ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

یک برد تا صعود سروقامتان/ دشت شیرین‌ترین مدال در سرزمین لاله‌ها/ یحیی رفت و برگشت نشد!

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۵:۰۹:۰۳
کد خبر: ۸۶۳۱۵۷
یک برد تا صعود سروقامتان/ دشت شیرین‌ترین مدال در سرزمین لاله‌ها/ یحیی رفت و برگشت نشد!
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ درهفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

*بازنده هفته: فدراسیون هندبال

سایت فدراسیون هندبال خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه هفتمین دوره رقابت‌های هندبال ساحلی مردان قهرمانی آسیا از شنبه هفته قبل در ویهای چین آغاز شده و تیم ملی ایران پس از کسب 4 پیروزی مقابل تیم‌های ژاپن، عربستان، پاکستان، تایلند و 2 شکست مقابل تیم های عمان و قطر به دیدار رده بندی راه پیدا کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که طبق قانون جدید فقط دو تیم اول و دوم می‌توانند جواز حضور در مسابقات جهانی را دریافت کنند. این اتفاق در حالی افتاد که فدراسیون هندبال در خبری اشتباه اعلام کرده بود که تیم ملی هندبال ساحلی مجوز حضور در بازی‌های جهانی را به دست آورده است.

*برنده هفته: شادی عبدالوند

شادی عبدالوند، ملی‌پوش بسکتبال سه به سه دختران که در مسابقات جام جهانی هلند در رقابت مهارت‌های انفرادی آمستردام شرکت کرد، موفق شد بعد از بازیکنان تیم‌های بزرگ و قدرتمند فرانسه و ایتالیا به مدال برنز این رقابت دست پیدا کند. این برای اولین بار است که دختران ایران در سطح جهانی موفق به کسب چنین مدال ارزشمندی می‌شوند.

*پیشنهاد هفته: بازی‌های تیم ملی والیبال در هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌ها

هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در گروه ایران از هفتم تیر به میزبانی بلغارستان برگزار می‌شود و تیم‌ ملی کشورمان باید در این هفته به مصاف صربستان، بلغارستان و آمریکا برود. در حال حاضر ملی‌پوشان کشورمان بعد از برزیل در مکان دوم جدول رده‌بندی قرار دارند.

*نقد هفته: دعوای خبرنگاران

هنوز ماجرای آتش زدن ماشین خبرنگاران و عکاسان در اصفهان فراموش نشده بود که بار دیگر خبر کتک خوردن خبرنگاران در سالن حسین رضازاده اردبیل که میزبان هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال بود سر و صدا به پا کرد. حواشی در ورزش همیشه وجود دارد اما اینبار دعوای بین اصحاب رسانه آن هم به این شدت را می‌توان یکی از بدترین پایان بندی‌های میزبانی والیبال لیگ ملت‌ها دانست، چرا اگر پیش از این، حواشی فقط بین هواداران وجود داشت کم کم بین خبرنگاران تهرانی و شهرستانی نیز کشیده شده است و قطعا اگر این حاشیه‌ها ادامه یابد صورت خوشی را درپی نخواهد داشت.

*مسابقه هفته: دیدار ایران- فرانسه

تیم ملی والیبال ایران و فرانسه در سومین بازی هفته چهارم رقابت های لیگ ملت‌های والیبال 2019  روز 2 تیر 98 از ساعت18:30 دقیقه در سالن رضازاده اردبیل به مصاف  هم رفتند و این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به نفع فرانسه به پایان رسید. پیش از این دیدار توسط فدراسیون جهانی اعلام شد که تیم‌ملی کشورمان به عنوان اولین تیم جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات را کسب کرده و همین موضوع و اطمینان خاطر باعث شد ترکیب تیم ملی والیبال و شیوه بازی آن‌ها در برابر فرانسه تحت تاثیر یک خبر کذب قرار بگیرد و در نهایت یک باخت را برای تیم ملی کشورمان رقم بزند.

*شخصیت هفته: یحیی گل‌محمدی

یحیی گل محمدی، سرمربی موفق سال های اخیر ایران که در تیم پدیده شهرخودرو توانسته توانایی‌های خود را به رخ دیگران بکشد، با پیشنهاد باشگاه پرسپولیس روبرو شد و به رغم مذاکراتی که میان او مدیریت سرخ پوشان صورت گرفته بود اما نتوانست مجوز حضور در پرسپولیس را به دست آورد تا کماکان به فعالیت خود در پدیده شهر خودرو ادامه بدهد. یحیی که یک ماه پیش قرارداد خود را با مشهدی ها تمدید کرده بود، برای حضور در پرسپولیس باید رضایت مدیریت باشگاه خود را جلب می کرد تا بتواند دوباره نشست روی نیمکت پرسپولیس را تجربه کند ولی این مهم رخ نداد تا او برای لیگ نوزدهم نیز در مشهد حضور داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز