فعالیت‌های ورزشی مشمول مالیات نمی‌شود؛

داورزنی: به دنبال واگذاری صددرصد سهام استقلال و پرسپولیس هستیم

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۲:۵۵:۱۹
کد خبر: ۸۵۵۷۳۲
داورزنی: به دنبال واگذاری صددرصد سهام استقلال و پرسپولیس هستیم
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: فعالیت‌های ورزشی مشمول مالیات نمی‌شود اما باید اظهارنامه پر شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجمع انتخاباتی چوگان صبح امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار و ابراهیم نوزایی برای چهار سال رئیس فدراسیون شد.

محمدرضا داورزنی بعد از مجمع انتخابات در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره بدهی مالیاتی فدراسیون‌ های ورزشی و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: فدراسیون‌های ورزشی کمک بگیر دولت هستند، در چهار دهه گذشته همواره این بوده که فدراسیون‌ها و کسانی که فعالیت ورزشی دارند مثل باشگاه‌ها از مالیات معاف هستند. الان هم برای اینکه گردش مالی کشور رصد شود موضوع مالیات‌ها مطرح شده است شرط معافیت از مالیات ارائه اظهارنامه است.

وی افزود: از سال ۹۱ تا ۹۵ فدراسیون‌ها ملزم بودند اظهار نامه مالیاتی پر کنند. سال ۹۶ دوستان سازمان مالیاتی گفتند شما ۵ سال اظهارنامه مالیاتی پر نکرده اید، البته فدراسیون‌ها مالیات‌های مربوط به حقوق را می‌دادند اما کسی برای عملکرد تصور مالیات نمی‌کرد مخصوصاً فدراسیون‌ها و ورزش که از ارزش افزوده ۲۸ صدم درصد هم کمک می‌گیرد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی مشمول مالیات نمی‌شود اما باید اظهارنامه پر می‌شد. فدراسیون‌ها باید هر سال این اظهارنامه را ارائه کردند. بسیاری از فدراسیون‌ها اظهارنامه خود را ارائه کردند. درخواست وزیر ورزش هم این بوده در کمیته ۲۵۱ مکرر این موضوع مطرح شود تلاش می‌شود با همکاری معاونت مالی و حوزه مالیاتی این مشکل حل شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که رقم بدهی مالیاتی چقدر است و آیا این بدهی مالیاتی برای استقلال و پرسپولیس هم هست تصریح کرد: ارقام متفاوت است باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم همین شرایط را دارند اما مجموعه پرونده مالیاتی در حال رسیدگی است و نیاز به توجه دولت دارد تا هم اجرای قانون شود و هم اظهار نامه مالیاتی ارائه شود.

داورزنی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره روند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: از نظر ما هر کاری لازم بوده، انجام شده است و پرونده این دو باشگاه در سازمان خصوصی سازی است. از خدای مان است همین امروز این دو باشگاه خصوصی شوند. مدارک و اسناد از طریق باشگاه‌ها به سازمان خصوصی‌سازی داده شده الان مجلس در شیوه واگذاری بحثی را مطرح کرده به همین دلیل نقطه نظراتی از سوی وزارت ورزش و سازمان خصوصی مطرح شده که این مصوبه قابل اجرا است یا نه؟ ما به دنبال واگذاری صددرصد سهام استقلال و پرسپولیس هستیم. حتی نمی خواهیم یک درصد از سهام این دو باشگاه دولتی باشد چرا که اگر یک گوشه این دو باشگاه به دولت وصل باشند، وزارت ورزش باید پاسخگو باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز