سیمین رضایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

داورها قشر محروم‌ جامعه ورزشی هستند/ سرداوری در المپیک هدف من بود/ در غرب آسیا با محدودیت مواجه هستیم

۱۳۹۸/۰۴/۰۷ - ۰۶:۱۰:۴۳
کد خبر: ۸۶۲۹۹۰
داورها قشر محروم‌ جامعه ورزشی هستند/ سرداوری در المپیک هدف من بود/ در غرب آسیا با محدودیت مواجه هستیم
سرداور تنیس روی میز المپیک 2020 توکیو گفت: داورها همیشه قشر محروم‌ جامعه ورزشی هستند و کم‌تر دیده می‌شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیمین رضایی داور بین‌المللی بلوبج و تنها سرداور بین المللی ایران که از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز برای قضاوت در بازی‌های المپیک 2020 توکیو انتخاب شده است طی گفتگو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: برای بازی‌های المپیک، رزومه و عملکرد چند سال اخیر داوران و مدرک داوری آن‌ها را بررسی می‌کنند، فقط از داوران بین‌المللی بلوبج که بالاترین رقابت تنیس روی میز هست، در المپیک استفاده می‌شود.

وی افزود: از آن‌جایی که من داور بین المللی بلوبج هستم و در چند سال اخیر برای رسیدن به این هدف تلاش بسیار زیادی کردم، با حمایت‌های فدراسیون توانستم قضاوت‌ فینال‌های رقابت‌های جهانی را بکنم. نهایتا توانستم رضایت مسئولین فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا را جذب کنم و بتوانم برای این رقابت‌ها نماینده ایران باشم.

رضایی عنوان کرد: در قسمت داوری پیشرفت بسیار خوبی داشتیم و داوران بین‌المللی بسیار خوبی در مسابقات داریم. متاسفانه به دلیل این که در کشورهای اطراف ما رقابت‌های سطح بالا کم‌تر است، در مناطق اروپایی یا شرق آسیا مسابقات سطح بالای بیشتری است که داوران می‌توانند در آن شرکت کنند. با توجه به شرایط اقتصادی اخیر هم داورها برای حضور در کشورهای دیگر محدودیت‌های اینچنینی دارند.

داور بین المللی بلوبج ایران اظهار داشت: در جامعه ورزشی همیشه بازیکنان و مربیان بیشتر دیده شدند، حتی اگر نتوانسته باشند به رتبه‌های خیلی بالایی برسند، اما در مسابقات حضور داشتند و خود را بیشتر نشان دادند. داورها قشر محروم‌تری هستند که باید تلاش خود را بیشتر کنند تا بتوانند جایگاه بالایی به دست بیاوردند.

رضایی تصریح کرد: امیدوارم با توجه به حضور داوران در عرصه‌های بین المللی، بتوانیم جایگاه خود را در ورزش کشور و دنیا بگیریم. در تمام جهان بازیکن‌ها بیشتر دیده می‌شوند اما در ایران این موضوع پررنگ‌تر است.

سرداور تنیس روی میز المپیک 2020 توکیو در پایان گفت: از لحاظ مالی هم داورها مشکلات بیشتری دارند و فقط برای اعزام‌های برون مرزی حق‌‌الزحمه ناچیزی دریافت می‌کنند که حتی پول هواپیما را هم پوشش نمی‌دهد. اگر کسی واقعا عاشق این حرفه نباشد، نمی‌تواند کار این راه را ادامه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز