طالب نعمت‌پور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کشتی فرنگی در قزاقستان نمره قبولی گرفت/ برای کسب نتیجه در المپیک باید از بنا و شاگردانش حمایت کنیم

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۸:۳۸:۲۷
کد خبر: ۹۰۲۶۷۷
کشتی فرنگی در قزاقستان نمره قبولی گرفت/ برای کسب نتیجه در المپیک باید از بنا و شاگردانش حمایت کنیم
پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: کشتی‌گیران ما می‌توانند در المپیک توکیو نتایج درخشان المپیک لندن را تکرار کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ طالب نعمت‌پور، ملی‌پوش اسبق کشتی فرنگی ایران، درباره نتایج ملی‌پوشان این رشته در مسابقات جهانی قزاقستان و انتخابی المپیک به خبرنگار برنا گفت: باید ابتدا این نکته را در نظر بگیریم که کادر فنی چه زمانی را برای کار کردن با این ملی‌پوشان جوان داشته است. ضمن این که بر کسی پوشیده نیست شاکله اصلی تیم عوض شده بود و معتقدم همین که از رده یازدهم به رده چهارم جهان صعود کرده‌ایم خودش نشان دهنده پیشرفت خوبی است که کشتی فرنگی ما داشته است.

وی افزود: ما علاوه بر اینکه سه مدال برنز کسب کردیم، شانس کسب مدال طلا نیز داشتیم. سعید عبدولی و علی گرایی می‌توانستند تا طلا پیش بروند. به نظر من حتی هادی ساروی نیز می‌توانست مدال بگیرد و امیر قاسمی نیز سهمیه گرفت اما می‌توانست روی سکو نیز قرار بگیرد.

بخش دیگری از صحبت‌های قهرمان کشتی جهان در سال ۲۰۱۳ پیرامون برخی اوزان حذف شده بود، وی در این باره گفت: البته از برخی ملی‌پوشان مانند ناصرپور و کاویانی‌نژاد انتظار بیشتری داشتیم. این تیم سه سهمیه المپیک کسب کرد در شرایطی که فدراسیون رئیس نداشت و با سرپرست اداره می‌شد تیم تمرین می‌کرد. البته آقای بنی‌تمیم و نعمتی زحمات زیادی کشیدند اما ملی‌پوشان به دلیل نداشتن رئیس یک سردرگمی داشتند و تمرکز کافی را نداشتند. اعزام‌ها بعضا به جا نبود و تمام این شرایط را باید در نتیجه گرفتن تیم لحاظ کرد و واقعیت این است که بضاعت فرنگی ما درحال حاضر همین است و تیم ملی در قزاقستان کارنامه قابل دفاعی داشت و نمره قبولی گرفت.

نعمت‌پور در پاسخ به این سوال که آیا در رقابت‌های گزینشی المپیک پیش‌رو باید همین نفرات به مسابقات اعزام شوند یا خیر؟ اظهار داشت: در این باره باید کادر فنی تصمیم گیری کند. مربیان به بچه‌ها نزدیک‌تر هستند، آن‌ها را بهتر می‌شناسند و می‌دانند کدام کشتی‌گیر شرایط روحی و جسمی بهتری دارد و می‌تواند سهمیه کسب کند و بر اساس آنالیز فنی فرد مورد نظر را به رقابت‌های گزینشی المپیک اعزام می‌کنند.

قهرمان بازی‌های آسیایی گوآنگژو در ادامه تصریح کرد: در زمان مسابقات همین که مردم رقابت‌ها را دنبال می‌کردند و نتایج را به طور کامل پیگیری می‌کردند نشان می‌دهد که علاقه مردم به کشتی همچنان پابرجاست و همه نظرات هم نمی‌شود شبیه هم باشد و اگر هم اشتباهی هست باید پذیرفت. نظر شخصی بنده این است که ما توانستیم در این مسابقات  نتایج خوبی کسب کنیم، حال اینکه آقای بنا ۹ ماه بود که این تیم را تحویل گرفته بود و اگر در ۸۷ کیلوگرم حق رامین طاهری را داوران نمی‌خوردند می‌توانستیم یک مدال هم در این وزن کسب کنیم. به هرحال آنچه که در توان تیم بود در این مسابقات جهانی دیدیم و معتقدم جوانان فعلی کشتی فرنگی می‌توانند آینده درخشانی را برای این رشته رقم بزنند.

دارنده مدال طلای آسیا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان به کسب نتیجه‌ای شبیه به نتیجه المپیک لندن در توکیو امیدوار بود، گفت: دقیقاً موضوع اصلی همین است. مردم در المپیک لندن وقتی دیدند کشتی فرنگی تا چه حد درخشش دارد انتظارات را از این رشته بسیار بالا بردند و این درحالی است که بضاعت و توان کنونی کشتی ما با سال ۲۰۱۲ قابل مقایسه نیست. بنده معتقدم در المپیک پیش‌رو در وزن ۷۷ کیلوگرم سعید عبدولی یا گرایی، علیاری و یا ساروی و حتی در سنگین وزن می‌توانیم درخشش داشته باشیم، به شرط اینکه همه اهالی کشتی دست به دست هم بدهند و از این تیم و نفرات آن حمایت کنند. همچنین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز در کنار رسانه‌ها با تمام توان از این جوانان حمایت کنند تا با تلاش آنها و کادر فنی بتوانیم نتایج خوبی در المپیک ۲۰۲۰ کسب کنیم و بنده اعتقاد دارم ما می‌توانیم در کشتی فرنگی در توکیو درخشش داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز