اعظم درستی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

توجه به رده نونهالان بسیار مهم است/ تکواندو بانوان ایران پتانسیل بالایی دارد

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۳:۴۲:۳۶
کد خبر: ۸۷۶۳۴۴
توجه به رده نونهالان بسیار مهم است/ تکواندو بانوان ایران پتانسیل بالایی دارد
سرمربی تیم‌ تکواندو نونهالان گفت: رده نونهالان رده مهمی است چرا که تضمین کننده آینده یک رشته ورزشی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اعظم درستی، سرمربی تیم‌ تکواندو نونهالان درباره قهرمانی این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: امسال از نظر فنی سطح مسابقات کاملا متفاوت با دوره‌های گذشته بود. هوگوها و کلاه‌ها کاملا با دوره قبل تفاوت داشت و به صورت کاملا الکترونیکی بود. نمره دهی در کلاه‌ها و هوگوها کاملا ویژه‌تر است بنابراین امتیازگیری کاملا دقیق بود.

او ادامه داد: تیمی که راهی این مسابقات شد کاملا تیم بی‌تجربه‌ای بود و شاید برخی از بازیکنان برای اولین بار بود که مسابقات رسمی را تجربه می‌کردند. بچه‌های ما در این مدت از نظر تمرینی چیزی کم نداشتند و در طول روز در سه تایم متفاوت تمرین می‌کردند به نظرم اگر باختی هم در این مسابقات از بچه‌ها دیدم بیشتر به خاطر فضای مسابقات است که از نظر روانی روی آنها تاثیر منفی دارد.

سرمربی تیم‌ ملی نونهالان درباره انتخابش به عنوان بهترین مربی گفت: من قبلا هم در رده نوجوانان این عنوان را کسب کرده بودم. ولی  رده نونهالان را بسیار دوست دارم و کسب این عنوان در این رده سنی قطعا در روحیه من هم برای ادامه کار تاثیر مثبتی دارد. رده نونهالان رده مهمی است چرا که تضمین کننده آینده یک رشته ورزشی است. خوشبختانه ما در این رده پتانسیل‌های خوبی داریم که در صورت حمایت و سرمایه گذاری روی آنها شاهد موفقیت‌شان در سال‌های آینده خواهیم بود.

درستی در پاسخ به این سوال که چرا تیم ملی بزرگسالان دچار افت شده است؟ اظهار کرد: قبل از هر چیز باید بگویم که عملکرد تیم‌ در مسابقات جهانی منچستر بد نبود ما یک مدال خوشرنگ کسب کردیم.اما در مجموع به نظرم در طول چند سال اخیر افت داشتیم. چیزی که مشخص است بچه‌های ما از نظر جسمی و فنی هیچ مشکل و کمبودی ندارند تنها به خودباوری لازم نرسیدند و همین باعث شکست‌های پی در پی در مسابقات است. اگر این مسابقات بیشتری را تجربه کنند به اصطلاح دیگر از حریف نمی‌ترسند و قطعا نتایج بهتری را هم شاهد خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز