محمود خسروی‌وفا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اگر قناعت کنیم رتبه پانزدهم ریو را هم از دست خواهیم داد/ نعمتی تمرینات خود را با فدراسیون تیروکمان ادامه می‌دهد

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۰:۴۸:۰۸
کد خبر: ۸۸۶۰۲۸
اگر قناعت کنیم رتبه پانزدهم ریو را هم از دست خواهیم داد/ نعمتی تمرینات خود را با فدراسیون تیروکمان ادامه می‌دهد
رئیس کمیته پارالمپیک گفت: چون اعتبارات‌مان را به موقع دریافت نکردیم تا امروز حقوق ورزشکاران پارالمپیکی پرداخت نشده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته پارالمپیک ایران در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت تیم‌های ملی ایران جهت کسب سهمیه بیان کرد: تا الان که من اطلاع دارم و ممکن است اطلاعاتم کامل نباشد چون هر لحظه سهمیه‌ها تغییر می‌کند، در اوج گرفتن سهمیه هستیم. تا به امروز 32 نفر کسب سهمیه داشتیم که البته 12 تا آن مربوط به رشته والیبال نشسته است. در رشته‌های تکواندو، وزنه‌برداری، تیروکمان، تیراندازی توانستیم کسب سهمیه کنیم و چند نفر هم در دوومیدانی حد نصاب را به دست آوردند اما هنوز کسب سهمیه نکردند. بعد از بازی‌های جهانی که در امارات انجام می‌شود تکلیف تعدادی دیگر هم مشخص می‌شود. 6 نفر در تیروکمان سهمیه کسب کردند که زهرا نعمتی هم جزو کسب سهمیه‌هاست.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در پارالمپیک 2020 توکیو جزو 10 کشور برتر باشیم. 5 پله صعود یکدفعه کار سختی است اما از کار سخت نباید ترسید. اگر قناعت کنیم به همان رتبه پانزدهم که در دوره گذشته داشتیم، حتی به یک پله ترقی هم دست پیدا نمی‌کنیم. قابل پیش‌بینی نیست اما تلاش‌مان بر این است که از آن چیزی که در دوره قبل قرار گرفتیم این دوره نتیجه بهتری داشته باشیم و این کار بسیار سختی است و باید تمرکزمان روی مدال‌های طلا برود.

خسروی‌وفا عنوان کرد: ما چند ورزشکار خاص مانند نعمتی و رحمان داریم اما به این معنا نیست که طلایی دیگری نداشته باشیم. این‌ها کسانی هستند که از نظر IPC کمیته ملی پارالمپیک چهره‌های برتر نامگذاری شدند. به همین دلیل نام بعضی از ورزشکاران بیشتر برده می‌شود. ما ورزشکارانی داریم که مدال طلا آن‌ها قطعی است اما الان ناشناخته هستند. به هرحال ما روی مدال‌های طلای سیامند رحمان، زهرا نعمتی و سارا جوانمرد حساب می‌کنیم. ورزشکارها باید تلاش ‌کنند برای این که از حمایت لازم ما برخوردار شوند خودشان را به آن حد نساب مدال طلا برسانند.

رئیس کمیته پارالمپیک ایران درخصوص وضعیت زهرا نعمتی برای حضور در اردوهای فدراسیون تیر و کمان اظهار داشت: طبق هماهنگی که با خود نعمتی کردیم، گفتیم باید در یک جا تمرین کند، دو جا تمرین کردن هم در روش مدیریتی و هم در روش تمرینی خلل ایجاد می‌کند و هم از نظر جسمانی تخلیه می‌شود و از نظر روحی هم مشکل پیدا می‌کند. لذا پیشنهاد کادر فنی پارالمپیک این بوده است که الان در قالب فدراسیون تیر و کمان المپیکی‌ها و کمیته المپیک حمایت شود، هر موقع مسابقات تحت پوشش پاراالمپیک باشد هم ناخودآگاه با یک هماهنگی با فدراسیون تیر و کمان به پاراالمپیک برمی‌گردد. ما باید به این شکل مدیریت کنیم تا نعمتی از لحاظ جسمی و فنی آسیب نبیند.

وی درخصوص حقوق ورزشکاران پارالمپیکی گفت: به ورزشکاران از اول اردیبهشت 98 حقوق تعلق می‌گیرد. چون اعتبارات‌مان را به موقع دریافت نکردیم تا امروز حقوقی پرداخت نشده است. در این که پرداخت خواهد شد شک نکنید، ورزشکاران پاراالمپیکی می‌‌دانند اگر مدال کسب کنند حقوق یک سال گذشته آن‌ها را هم پرداخت می‌کنیم. چون در این چند ساله این کار را کردیم و این اعتماد به وجود آمده است. در یک ماه آینده حقوق طلایی‌‌ها را پرداخت می‌‌کنیم و حقوق خوبی خواهیم داد و بیشتر از حقوق المپیکی‌هاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز