قایقرانی نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد؛

کرمی: بازی‌های آسیایی تجربه بزرگی برای من بود

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۵:۲۲:۱۹
کد خبر: ۸۴۲۸۷۷
کرمی: بازی‌های آسیایی تجربه بزرگی برای من بود
بانوی ملی پوش روئینگ گفت: تجربه حضور در بازی‌های آسیایی بسیار ارزشمند بود و به اندازه چند مسابقه مهم برای من اندوخته داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، مریم کرمی دارنده 2 مدال بازی های آسیایی جاکارتا به عنوان یکی از پرافتخارترین ورزشکاران کشورمان در این رقابت‌ها بود، انگیزه بالا و پشتکار زیاد را یکی از عوامل مهم موفقیت خود اعلام کرد و بیان کرد: از ابتدای شروع ورزش با پشتکار و تلاش زیاد کار کار کردم و قطعا مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در ورزش همین بوده است.

وی با اشاره به آغاز تمرینات جهت حضور در مسابقات انتخابی المپیک افزود: به نظر من اردوها خیلی دیر شروع شد و ما زمستان را که فصل تمرینات استقامتی بود از دست دادیم. البته شاید باید خود ما تمرینات را دنبال می‌کردیم اما بعد از بازی‌های آسیایی چون سختی زیادی پشت سر گذاشته بودیم، شرایط کمی سخت بود.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا ادامه داد: قصد داشتم که دیگر ادامه ندهم و ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارم چون ورزش حرفه‌ای برای ما خصوصا در رشته روئینگ بسیار هزینه بردار است. چون باید به طور مداوم در پیست‌های دور از خانواده اردو داشته باشیم از بسیاری از کارها مثل تحصیل دور می‌مانیم.

کرمی در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد به اردوها بازگردد عنوان کرد: مربی من باعث شد تا به دنیای قهرمانی بازگردم. وقتی دیدم مربی من که در زمان اردوها فقط مربی نبود بلکه روانشناس و بدنساز ما هم بود و شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذاشت با انگیزه‌ای مضاعف، هدایت تیم را بر عهده گرفته، من هم تصمیم گرفتم تمرینات را دنبال کنم.

بانوی ملی پوش روئینگ در خصوص شرایط اردوهای تیم ملی در دریاچه آزادی اظهار داشت: پس از تست نفرات برتر وارد اردو شدیم. شرایط نسبتا خوبی داریم اما برای روئینگ باید در پیست با مسافت طولانی تمرین کنیم. دریاچه آزادی مزایای خود را دارد اما متاسفانه ما در ایران پیست استاندارد روئینگ نداریم و باید برای تمرین به پشت سدها یا دریاچه‌هایی که مسافت طولانی برای پاروکشی دارند برویم. این فضاها نیز معمولا از شهرها دور هستند و شرایط خاص خود را دارند.

وی در رابطه با شرایط آمادگی خود بیان کرد: آمادگی سال گذشته را ندارم و امیدواریم در فاصله باقی مانده تا مسابقات انتخابی شرایط لازم را پیدا کنیم.

کرمی هدف خود را حضور در المپیک توکیو عنوان کرد و گفت: هر ورزشکار حرفه‌ای برای حضور در المپیک و کسب مدال این رویداد بزرگ تلاش می‌کند. من هم رویای مدال طلای المپیک را دارم اما می‌دانم کار سختی پیش روی من است.

این مدال آور بازی‌های آسیایی جاکارتا با اشاره به ضرورت حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از رشته قایقرانی تصریح کرد: در این مسیر نیاز به حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم. امیداوارم یک نگاه ویژه به رشته روئینگ و البته قایقرانی به عنوان یکی از پر مدال‌ترین رشته‌های المپیک صورت بگیرد. نتایج قایقران‌ها ثابت کرده که حتما پاسخ این حمایت را خواهیم داد و همانطور که تا الان نشان دادیم برای کشور افتخارآفرین می‌شویم.

وی با اشاره به مدال‌آوری خود در بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: تجربه بازی‌های آسیایی بسیار ارزشمند بود. هم تمرینات بسیار پرفشاری را پشت سر گذاشتیم هم رقابت در بین بهترین‌های آسیا جایی که همه برای طلا تلاش می‌کردند تجربیات فراوانی برای من داشت. اولین تجربه حضور در بازی‌ها را داشتم و پیش از آن در مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های جوانان و بزرگسالان حضور داشتم اما بازی‌های آسیایی کاملا متفاوت است.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا با اشاره به ضرورت حضور در میادین بزرگ برای پیشرفت تصریح کرد: فدراسیون قایقرانی در این مدت شرایط خوبی کسب کرده و با تمام محدودیت‌هایی که دارد برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده است. برگزاری اردو برای چند تیم ملی و در چند بخش و رده سنی کار آسانی نیست. قطعا اگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از فدراسیون بیشتر حمایت کنند و فدراسیون بتواند با دستان باز برنامه‌ریزی کند در این رشته پر مدال موفق‌تر می‌شویم.

کرمی در پایان گفت: قطعا هرچقدر ما در رقابت‌های با کیفیت مثل قهرمانی جهان شرکت کنیم با سرعت بیشتری پیشرفت خواهیم کرد. قایقرانی نه تنها پتانسیل کسب سهمیه المپیک بلکه رسیدن به مدال المپیک را هم دارد، اگر نگاه ویژه‌ای توسط مسئولان به این رشته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز