مهرداد پهلوان‌زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پرسپولیس دوباره در شطرنج فعالیت می‌کند/ هنوز نتوانسته‌ایم رایزنی‌های موردنظر را با استقلالی‌ها انجام بدهیم

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۶:۱۸:۳۸
کد خبر: ۸۷۴۰۶۸
پرسپولیس دوباره در شطرنج فعالیت می‌کند/ هنوز نتوانسته‌ایم رایزنی‌های موردنظر را با استقلالی‌ها انجام بدهیم
رئیس فدراسیون شطرنج ایران گفت: قرار است پرسپولیس حضور پررنگ‌تری در شطرنج داشته باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص تیم‌هایی که آمادگی خود را جهت حضور در جام اندیشمندان اعلام کردند، بیان کرد: علاوه بر تیم‌های پرسپولیس، سایپا، ذوب آهن، سپاهان و سپیدرود تیم دانشگاه آزاد هم که در دوره‌های گذشته حضور داشته، در تماس تلفنی آمادگی خود را اعلام کرد. پرسپولیس قبلا در رشته شطرنج فعالیت داشته و مقام قهرمانی کسب کرده اما این بار قرار است با شکل بهتری در مسابقات حضور داشته باشد.

وی افزود: در لیگ باشگاه‌های زیادی را داریم که به فعالیت در شطرنج علاقه دارند. نبی عضو هیات رئیسه فدراسیون شطرنج و پرسپولیس است و جعفر کاشانی، رئیس هیات مدیره باشگاه، هم علاقه زیادی به فعالیت در این حوزه دارد.

پهلوان‌زاده عنوان کرد: حضور پرسپولیس در شطرنج با رشته‌ای مانند فوتبال قابل مقایسه نیست اما وجود آن‌ها از نظر معنوی خیلی با ارزش است. پرسپولیس از نظر مالی سرمایه‌گذاری چندانی در شطرنج نداشته اما وجود این تیم موثر خواهد بود.

رئیس فدراسیون شطرنج اظهار داشت: خیلی علاقمند هستیم باشگاه استقلال وارد این رشته شود اما هنوز نتوانسته ایم که رایزنی‌های لازم برای داشتن آن باشگاه را هم انجام دهیم. تیم‌های سایپا، سپاهان و ذوب‌آهن دوره‌های قبلی نیز حضور داشتند و در این دوره نیز دیده شدند.

وی گفت: زمانی بود که ما حتی در غرب آسیا برای کسب مقام اول مشکل داشتیم اما حالا شرایط به گونه‌ای شده که مدال‌های آسیا را به دست می‌آوریم. بار دوم است ایران در مسابقات شهرهای آسیا به صورت پیاپی قهرمان  می‌شود و اگر 4 بار این عنوان را کسب کند، جام زرین یا جام دوبی را به خانه می‌آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز