رضا صابونچی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نتایج جوانان امیدوارکننده بود/ رضایی برای المپیک ۲۰۲۴ از شانس‌های اصلی قایقرانی خواهد بود

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۱:۳۰:۰۹
کد خبر: ۸۸۰۷۳۲
نتایج جوانان امیدوارکننده بود/ رضایی برای المپیک ۲۰۲۴ از شانس‌های اصلی قایقرانی خواهد بود
دبیر فدراسیون قایقرانی ایران گفت: تیم ملی جوانان و زیر 23 سال ایران رکوردهای بسیار قابل قبولی را زدند و نتایج آن‌ها برای ما امیدوارکننده بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا صابونچی، دبیر فدراسیون قایقرانی، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان جوانان و زیر 23 سال رومانی بیان کرد: تمرکز ما امسال بیشتر روی کسب سهمیه‌های المپیک است و به همین خاطر برنامه‌های گسترده‌ای داشتیم اما نباید از جوانان غافل شویم و این‌ها پشتوانه‌های آینده فدراسیون قایقرانی هستند. باید شرایطی را ایجاد کنیم که جوانان در مسابقات شرکت کنند تا انگیزه و آمادگی بالایی داشته باشند و بتوانند رقبای خود را بشناسند. برنامه فدراسیون در این مدت هم روی کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو است و هم جهت حضور رده‌های سنی جوانان و امید در میادین مختلف است.

وی افزود: عملکرد تیم ملی جوانان و امید ما در مسابقات قهرمانی جهان رومانی بسیار مثبت بود و نبی رضایی توانست دو رکورد بسیار خوب در 1000 متر کانو ثبت کند و مقام ششم جهان را از آن خود کرد. زنده‌پی در کانا و شریفی و نادرنژاد در کایاک رکوردهای بسیار قابل قبولی را زدند و نتایج آن‌ها برای ما امیدوارکننده بود.

صابونچی عنوان کرد: برای المپیک باید یک برنامه حداقل 12 ساله داشته باشیم و فدراسیون با ورود در رده‌های مختلف این کار را آغاز کرده است. در بحث استعدادیابی طی 4 ماه گذشته بسیار فعال بودیم و نماینده استعدادیابی فدراسیون با حضور در 4 استان بچه‌ها را زیر نظر گرفته است. تا پایان سال برای 26 است باقی مانده هم برنامه داریم و بچه‌ها را در پایگاه‌های استعدادیابی استانی زیر نظر خواهیم گرفت.

دبیر فدراسیون قایقرانی اظهار داشت: ما برای المپیک 2024 به این نفراتی که در حال حاضر به مسابقات جهانی جوانان و امید اعزام شدند، امیدوار هستیم. نبی رضایی تا 2 سال دیگر هم در رده‌ سنی امید قرار دارد و می‌تواند به این مسابقات اعزام شود و ما حتی به کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو هم به رضایی امیدواریم.

وی در پایان گفت: تیم ملی ایران 26 مرداد ماه به مسابقات جهانی مجارستان که از سری رقابت‌های انتخابی المپیک نیز هست، اعزام خواهد شد و رضایی هم در ترکیب تیم به این مسابقات می‌رود. یک مسابقه آسیایی دیگر در فروردین ماه سال 99 خواهیم داشت که اگر در جهانی نتوانند کسب سهمیه کنند، می‌توانیم به آن رقابت‌ها امیدوار باشیم. ما برای المپیک 2020 توکیو به نبی رضایی امیدوار هستیم و بی‌شک برای المپیک 2024 از شانس‌های اصلی ما خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز