علی سلمانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کالدرون نشان داده با تیم‌های بزرگ نتیجه می‌گیرد/ در یک‌ماه نمی‌توانیم ویلموتس را قضاوت کنیم

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۵:۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۷۰۹۴۵
کالدرون نشان داده با تیم‌های بزرگ نتیجه می‌گیرد/ در یک‌ماه نمی‌توانیم ویلموتس را قضاوت کنیم
مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کالدرون نشان داده است با تیم‌های بزرگ خوب نتیجه می‌گیرد و پرسپولیس هم تیم بزرگی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی سلمانی، مهاجم دهه 80 تیم فوتبال پرسپولیس که چند سالی است مربیگری می کند، پیرامون وضعیتش به خبرنگار برنا گفت: در 35 سالگی فوتبال را کنار گذاشتم و  4 سال است مربیگری را شروع کردم. هم اکنون در حال گرفتن مدرک A هستم که 15 روز سومم مانده و ان‌شاءالله این مدرک را تا آخر ماه می‌‌گیریم. از ابتدای کار خیلی دوست داشتم یک آکادمی داشته باشم و در حال حاضر به نمایندگی باشگاه پرسپولیس 4 سال است در منطقه محروم شهرستان شهریار یک آکادمی زدیم و در این چند سال بالای 5 هزار شاگرد داشتیم و الان در 8 رده تیم داریم و به نوعی یک شروع تازه و به روز را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم نتیجه داشته باشد.

سلمانی درباره آینده کاری خود گفت: در فوتبالم یک انگیزه‌ای مضاعفی داشتم و به چیزی که از ابتدا شروع، می‌خواستم به آن رسیدم و در مربیگری هم یک شروع دیگری است. شاید بپرسید چرا آکادمی را انتخاب کردم؟ چون اصول مربیگری از آکادمی است. البته پیشنهادهای دیگری داشتم ولی انتخاب من این بوده و در مربیگری به دنبال این هستم که مربی پرسپولیس و تیم ملی شوم و هر مربی جوان دیگری به جز این را بگوید دروغ است و دارم تلاش می‌‌کنم یک روزی بهترین مربی ایران بشوم.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره آخرین وضعیت پرسپولیس عنوان کرد: آقای برانکو یک مربی بزرگی بوده که در تاریخ پرسپولیس یک‌سری تغییرات مثبت انجام داد. شاید سال‌های دیگر این اتفاق نیفتد که یک مربی بیاید و در این باشگاه پرعظمت در کمتر از 4 سال به 7 جام دست پیدا کند و تیم را با بدترین شرایط به فینال آسیا برساند. وقتی کارنامه درخشان برانکو را می‌بینیم و علاقه مردم به ماندن او نمی‌توان حرفی زد اما مشکل ما این نیست و مشکل ما درست کردن باشگاه است. اگر آقای برانکو 6-7 سال در پرسپولیس بود بعدش می‌خواستیم چکار کنیم؟ کاش 4 سال پیش از آقای برانکو خیلی بیشتر استفاده می‌کردیم و می‌گفتیم کل باشگاه و آکادمی آن دست شما و باشگاهی درست می‌کرد که یادگار آقای برانکو در باشگاه بماند نه اینکه آقای برانکو برود و همه بترسند که امسال چکار کنیم.

سلمانی درباره حضور گابریل کالدرون و آینده پرسپولیس نیز عنوان کرد: من چون در این تیم بازی می‌کردم شرایط را درک می‌کنم و معتقدم امسال سال آسانی هم نیست ولی آقای کالدرون که از آرژانتین آمده نشان داده با تیم‌های بزرگ خوب نتیجه می‌گیرد و پرسپولیس هم تیم بزرگی است و ان‌شاءالله بتواند با این تیم نتیجه بگیرد.

مهاجم اسبق سرخ پوشان پایتخت درباره عملکرد مهاجمان پرسپولیس در فصل گذشته گفت: من فکر می‌کنم پارسال یکی از بدترین سال‌های پرسپولیس در گلزنی بود. علت این است که ما یک‌سری مهره‌های هجومی را از دست داده بودیم و چند مصدوم داشتیم و گل زدن روی دوش یک نفر بود. حتی پنجره که بسته بود شرایطی را آقای برانکو ایجاد کرده بود و یک‌سری بازیکن آورده بود و خیلی سخت بود. آقای ترابیان را عقب برده بود و گلزن نداشتیم مثل طارمی، علیپور در کنار طارمی که همیشه مکمل‌های خوبی بودند برای گل زدن علیپور خیلی خوب کار کرد برای پرسپولیس ولی اگر پارسال یک مهاجم بهتر داشتیم آمار گل‌زنی‌مان خیلی بالاتر بود ولی بازهم خدا را شکر علیپور گل‌های حساسی برای پرسپولیس زد و در 3 جام توانستیم قهرمان شویم.

مهاجم اسبق پرسپولیس درباره آخرین وضعیت تیم ملی و حضور مارک ویلموتس نیز اظهار داشت: ما در تیم ملی‌مان هم همین موضوع  را داشتیم. آقای کی‌روش آمد فقط نمای تیم را درست کرد و شکل تیم را درست کرد و به جام جهانی رفت و چند سال، وقت تیم ملی ما رفت. الان تیم ملی ما چه دارد؟ یک مربی دیگر آمده و می‌‌‌گویند مربی خوبی است.اما کاری را که می‌پسندم این است که کنارش مربی جوان ایرانی برمی‌دارد و این اولین حسنی است که این آقا دارد و ان‌شاءالله راهش ادامه داشته باشد و مثل آقای کی‌روش دو،سه ماه دیگر کنار بگذارد و مربی خارجی بیاورد و اشتباه است و مسئولین نباید بگذارند ایشان مربی خارجی بیاورد. چند مربی کنارش بگذارند برای آینده فوتبال ایران حتی برای پرسپولیس و  استقلال.

سلمانی گفت: کی‌روش فقط تیم ملی را به جام جهانی برد ولی کارکرد خوبی داشت ما حدود 25-30 بازیکن داشتیم در کشورهای خارجی و این هم طرح خودش بود که بازیکنانش را در  لیگ ایران نگه ندارد. حالا ویلموتس با تفکر هجومی آمده و تیم قبلی‌اش بیشتر با سیستم 3-3-4 بازی می‌کرده و در یک ماه نمی‌توانیم مربی را قضاوت کنیم. تاریخچه‌اش را می‌بینیم و نمی‌خواهیم بگوییم بالاست یا پایین و آینده بیشتر نشان می‌دهد که این مربی چه کاره است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز