ارشیا الماسی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تیم‌های کشورهای مختلف نگاه خوبی به واترپلو ایران دارند/ می‌توانیم سهمیه المپیک توکیو را کسب کنیم

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۷:۱۲:۱۶
کد خبر: ۸۵۵۴۹۴
تیم‌های کشورهای مختلف نگاه خوبی به واترپلو ایران دارند/ می‌توانیم سهمیه المپیک توکیو را کسب کنیم
ملی‌پوش واترپلوی ایران گفت: مدال ایران در بازی‌های آسیایی باعث شد کشورهای دیگر دید خوبی به واترپلو ایران داشته باشند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ارشیا الماسی، ملی‌پوش واترپلوی ایران که به عنوان لژیونر در لیگ صربستان بازی می‌کند، در گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: خداراشکر توانستیم بعد از 44 سال مدال بازی‌های آسیایی را کسب کنیم. این مدال باعث شد کشورهای دیگر دید خوبی نسبت به واترپلوی ایران داشته باشند، به همین دلیل باشگاه‌هایی اروپایی از کرواسی، صربستان، یونان و پرتغال پیشنهاداتی داشتند که من طی مشورت با کادر فنی در مهرماه سال 97 به باشگاه صربستان ملحق شدم.

وی افزود: بازی کردن در تیم‌های خارجی و تن به تن شدن با بازیکنان خارجی نقاط مثبتی دارد، باعث شد تجربه بیشتری کسب کنم، با نحوه تمرینی جدیدی مواجه شوم، با مربی جدید کار کنم و تکنیک‌های جدیدی یاد بگیرم. این مسائل باعث می‌شود یک بازیکن پیشرفت کند و در نهایت برای تیم ملی مثمرثمر شود.

الماسی عنوان کرد: سطح لیگ‌های اروپایی را با لیگ‌های داخلی نمی‌شود مقایسه کرد، چون صربستان اولین کشور واترپلو در دنیاست، طلای المپیک و عناوین مختلفی دارد و می‌شود گفت بهترین تیم واترپلوی دنیا صربستان است. به همین دلیل شرایط، امکانات و مربی‌های بهتری وجود دارد، از طرفی در ایران هم با وجود این که دید ویژه‌ای نسبت به رشته واترپلو وجود ندارد، فدراسیون تمام تلاش خود را می‌کند که بهترین شرایط را برای بازیکنان فراهم آورد. وزارت ورزش و جوانان پس از کسب مدال بازی‌های آسیایی 2019 جاکارتا نگاه مطلوب‌تری به ما پیدا کرد. بچه‌های ما شایسته بهترین‌ها هستند و روز به روز همه چیز بهتر خواهد شد تا بتوانیم بهترین نتیجه را در آینده برای کشورمان بدست آوریم.

لژیونر ایرانی لیگ صربستان اظهار داشت: در این مدتی که در صربستان بازی می‌کردم در 3 لیگ حضور داشتم که در آن جا هفتم شدیم. در سوپر لیگ صربستان که بین 4 تیم برگزار شد، توانستم با 16 گل در این 4 بازی آقای گل این مسابقات شوم. متاسفانه در مرحله نیمه نهایی جام حذفی از صعود به دور بعدی باز ماندیم. حدود 4 سال است با الکساندر چریچ، سرمربی صربستانی تیم ملی ایران، کار می‌کنم و با نحوه واترپلوی صربستان تا حدودی آشنایی داشتم و با آمادگی بدنی که بعد از بازی‌های آسیایی 2018 پیدا کردم در این مسابقات توانستم افتخار بزرگی را در دوران ورزشی خود کسب کنم.

بازیکن تیم ملی واترپلو ایران افزود: برای کسب سهمیه المپیک نمی‌شود به طور قطع چیزی گفت اما پتانسیل بالای واترپلو ایران را در بازی‌های آسیایی نشان دادیم و همه دیدیم می‌توانیم به بهترین‌ها برسیم و مدال کسب کنیم. خداراشکر تمرینات تیم ملی ادامه دارد اما در مسابقات انتخابی المپیک با قزاقستان و چین که دو رقیب سخت ایران به حساب می‌آیند باید رقابت کنیم، ناامید نیستیم و به احتمال زیاد عملکرد خوبی را از واترپلوی ایران در انتخابی المپیک می‌بینید.

ملی‌پوش کرمانشاهی واترپلو ایران در پایان گفت: در ماه رمضان تمرینات تیم ملی به صورت یک وعده در روز انجام می‌شد و از روز شنبه 18 خردادماه تمرینات از 9 صبح شروع شده و تا نزدیک مسابقات تمرینات ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز