گزارش ورزشی هفته؛

میراث ارزشمند برانکو برای کالدرون/ انتظارات بالا از مرد آرژانتینی/ حمایت هواداران، موفقیت مجدد پرسپولیس را تضمین می‌کند!

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۵:۰۸:۵۱
کد خبر: ۸۶۵۷۷۸
میراث ارزشمند برانکو برای کالدرون/ انتظارات بالا از مرد آرژانتینی/ حمایت هواداران، موفقیت مجدد پرسپولیس را تضمین می‌کند!
سرمربی آرژانتینی برای موفقیت در پرسپولیس ابزار لازم را در اختیار دارد، چون او اسکلت پرسپولیس برانکو را تحویل گرفته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پس از کشمکش‌های فروان میان برانکو و پرسپولیس وقتی مدیران باشگاه که البته باید از جمع کردن لوازم برانکو می‌فهمیدند او قصد رفتن دارد، مطمئن شدند پرفسور خیال آمدن ندارد، میان چندین گزینه کالدرون آرژانتینی را به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب کردند و او نیز کار خود را با سرخ‌پوشان آغاز کرد.

این مربی باتجربه کار سختی در پرسپولیس خواهد داشت. او هدایت تیمی را برعهده گرفته که سه فصل پیاپی است که قهرمان لیگ برتر ایران می‌شود و به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است. بسیاری براین باور بودند که انتخاب جایگزین ایرانی برای برانکو بسیار سخت است چرا که او در پرسپولیس بسیار خوب کار کرده و هر مربی توان کار کردن در چنین فضا و شرایطی را ندارد. در نهایت مدیران باشگاه پرسپولیس با مربی باتجربه آرژانتینی که هم سابقه بازی کردن در تیم ملی آرژانتین را دارد و هم در تیم‌های سرشناس از جمله الاتحاد و الهلال عربستان و تیم ملی این کشور و رقابت‌های لالیگا مربیگری کرده است به توافق رسیدند.

کالدرون برای موفقیت در پرسپولیس ابزار لازم را در اختیار دارد، او اسکلت پرسپولیس برانکو را تحویل گرفته؛ تیمی که سه فصل پیاپی است که قهرمان لیگ عربستان می‌شود بنابرین بهانه‌ای برای شکست ندارد.

با این حال همبازی مارادونا برای موفقیت در پرسپولیس به چند عامل نیاز دارد. بعضی از عوامل به خود او مربوط می‌شوند و برخی هم خیر؟

کالدرون هدایت تیم پرطرفداری را برعهده گرفته که حاشیه می‌تواند در آن بسیار پرنگ‌تر از متن شود، برانکو به خوبی متوجه چنین مسائلی شد و اجازه هیچگونه حاشیه‌سازی و مغرور شدن بازیکنان را نداد. بی‌تردید نقش مربی مانند کریم باقری در این برهه بسیار پرنگ است.

در کنار این‌ها هواداران پرسپولیس هم که یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت برانکو بودند باید به کالدرون هم زمان و فرصت کافی را بدهند. زمانی که پرسپولیس به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان قهرمانی را از دست داد حاضران در ورزشگاه یکپارچه برانکو و شاگردان او را تشویق کردند تا نشان دهند که فرهنگ جدیدی را به فوتبال ایران آورده‌اند  و در فینال لیگ قهرمانان نیز با همین رویه تیم را تشویق کردند که تعجب اینفانتینو را در پی داشت. درپی این اتفاق زیبا بسیاری از رسانه‌ها و کنفدراسیون فوتبال آسیا و رییس فیفا هم از رفتار هواداران ایرانی تمجید کرد.

البته پرسپولیس با مشکلاتی مانند رفتن احتمالی بیرانوند و علیپور نیز دست و پنجه نرم می‌کند، ولی همانگونه که در ادامه می‌بینید اکثر پیشکسوتان نیز در مورد مسائل مختلف صحبت کرده‌اند اما درباره حمایت از کالدرون همگی آنها نظری یکسان دارند.

پنجعلی: روزهای خوب پرسپولیس دوباره می‌آید

محمد پنجعلی پیرامون حضور گابریل کالدرون در تیم فوتبال پرسپولیس به خبرنگار برنا گفت: همه می‌دانیم تغییرات در کادر فنی اجتناب‌ناپذیر بود و حالا که کادر جدید معرفی شده همه باید از تیم حمایت کنیم و هواداران مطمئن باشند روزهای قشنگ دوباره می‌آید.

وی افزود: کالدرون آمد و مربیانی را نیز که با آنها آشنا بود به کادر اضافه کرده و شرایط در پرسپولیس به گونه‌ای است که این سر مربی می‌تواند به بهترین نحو از باقری استفاده کند و به نظرم کریم روی نمیکت نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت. او چندین سال کنار برانکو بوده، بازیکنان را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند یک ارتباط خوب را میان بازیکنان و کادر جدید برقرار کند. باقری جزو ذخایر پرسپولیس به شمار می‌رود و من جای سرمربی بودم از تمام ظرفیت‌های کریم استفاده می‌کردم.

پنجعلی درباره جدایی بیرانوند از پرسپولیس نیز عنوان کرد: معتقدم بیرانوند اندازه‌اش فراتر از آسیا است و در این چند سال نیز یکی از بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس بوده است و امیدوارم مدیران باشگاه اور ا حفظ کنند، البته در عین حال اگر او به اروپا برود هم می‌تواند پیشرفت کند.

مدافع اسبق پرسپولیس و تیم ملی در پایان خطاب به هواداران و مشکلی که برای احمدزاده بوجود آمده تصریح کرد: در مورد موضوع احمدزاده طرفداران پرسپولیس او را می‌بخشند و در اولین بازی هم او تشویق می‌شود. همه می‌دانیم پرسپولیس هیچ وقت از بین نمی‌رود، ما روزهای بسیار سخت‌تری از این را هم گذرانده‌ایم. دلیل بقا سرخ‌پوشان همین طرفداران و مردم هستند و در اصل مکتب پرسپولیس محبتش در قلب مردم وجود دارد و ضامن بقا آن است که مثل همیشه حالا هم پشت پرسپولیس هستند. به امید خدا و باتلاش بازیکنان و حمایت هواداران تیم در مسابقات آینده موفق باشد.

نوری: پرسپولیس همیشه مدعی بوده و خواهد بود

محمد نوری، بازیکن اسبق پرسپولیس، درباره آخرین وضعیت این تیم عنوان کرد: پرسپولیس روند خوبش را ادامه می‌دهد. ان‌شاءالله پرسپولیس با کالدرون بتواند روند روبه جلوی خود را ادامه دهد. به هرحال پرسپولیس بزرگ بوده، هست و خواهد بود و شخصیت قهرمانی را گرفته و امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد. همه هواداران دوست داشتند برانکو بماند. اکثرا بازیکنان حرفه‌ای هستند و خودشان تمرین می‌کنند و در ادامه به تیم ملحق می‌شوند. پرسپولیس همیشه جزو مدعیان قهرمانی بوده و خواهد بود. تیم پرسپولیس نیاز به آرامش و حمایت دارد و هواداران مثل همیشه کنار تیم باشند. همه اشخاص می‌آیند و می‌روند آنچه که می‌ماند نام پرسپولیس است و عاشقان این تیم که همواره تیمشان را حمایت می‌کنند.

کرمانی مقدم: کالدرون باید حمایت شود

مرتضی کرمانی مقدم در این چند روز آنقدر روزمه و کارنامه این مربی در رسانه‌های ما مرور شده که با او آشنایی پیدا کردم کالدرون مربی مشهوری است و به نظرم کار سختی در پرسپولیس نخواهد داشت زیرا اسکلت اصلی تیم پرسپولیس حفظ شده است.

وی در مورد اینکه سبک فوتبال آرژانتین با فوتبال باشگاهی ما همخوانی دارد یا نه اظهار داشت: هر مربی سبک و روش خاص خود را دارد و قطعاً به کالدرون می‌گویند که هواداران پرسپولیس فوتبالی هجومی را دوست دارند و او هم با همین روش کار خواهد کرد. پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد و کالدرون می‌تواند در این تیم موفق شود، البته باید از این سرمربی همه حمایت کنند.

در خشان: هدف مشترک است، موفقیت پرسپولیس

حمید درخشان، پیشکسوت ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس، نیز عنوان کرد: به هر حال نکته مهم درباره این سر مربی این است که سرخ‌پوشان شرایط خاصی دارند و باید از کالدرون حمایت کرد تا او بتواند خودش را با این شرایط وقف بدهد.

وی افزود: همه ما یک هدف مشترک داریم و آن هم موفقیت پرسپولیس است و همه نیز باید برای این مهم کمک کنیم.

سرمربی اسبق پرسپولیس در ادامه با اشاره به حضور دستیاران اسپانیایی عنوان کرد: مربیان خارجی دستیاران خود را به هر تیمی می‌برند که در آن کار می‌کنند، چراکه با آنها راحت هستند و با یکدیگر در کار آشنایی دارند. به هر حال امیدوارم کالدرون بتواند در پرسپولیس موفق باشد و تیم به روند موفقیت خود در لیگ نوزدهم هم ادامه دهد.

مهاجم اسبق تیم ملی در ادامه پیرامون بحث جدایی بیرانوند گفت: بیرانوند خودش به خوبی صلاح خودش را می‌داند و تشخیص می‌دهد که بماند و برود. آقایان فراموش نکنند کسی را به زور نمی‌توان در تیم نگه داشت. علیرضا پسر خیلی خوبی است و ما دوست داریم در پرسپولیس بماند، حالا اگر جای دیگر هم رفت ان‌شاءالله موفق باشد.

بخش پایانی صحبت‌های درخشان درباره حضور مجدد احمدزاده بود، وی در این‌باره تصریح کرد: هر شخصی امکان دارد در زندگی اشتباه کند، احمدزاده هم جوانی کرد و حالا هم مطمئن باشید انگیزه این را دارد که با نمایش خوب درون زمین دوباره به دوران اوج خود باز گردد، هواداران فهیم پرسپولیس همانگونه که از تیم حمایت می‌کنند از این بازیکن نیز حمایت کنند. بسیار مهم است تیم دچار حاشیه نشود.

حرف پایانی

بعد از مرور نقطه نظر این پیشکسوتان نگارنده معتقد است، به طور طبیعی انتظارات از پرسپولیس و کالدرون بالا است. اما این مربی آرژانتینی روحیه خوبی دارد چرا که در نخستین صحبت‌هایش گفته به دنبال کسب چهارمین قهرمانی برای پرسپولیس است. به هر حال فراموش نکنیم رفتن برانکو هیچ ارتباطی به کالدرون ندارد و حالا هم تیم نیاز به آرامش دارد و در این میان هواداران نقش بسیار پررنگی دارند بویژه اینکه بدانند پیشکسوتان هم از آنها همین را می‌خواهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز