رضا خیرخواه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نگاه ویژه‌ای به ژیمناستیک شود در کسب سهمیه موفق خواهیم بود/ تمام وسایلی که الان در ایران داریم مستهلک شده است

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۰:۳۳:۱۰
کد خبر: ۸۸۹۹۶۴
نگاه ویژه‌ای به ژیمناستیک شود در کسب سهمیه موفق خواهیم بود/ تمام وسایلی که الان در ایران داریم مستهلک شده است
مربی تیم ملی ژیمناستیک ایران گفت: اگر نیم نگاهی به ما شود، قطعا در کسب سهمیه المپیک موفق خواهیم بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا خیرخواه، مربی تیم ملی ژیمناستیک، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص روند کسب سهمیه ژیمناست‌های ایران بیان کرد: تمام وسایلی که الان در ایران داریم مستهلک شده، مثلا بارفیکس‌ها حالت ارتجاعی خود را از دست دادند و وسایل کمک آموزشی نداریم. ما باید با وسایل ایرانی تمرین اما با وسایل خارجی در مسابقات کار کنیم، اگر هم وسایل خارجی در ایران باشد پس از 30 سال دیگر فرسوده شدند. من قول دادم در صورت فراهم شدن امکانات سهمیه  المپیک خواهیم داشت. در مسابقات آلمان تمام قهرمانان روز دنیا آن‌جا حشور داشتند و سعیدرضا کیخا امتیاز 15.133 را کسب کرد. هیچ‌گاه در رقابت‌های سهمیه المپیک چنین امتیازی نداشتیم تا قبل از آن فقط در کاپ‌ها بود.

وی افزود: اگر امکانات در اختیار تیم ملی قرار بگیرد و وسیله داشته باشیم، می‌توانیم سهمیه کسب کنیم. ما دست خالی هستیم، باید به ما هم رسیدگی کنند و برای قهرمانان ما امکانات را فراهم کنند.بگذارند. در آسیا و جهان ثابت کردیم که می‌توانیم در المپیک هم می‌توانیم به شرطی که نیم نگاهی هم به ما کنند.

خیرخواه عنوان کرد: کسب سهمیه تیمی کمی مشکل است اما کیخا رنکینگ چهارم دنیاست. اگر در مسابقات آلمان رتبه اول تا سوم را ورزشکاران ما بگیرند، مستقیما وارد المپیک خواهند شد. به نظر ساده می‌آید اما واقعا کار بسیار سختی خواهد بود. اما دور از دسترس نیست و ما با دست‌های خالی هم می‌توانیم این کار را کنیم.

مربی تیم ملی اظهار داشت: ما نباید یادمان برود در فدراسیون‌های قبلی هم یک‌سری  زحمت کشیدند، این طور نیست که همه کارها را رضا خیرخواه کرده باشد بلکه مربیان دیگر هم بودند. اما در حال حاضر برخورد مربی و خواست فدارسیون به شکلی است که بچه‌ها را به خودباوری رسانده است.

وی در پایان گفت: سال گذشته در جام برونینگ که یکی از معتبرترین جام‌های دنیاست، محمدرضا خسرونژاد 3 تا از قهرمانان جهان را گرفت و امتیاز 15 را به دست آورد. الان همه کشورهای دنیا می‌دانند که ژیمناستیک ایران زیبا بازی می‌کند. شاید سطح حرکات بچه‌ها را خیلی بالا نبرده باشیم اما آن‌ها را زیبا کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز