اسپانیا دوباره بر بام جهان؛

قهرمانی ماتادورها حاصل لیگ منسجم و پویا/ بارسلونا و رئال‌مادرید دست بسکتبال را هم گرفتند

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۵:۲۴:۳۳
کد خبر: ۸۹۸۶۹۷
قهرمانی ماتادورها حاصل لیگ منسجم و پویا/ بارسلونا و رئال‌مادرید دست بسکتبال را هم گرفتند
تیم ملی بسکتبال اسپانیا در حالی به قهرمانی جام جهانی رسید که توانست بدون باخت این عنوان را بدست آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی بسکتبال اسپانیا در حالی به مقام قهرمانی جام جهانی 2019 رسید که توانست بدون شکست این عنوان را بدست آورد. اسپانیا که در گروه c این رقابت‌ها با تیم های ایران، پورتوریکو و تونس همگروه بود به سختی توانست از سد ایران عبور کند. به گفته اکثر کارشناسان تیم ملی ایران در این دوره از رقابت ها بهترین نمایش خود را مقابل اسپانیا ارائه کرد و تا واپسین لحظات، برنده بازی بود اما در نهایت این بازی به سود اسپانیا به پایان رسید. در ادامه رقابت‌های جام جهانی اسپانیا با شکست استرالیا در مرحله نهایی راهی فینال شد و با پیروزی مقابل آرژانتین توانست با شایستگی بر بام جهان قرار بگیرد. تیم ملی اسپانیا که در جام جهانی ۲۰۰۶ ژاپن به‌عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسیده بود، برای بار دوم در چین به این مقام دست پیدا کرد.

D0TdCvGXQAAjkjK(1)

اما نکته جالب این دوره از مسابقات جام جهانی حذف دور از انتظار تیم ملی آمریکا، پرافتخارترین تیم جهان از دور رقابت ها بود. هرچند که پیش از این هم گفته می شد آمریکا به دلیل نبود ستاره هایش شانس زیادی برای حضور در فینال ندارد ولی با این حال به دلیل کارنامه درخشانی که دارد با قرار گرفتن در مکان هفتم جدول رده بندی همه را غافلگیر کرد. تیم ملی بسکتبال با اینکه با قهرمانی در دوره قبلی در جام جهانی ۲۰۱۹ یکی از مدعیان اصلی به حساب می آمد، در یک چهارم نهایی مقابل فرانسه غافلگیر شد.  دیدار آمریکا و فرانسه که تا ثانیه‌های آخرهم حساس پیش می رفت، در نهایت با نتیجه ۸۷ بر ۷۹ به سود فرانسه به پایان رسید. بدین ترتیب آمریکا حتی از رسیدن به نیمه نهایی هم بازماند. این نخستین شکست بسکتبال آمریکا در سیزده سال اخیر است. پرافتخارترین تیم تاریخ بسکتبال پس از کسب ۵۸ برد پیاپی در دیدارهای بین‌المللی، سرانجام آن هم در مهترین رویداد بسکتبالی مقابل فرانسه شکست را پذیرفت. آمریکا که در اغلب موارد، در جام جهانی ضعیف‌تر از المپیک ظاهر می‌شود تا به‌امروز پانزده بار در المپیک به قهرمانی رسیده و با این اوصاف به نظر می رسد سال آینده در المپیک توکیو با نفرات برتر خود برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش حضور خواهد یافت تا علاوه بر حفظ جایگاهش در المپیک تجربه تلخ هفتمی در جام جهانی را جبران کند.

1398062117445332918380074

پس از بررسی دلیل شکست پرافتخارترین تیم جهان باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا در بین رقبایی چون فرانسه و آرژانتین، اسپانیا موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند. طبق آمار ماتادور‌ها یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های بسکتبال جهان را در اختیار دارند و علاوه بر اینکه در فوتبال یک مدعی محسوب می‌شوند در بسکتبال هم در جایگاه دوم رنکینگ جهانی قرار دارند. لیگ بسکتبال اسپانیا پس از NBA آمریکا در رده دوم قرار دارد و حتی گفته می شود بسکتبال در اسپانیا به قدری رشد داشته که تعداد زیادی از بازیکن های NBA هم بیشتر به دنبال ادامه بازیگری خود در لیگ اسپانیا هستند. اسپانیا که از همان روزهای نخست بخت اول قهرمانی به شمار می‌رفت چهار بازیکن در NBA دارد و هفت بازیکن دیگر این تیم همگی در باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و والنسیا حضور دارند.

2265699_770

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز