مهرداد پهلوان‌زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فیروزجا در آینده قهرمان جهان خواهد شد/ اگر کیفیت لیگ را بهتر کنیم، شطرنج‌بازی به خارج نمی‌رود

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۶:۲۴:۴۶
کد خبر: ۸۳۵۰۳۷
فیروزجا در آینده قهرمان جهان خواهد شد/ اگر کیفیت لیگ را بهتر کنیم، شطرنج‌بازی به خارج نمی‌رود
رئیس فدراسیون شطرنج ایران گفت: فیروزجا هنوز 16 سال دارد اما همه امید دارند که در آینده قهرمان جهان خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد شطرنج‌بازان ایرانی در لیگ‌های خارجی بیان کرد: علیرضا فیروزجا، اخیرا با سرعت در حال رشد است و ریتینگ خود را به نفر اول ایران رسانده است. وی در مسابقات آزاد ایسلند نتایج بسیار خوبی را کسب کرد و توانست به ریتینگ 2669 خود 4 امتیاز دیگر هم اضافه کند و با این نتیجه بالاتر از نفر اول شطرنج ایران قرار گرفت. باید گفت فیروزجا هنوز 16 سال دارد و همه امید دارند در آینده قهرمان جهان خواهد شد و آینده بسیار درخشانی دارد.

وی افزود: این شطرنج‌باز جوان در مسابقات عملکرد فوق العاده‌ای داشته و در تمرینات خود تمام اصول را رعایت می‌کند، علاوه بر این استعداد بسیار خوبی هم در این رشته دارد و می‌توان گفت چنین استعدادی در ایران و جهان بسیار کم وجود دارد.

پهلوان‌زاده اظهار کرد: سارا خادم‌الشریعه در لیگ آلمان بسیار درخشان بازی کرد، مقابل بازیکن‌های قوی ریتینگ خود را افزایش داد و به عنوان ستاره مسابقات در 7 بازی، 7 امتیاز کسب کرد. متاسفانه خادم‌الشریعه در لیگ چین چند باخت و تساوی داشت و نتوانست بازی را با پیروزی به پایان برساند. شطرنج‌بازان چینی بسیار قدر هستند و این بانوی ایرانی بسیار خسته در رقابت‌ها شرکت کرد.

رئیس فدراسیون شطرنج ایران ادامه داد: طی صحبتی که با بانوی شطرنج‌باز کشورمان داشتم، برنامه تمرینی فشرده‌ای دارد و سخت در تلاش است ریتینگ خود را افزایش دهد و بتواند جزو 6 شطرنج‌باز بانوی برتر جهان قرار بگیرد.

وی درخصوص هفته پایانی دور اول و دوم لیگ برتر شطرنج جام اندیشمندان خاطرنشان کرد: تعداد لیگ‌ها نسبت به چند سال گذشته از 14 تیم به 8 تیم کاهش پیدا کرده اما تیم‌ها با یکدیگر بازی رفت و برگشت دارند. طی دوره‌های قبلی هفته‌های پایانی لیگ، بسیاری از تیم‌هایی که نتیجه مطلوبی را کسب نکرده بودند، جدول را ترک می‌کردند و این موضوع از ارزش لیگ کم می‌کرد، خوشبختانه در این دوره از مسابقات هر 8 تیم تا هفته پایانی داخل لیگ ماندند.

پهلوان‌زاده گفت: این دور از لیگ برتر برای سال 97 است، به دلیل فشردگی برنامه مسابقات بین‌المللی در ماه‌های پایانی سال 97 این مسابقات را به اجبار در فروردین سال 98 برگزار کردیم. برنامه داریم تا لیگ برتر کشور سال آینده را بسیار بهتر برگزار کنیم تا بازیکنان اصلی ایران به جای حضور در لیگ‌های خارجی در لیگ داخلی شرکت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز