گزارش ورزشی هفته؛

مردم منتظر صعود به المپیک و افتخارآفرینی بلندقامتان در توکیو هستند/ همه به والیبالیست‌هایمان افتخار می‌کنیم

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۴:۴۲:۳۸
کد خبر: ۸۷۲۵۲۷
مردم منتظر صعود به المپیک و افتخارآفرینی بلندقامتان در توکیو هستند/ همه به والیبالیست‌هایمان افتخار می‌کنیم
اگر شاگردان کولاکوویچ در روز خوب خود باشند قادر خواهند بود هر تیمی را شکست دهند و اگر این خود باوری در تیم نیست قطعا ملی پوشان والیبال به یک روانشناس در کنار تیم نیاز دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست مقابل برزیل به کار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها خاتمه داد. به این ترتیب پرونده صعود به مرحله نیمه‌نهایی بسته شد اما ایران در رده‌بندی پایانی مسابقات در رتبه پنجم قرار گرفت.

تیم ملی والیبال فرانسه دو شکست مقابل تیم‌های روسیه و آمریکا داشت و موفق به کسب هیچ امتیازی نشد؛ ایران هم در دو مسابقه خود در فینال لیگ ملت‌های 2019 نتیجه را به لهستان و برزیل واگذار کرد اما موفق به کسب یک امتیاز از برزیلی‌ها شد.

به این ترتیب، ایران در رده پنجم و فرانسه در جایگاه ششم این دوره از مسابقات لیگ ملت‌های 2019 ایستاد.تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های2019 به مقام پنجم رسید اما سوالی که پس از پایان مسابقات باقی می‌ماند این است که عملکرد، نتایج و رتبه تیم در این تورنمنت نشانه کامیابی است یا ناکامی؟

والیبال و حرکت به جلو

سال 2014 درخشان‌ترین سال تاریخ والیبال ایران بود. تیم ملی در آن سال با هدایت اسلوبودان کواچ در رده چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان قرار گرفت و برای نخستین بار مدال طلای بازی‌های آسیایی را به دست آورد اما در سال‌های بعد دیگر خبری از آن نتایج درخشان نبود. لیگ ملت‌های 2019فرصتی بود برای پایان دادن به چهار سال رکود که البته عنوان پنجمی هم با بازی هایی که ما از تیم ملی دیدیم شاید نتیجه بدی نباشد. فراموش نکنیم بدشانسی باعث باخت مقابل برزیل و عدم حضور ایران در نیمه نهایی شد. البته رفتار وقیحانه یانکی ها هم بی تاثیر نبود ولی در این باره بازیکنان باید بدانند این حریف بویی از جوانمردی نبرده است اما همه والیبالی ها به حرکت رو به جلو این تیم اذعان دارند.

همه به این تیم افتخار می‌کنند

فرهاد ظریف، بازیکن سابق تیم‌ ملی والیبال  درباره عملکرد تیم‌ملی در مرحله مقدماتی لیگ‌ملت‌ها در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: بچه‌ها همه فوق‌العاده بودند و خسته نباشید می‌گویم به تک‌تک بچه‌ها واقعا خوب کار کردند و همه به این تیم افتخار‌ می‌کنند.

او درمورد بازی با برزیل و لهستان نیر در مرحله نهایی اظهار کرد: فکر می‌کنم در این بازی‌ها عملکرد خوبی را شاهد بودیم. هرچند که در بازی مقابل برزیل نتیجه را واگذار کردیم ولی به نظرم کنترل بازی دست ما بود و موفق‌تر بودیم، بنابراین قطعا در آینده هم می توانیم موفق باشیم.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به صعود تیم‌ملی در اولین مرحله انتخابی به المپیک امیدوار بود یا خیر؟ گفت: با این شرایط فعلی من فکر می‌کنم در اولین مرحله بتوانیم صعودمان را قطعی کنیم.

برخورد منطقی و پرامید وزارت ورزش وحمایت مطلق از بلندقامتان

جایگاه پنجمی شاید برای ما خیلی خوشحال کننده نبود اما بازیکنان و تیم ملی قبل از نقد نیاز به حمایت دارند. وزارت ورزش و جوانان از حضور شکوهمند و پرصلابت تیم ملی والیبال ایران در دور نهایی لیگ ملت‌های جهان قدردانی کرد. حضور شکوهمند و پرصلابت تیم ملی والیبال ایران در دور نهایی لیگ ملت های جهان که با شکست نامداران این رشته رقم خورد، بیانگر توان و بالندگی نسل جوانان عزیز انقلاب و شکوفایی ورزش کشور است. از تلاش های ارزشمند و فداکارانه شما در این عرصه بزرگ تشکر می کنیم. به امید حضور ملی پوشان ایران در آوردگاه  معتبر و مهم بازی های المپیک توکیو.

لیگ ملت‌ها پلی رو به سوی المپیک

حالا المپیک اولویت والیبال ایران است شهرام محمودی، عضو سابق تیم‌ملی والیبال، درباره ارزیابی خود از عملکرد ملی‌پوشان در مرحله مقدماتی لیگ‌ ملت‌ها در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: خوشبختانه بچه‌ها بازی‌های خیلی خوب و درخشانی را به نمایش گذاشتند و به طبع آن نتیجه نیز با آن همراه شد و در نهایت تیم موفق شد به مرحله نهایی نیز صعود کند.

او ادامه داد: من قبل از مرحله نهایی گفته بودم به نظرم برخلاف گفته خیلی‌ها در این مرحله نیز با تیم‌های قدری همگروه هستیم و کار آسانی نداریم. ما باید از این رقابت ها پلی بسازیم برای حضور قدرتمند در المپیک. در انتخابی المپیک شرایط متفاوت‌تر است و تیم‌ها همه با تمام بازیکنان‌شان می‌آیند و از طرفی روسیه خود میزبان رقابت‌هاست و این کار را برای ما دشوار می‌کند و بدون شک تلاش می‌کنیم در همین مرحله را کار را تمام کنیم.

محمودی در پایان درباره جوانگرایی صورت گرفته در تیم‌ ملی بیان کرد: خوشبختانه تغییر نسل الان در والیبال در مقایسه با گذشته خیلی بهتر شده و بازیکنان جوان با دعوت به تیم‌ ملی و تمرین در کنار بازیکنان باتجربه و قدیمی پله پله مسیر رشد را طی می‌کنند و قطعا این روند اگر ادامه‌دار باشد می‌توانیم برای آینده و جوانگرایی درست در تیم‌ ملی والیبال امیدوار باشیم.

پیشرفت کیفیت فنی ایران و امید به آینده

با وجود اینکه ایران نتوانست در لیگ ملت‌ها، هیچ‌یک از قدرت‌های اصلی جهان را با بازیکنان اصلی شکست بدهد اما نمی‌توانیم این نکته را فراموش کنیم که کیفیت بازی شاگردان ایگور کولاکوویچ نسبت به دست کم2 سال گذشته، پیشرفت محسوسی داشته است. عملکرد تیم ملی در سرویس، توپ‌گیری و دریافت بهتر شده بود. در یکی دو سال گذشته بازیکنان متهم می‌شدند که با انگیزه پایین بازی می‌کنند و از حضور در ترکیب تیم ملی اشباع شده‌اند اما ستاره‌های با تجربه ایران مثل سعید معروف و سیدمحمد موسوی با انگیزه زیاد در تمام مسابقات بازی کردند و نشان دادند و کل تیم روحیه جنگندگی بالا به مصاف حریفان می‌رفت.

امیر غفور ستاره شاخص ایران در این دوره از مسابقات بود. عملکرد این بازیکن پس از یک فصل حضور در والیبال ایتالیا، رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده است. غفور حالا به یک پشت خط زن در کلاس جهانی تبدیل شده و در سرویس، اسپک، دفاع و توپ‌گیری نمایش درخشانی داشت. بازیکن 28 ساله، قرار است در فصل پیش رو در تیم لوبه قهرمان سری آ و یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های باشگاهی جهان بازی کند.

مردم منتظر صعود و افتخار آفرینی در توکیو هستند

بی تردید اگر شاگردان کولاکوویچ در روز خوب خود باشند، برخلاف ست پنجم بازی با برزیل بر اعصاب خود مسلط باشند و مانند همین بازی های آمادگی لازم را داشته باشند قادر خواهند بود هر تیمی را شکست دهند. اگر این خود باوری در تیم نیست قطعا ملی پوشان والیبال به یک روانشناس در کنار تیم نیاز دارند. به گفته بسیاری از کارشناسان والیبال سکوی المپیک یک رویا است، البته از نوع دست یافتنی اش.

تیم ملی والیبال از حمایت کامل مردم برخوردار است و نظرسنجی ها نشان می دهد مردم از عملکرد تیم راضی بودند و خود این موضوع نشان می دهد درک مردم تا چه حد از این رشته زیبا بالا است. فراموش نکنیم تلاش بازیکنان با پیراهن تیم ملی قداستی دارد که مردم بر آن واقف هستند. لیگ ملت ها به پایان رسید و تزریق بازیکنان جوان با فرصت از کار های خوبی است که کارشناسان همه به آن اشاره کرده اند و حالا مردم منتظر صعود این تیم به المپیک و پس از آن درخشش در این میدان بزرگ هستند.تا یکبار دیگر شعار ما می توانیم را در این زمینه هم معنا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز