه تعلق میگیرد و در مرحله بعد نیز از نیروهای بسیجی استفاده خواهد شد. سرمایه‌گذاری در باشگاه‌داری در اولویت ما قرار ندارد و هدف اصلی ما از بخش ورزش در ارتش آمادگی نیروهای ارتش است.

فولادی خاطرنشان ساخت: با وجود اینکه رویکرد ارتش بیشتر روی بحث آمادگی جسمانی است تا اینکه باشگاه‌داری کند ولی  در حال حضر 16 تیم در لیگ‌های برتر در رشته‌های مختلف داریم. اولویت اصلی ما این است که در تیم‌ها بیشتر از نیروهای پایور استفاده کنیم. با تمام رعایت اصول اقتصاد مقاومتی پیش بینی کردیم برای هر تیم 400 میلیون تومان هزینه شود که به مسابقات سیزم اعزام شوند. در نیروهای مسلح نگاه زیاد خوبی به فوتبال وجود ندارد چون همواره با حاشیه همراه است و نیروهای مسلح نیز همواره از حاشیه دوری می‌کنند. شخص بنده این اعتقاد را دارم که به خاطر اینکه فوتبال ورزش پرطرفداری است باید به این رشته بها داده شود.

وی در پایان گفت: بهترین زمین چوگان در اختیار نیروی زمینی است و این به سابقه بلند مدت ارتش در بحث سوارکاری و ورزش چوگان برمی‌گردد. نیروی زمینی یکی از بهترین تیم‌ها در لیگ چوگان است و ارتش در تهران به صورت تخصصی به ورزش چوگان می‌پردازد. ظرفیت خوبی در دیگر استان‌های کشور داریم، اما مشکل اصلی ما کمبود اسب در استان‌ها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز