احسان قائم مقامی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

سطح بازی‌ها بسیار بالا است/ مرحله اول جام جهانی به مصاف یکی از قوی‌ترین شطرنج‌بازان جهان می‌روم

۱۳۹۸/۰۶/۱۵ - ۱۰:۰۱:۳۰
کد خبر: ۸۹۴۶۲۹
سطح بازی‌ها بسیار بالا است/ مرحله اول جام جهانی به مصاف یکی از قوی‌ترین شطرنج‌بازان جهان می‌روم
استاد بزرگ شطرنج کشورمان گفت: در مرحله اول مسابقات جام جهانی به مصاف یکی از قوی‌ترین شطرنج‌بازان حال حاضر جهان یو یانگی از چین می‌روم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ احسان قائم‌مقامی، استاد بزرگ شطرنج، در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص مسابقات جام جهانی شطرنج بیان کرد: روز یکشنبه ۱۷ شهریور ماه عازم خانتی مانسیسک روسیه هستم تا در مسابقات جام جهانی شطرنج‌شرکت کنم. 128 بازیکن منتخب دنیا در این مسابقات که قطع یقین، سخت‌ترین مسابقه انفرادی جهان به حساب می‌آید، شرکت می‌کنند و مسابقات به صورت حذفی برگزار خواهد شد که این موضوع سختی کار را چندین برابر افزایش می‌دهد. باعث افتخار ما ایرانیان است که کشورمان ۴ نماینده در بین این ۱۲۸ نخبه شطرنج دنیا دارد.

وی افزود: علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو، سیدمحمد امین طباطبایی، سه استاد بزرگ قدرتمند، جوان و افتخار آفرین کشورمان دیگر نمایندگان ایران در جام جهانی هستند.

قائم مقامی اظهار داشت: من در چند سال اخیر به دلیل بعضی از موضوعات که پرداختن به آن‌ها در این مقال و زمان مناسبت ندارد، به صورت پراکنده در مسابقات و تمرینات حضور داشتم، ولی خداراشکر سعی کردم با روحیه بسیار خوب به مسابقات برگردم و  در چند تورنمنت پیاپی نتایج خوب و درخشانی کسب کنم. این هفتمین حضور من در جام جهانی شطرنج به حساب می‌آید و امیدوارم این حضور با موفقیت تمامی نمایندگان لایق کشورمان همراه باشد.

استاد بزرگ شطرنج ایران عنوان کرد: سطح بازی‌ها بسیار بالا است و نتایج اصلا قابل پیش بینی نیست تا جایی که در دوره قبلی جهانی قهرمان حال حاضر جهان در دور دوم حذف  شد ولی با این حال نسبت به نتایج بسیار خوشبین هستم. در مرحله اول بازی‌ها به مصاف یکی از قوی‌ترین شطرنج‌بازان حال حاضر جهان یو یانگی از چین می‌روم. هر چند یو یانگی یکی از سخت‌ترین قرعه‌های ممکن به حساب می‌آید اما من تا به امروز در دیدارهای قبلی نتایج فوق العاده خوبی مقابل این بازیکن تراز اول دنیا داشتم و در هر سه بخش کلاسیک، سریع و برق آسا از او پیش هستم. امیدوارم این موضوع در رویارویی پیش رویمان کفه ترازو را به نفع من سنگین کند.

 وی خاطر نشان ساخت: دوست خوبم، ملی پوش ارزنده پویا ایدنی از اساتید بزرگ ممتاز و با اخلاق کشورمان که واقعا جایش در جام جهانی خالی است، به همراه استاد فیده نیما حسین‌زاده از بازیکنان و مربیان خوب کشورمان مرا در امر آماده سازی برای این رقابت‌ها بسیار یاری رساندند. سعی کردم از توصیه‌ها و مشاوره‌های دیگر اساتید بزرگ و ارزنده کشورمان از جمله استاد بزرگ مرتضی محجوب هم برای تجهیز بهتر ذهنی استفاده کنم. از همراهی همه عزیزانی که به من کمک کردند و اعضای  خانواده‌ام که همواره در دشواری‌ها یاور من  هستند، تشکر می‌کنم.

قائم مقامی در پایان گفت: خیلی خوب می‌شد اگر فدراسیون شطرنج امکان اعزام یک یا دو مربی به همراه بازیکنان را در این مسابقات مهم پیدا می‌کرد ولی متاسفانه به احتمال زیاد مشکلات مالی، مانع از این امر شده است. می‌دانم که فدراسیون شطرنج مطابق با امکانات و مقدورات در اکثر اوقات بهترین تلاش خود را در جهت حمایت از قهرمانان و به خصوص بازیکنان جوان‌تر داشته است و در حال حاضر ما یکی از قوی‌ترین تیم‌های ملی دنیا را داریم. من برای دیدن این روزها و داشتن  تیمی با این اقتدار، خیلی تلاش کردم و باعث افتخار من است در حالی که کم‌تر از ۳۷ سال سن دارم، طی ۲۴ سال اخیر همواره در خدمت شطرنج سطح اول کشورمان (در رده بزرگسالان) بودم. آرزوی من این است که جوانان  خردمند، پرشور و لایق ایرانی با تلاشی روز افزون، در تمامی عرصه‌ها آینده‌ای درخشان را برای این مرز پر گهر رقم بزنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز