اسلام جاهدی:

برای کسب سهمیه به مسابقات جهانی می‌روم

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۹:۲۷:۱۸
کد خبر: ۸۷۷۶۲۹
برای کسب سهمیه به مسابقات جهانی می‌روم
ملی پوش پاراکانو ایران که این روزها در ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان تمرین می کند گفت: تمام تلاشم این است که در رقابت های جهانی مجارستان به سهمیه پارالمپیک توکیو دست پیدا کنم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، آخرین مرحله اردوی تیم ملی پاراکانو ایران برای حضور در رقابت های جهانی مجارستان و کسب سهمیه پارالمپیک در دریاچه آزادی آغاز شده و ملی پوشان تمرینات خود را زیر نظر مربی تیم ملی ادامه می دهند.

اسلام جاهدی ملی پوش پاراکانو و دارنده مدال طلای آسیا درباره شرایط تمرینات در مسیر کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: آخرین مرحله تمرینات و اردوی متصل به اعزام در دریاچه آزادی برگزار شده و ما تمریناتمان را انجام می دهیم تا با بهترین شرایط عازم مجارستان شویم.

دارنده طلای رقابت های قهرمانی آسیا درباره نحوه توزیع سهمیه پارالمپیک توکیو تصریح کرد: در این رقابت های جهانی 6 سهمیه و در رقابت های جهانی سال آینده به میزبانی آلمان نیز 4 سهمیه توزیع می شود. در رقابت های مجارستان 6 قایق برتر سهمیه می گیرند اما باید 3 قاره در بین این نفرات باشند.

وی افزود: منظور از کسب سهمیه سه قاره این است که اگر 6 نفر اول از اروپا باشند نفرات بعدی از قاره های دیگر هم سهمیه می گیرند چرا که باید سه قاره در رقابت های جهانی مجارستان المپیکی شوند.

جاهدی درباره مسابقاتی که قرار است در آن شرکت کند، بیان کرد: من امسال هم در بخش کایاک و هم در بخش کانو مسابقه می دهم. تنها قایقرانی هستم که در دو بخش رقابت می کنم و امیدوارم بتوانم در کسب سهمیه پارالمپیک موفق باشم.

ملی پوش قایقرانی ایران در پاسخ به این سوال که شرایطش در مسیر کسب سهمیه پارالمپیک 2020 چطور است؟ گفت: شرایط خوبی دارم. تمریناتم را با فشار بالا انجام می دهم. همه ملی پوشان این روزها به سختی تمرین می کنند تا موفق شوند. کایاک رشته اصلی من است و تلاشم را در آن انجام می دهم. 2 سال هم هست که در کانو مسابقه می دهم و تمرکز ویژه ای نیز روی این قایق دارم.

وی افزود: در رقابت های قهرمانی آسیا زمانی که برای اولین بار در کانو مسابقه دادم بعد از دو نماینده ژاپن به مدال برنز رسیدم. سپس خودم قایقم را طراحی کردم و با قایق اختصاصی کارم را انجام دادم و در دوره قبلی مسابقات توانستم این دو قایقران را پشت سر بگذارم و به مدال طلا برسم. در آسیا شرایط خوبی دارم و امیدوارم که در رقابت های قهرمانی جهان نیز به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کنم.

جاهدی همچنین تاکید کرد: در رقابت های قهرمانی جهان ورزشکاران استرالیا، نیوزلند، برزیل و ایتالیا مدعیان اصلی هستند. حتی نماینده ازبکستان هم شرایط خوبی دارد. من در دوره گذشته که 10 نفر سهمیه پارالمپیک ریو را کسب کردند نفر یازدهم شدم و تلاشم این است که امسال بتوانم با نتیجه ای مطلوب به سهمیه برسم و راهی پارالمپیک توکیو شوم. شرایط هم خوب است و اگر اتفاق خاصی نیفتد انشالله سهمیه را می گیرم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز