محمدرضا داورزنی:

فضای ورزش زنان در حال توسعه است/ باید مربیان خوبی تربیت شوند تا فضای خوبی داشته باشیم

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۴:۰۸:۵۶
کد خبر: ۸۷۷۹۳۱
فضای ورزش زنان در حال توسعه است/ باید مربیان خوبی تربیت شوند تا فضای خوبی داشته باشیم
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان فضای ورزش زنان را در حال توسعه دانست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان فضای ورزش زنان را در حال توسعه دانست و گفت: اما هنوز شرایط مطلوب نیست و حتی شرایط زنان ورزشکار ایران در مسابقات با حریفان خارجی هم برابر نیست.

محمدرضا داورزنی روز دوشنبه در همایش تخصصی ورزش زنان در جمع مسئولان استانی و نایب رئیسان فدراسیون های ورزشی افزود: اکثر استان ها در گذشته نسبت به فعالیت زنان در ورزش موضع داشتند و فضای لازم برای آنها وجود نداشت اما تلاش زیادی شد که یکی از اثرگذارترین افراد در این حوزه، مرحوم  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که به توسعه ورزش زنان اعتقاد داشت.

معاون وزیر ورزش اضافه کرد: در آن برهه، رشد ورزش زنان را شاهد بودیم که البته افراد زیادی در این مسیر ضربه و سیلی خوردند تا این حوزه توسعه یابد.

داورزنی می گوید: ظرفیت زنان کمتر از مردان نیست و شاید در برخی حوزه‌ها افزایش هم داشته است. اگر زنان این باور را داشته باشند که می‌توانند در زمره بهترین‌ها باشند، به یقین به هدف می‌رسند.

وی یادآور شد: اینکه نخستین مدال المپیک کسب می‌شود و زنان در فوتسال قهرمان آسیا می‌شوند، نمونه بارز توسعه ورزش زنان است.

داورزنی ادامه داد: علت اینکه ذهنیت منفی در ورزش زنان ایجاد می‌شود، شیطنت برخی افراد است. هزاران نفر در ورزش بانوان فعالیت دارند، اما نمی توان به خاطر اشتباه یک نفر  ورزش زنان را تعطیل کرد.

وی با طرح این پرسش که آیا می دانید به همین دلیل حضور زنان در ورزشگاه ها تعطیل شده چیست؟ گفت: موضوع به چند سال قبل برمی گردد که در مسابقه والیبال ایران و ژاپن، زنان می‌خواستند وارد سالن شوند، اما ازدحام جمعیت مردان باعث شکسته شدن نرده شد و این تداخل باعث ایجاد یک آلبوم عکس شده بود تا با آن آلبوم مانع ورود زنان به محیط‌های ورزشی شوند.

معاون وزیر ورزش افزود: ما هم تلاش کردیم نقطه مقابل را نشان بدهیم که کم کم اتفاقات خوبی افتاد و نمونه آن در لیگ ملت‌های والیبال بود.

داورزنی خطاب به نایب رییسان گفت: آن چیزی که یک بازیکن از آن الگوبرداری می‌کند، مربی‌اش است. در مردان هم مربیان تاثیرگذار هستند. اگر در این بخش اصلاح و ارزش‌گذاری درست شد، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

داورزنی افزود: فضای کمپ‌های تیم ملی و فدراسیون ها باید اخلاقی باشد و اگر اینگونه نباشد، اثرش را  خواهیم دید. هر رفتاری که در فضای ورزشی و اردوها و تیم‌ ملی می‌بینیم، به این دلیل است که کادر فدراسیون توجه می‌کند یا نمی‌کند. باید مربیان خوبی تربیت شوند تا فضای خوبی داشته باشیم.  فضای فدراسیون و محیطی که زنان کار می کنند اخلاقی تر و منظم تر باشد درنهایت خروجی آن بهتر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز