ابراهیم نوزایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه چوگان داریم/ درآمد مسابقات دکوکاپ هزینه کودکان بی‌سرپرست خواهد شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۰ - ۰۷:۴۹:۵۰
کد خبر: ۸۸۳۳۰۱
برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه چوگان داریم/ درآمد مسابقات دکوکاپ هزینه کودکان بی‌سرپرست خواهد شد
رییس فدراسیون چوگان ایران گفت: برنامه‌هایی برای توسعه چوگان داریم، اولین آن در بحث آموزش است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ابراهیم نوزایی، رئیس فدراسیون چوگان، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص برگزاری مسابقات دکو کاپ بیان کرد: درآمد مسابقات دکو کاپ یا جام خیریه فرشتگان برای بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست هزینه می‌شود. همه دوستانی که می‌خواهند در این امر خیر شراکت داشته باشند، می‌توانند در این رقابت‌ها حضور داشته باشند. این مسابقات با 4 تیم، هندی‌گپ 2 تا 6 و در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود. تیم‌ها رقابت سنگینی با یکدیگر دارند و تیم کاسپین که از تیم‌های شرکت‌کننده است، دو بازیکن لژیونر از آرژانتین دارد و از آن‌ها در بازی استفاده می‌کند.

وی افزود: بازی بسیار سطح بالایی است و از طرفدران چوگان و کسانی عاشق این رشته ورزشی هستند، دعوت می‌کنند که برای تماشای این رقابت‌ها از نزدیک بیایند.

نوزایی عنوان کرد: برنامه‌هایی برای توسعه چوگان داریم، اولین آن در بحث آموزش است. آموزش چوگان‌باز، مربی و اسب را باید داشته باشیم، تا پیشرفت این رشته را شاهد باشیم. توسعه هیات‌های استانی نیز در برنامه‌ها ما قرار دارد، 5 هیات استانی داریم که باید گسترش پیدا کنند. استان‌ها باید زمین‌های چمن مخصوص چوگان فراهم کنند و بازیکنان و اسب‌های چوگان پرورش دهند.

رئیس فدراسیون چوگان در پایان گفت: چوگان مانند ورزش‌های دیگر نیست و محدودیت و شرایط خاص خود را دارد. یک زمین استاندارد چوگان مساوی با 8 برابر یک زمین فوتبال است. زمین چوگان هزینه ساخت و نگهداری بالایی دارد. به‌رغم همه این‌ها برنامه داریم که این رشته پرنشاط را توسعه دهیم، چوگان به نام ایران در یونسکو ثبت جهانی شده است. قطعا آن‌ها هم از ما انتظاراتی از ما دارند که باید برآورده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز