ساخت زورخانه اهواز در دستور کار قرار گرفت؛

جوهری: زورخانه‌های خوزستان تجهیز می‌شوند/ آماده اعطای میزبانی مسابقات به این استان هستیم

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۱۰:۱۹:۲۳
کد خبر: ۹۰۶۰۷۱
جوهری: زورخانه‌های خوزستان تجهیز می‌شوند/ آماده اعطای میزبانی مسابقات به این استان هستیم
رییس فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی در حاشیه مجمع انتخابات رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی خوزستان اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی یک ورزش اصیل ایرانی بوده و در دسترس تمام خانواده‌ها است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مجتبی جوهری بیان کرد: برخی را می‌شناسم که در خصوص رشته‌های مختلف ورزشی دنیا مطالعاتی کرده‌اند اما از ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی خودمان کمترین اطلاعات را هم ندارند. باعث تاسف است که زیبایی های این ورزش دیده نشده است در حالی که می توانیم از این ورزش در مناسبات مختلف ملی و بین المللی نیز بهره ببریم.

او گفت: تصمیمات این فدراسیون با مشارکت تمامی استان ها صورت گرفته و تمامی استان ها در تصمیماتی که گرفته می شود دخیل هستند و هر استانی که در این اقدامات کوتاهی کند با آن تعارفی نخواهیم کرد.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با بیان این که در صورت آمادگی استان خوزستان برای برگزاری مسابقات در یکی از رده های سنی میزبانی به استان خوزستان سپرده خواهد شد، افزود: در تلاش هستیم تا این کار را انجام دهیم و خوزستان نیز در میزبانی های ما مشارکت داشته باشد.

او در خصوص وضعیت ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در خوزستان بیان کرد: برنامه‌های مناسبی در سطح کشور توسط این فدراسیون انجام شده و خوزستان تا کنون در راستای این برنامه‌ها گام برداشته و از استان‌های فعال ما بوده است.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با آرزوی موفقیت برای رییس جدید هیات خوزستان، بیان کرد: امروز برای مدیریت جدید آغاز راه است و در ماه های آتی عملکرد آن مورد ارزیابی قرار می گیرد و باید در این راه سخت کوشش شود در غیر این صورت همین اعضا مجددا گرد هم جمع می شوند و تصمیمات جدید خواهند گرفت.

جوهری، یکی از مشکلات خوزستان را نبود تجهیزات ورزشی زورخانه‌ای دانست و تصریح کرد: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با توجه به این مشکل و در نظر گرفتن اعتبارات لازم همکاری مناسبی داشته و در تلاش هستیم تا تمامی زورخانه های استان خوزستان به تجهیزات و امکانات ورزشی استاندارد مجهز شوند.

او بر تکمیل ثبت نام ورزشکاران در بانک اطلاعاتی تاکید کرد و ادامه داد: همچنین موضوع آموزش نیروهای جوان نیز از دغدغه های ما است که خوشبختانه در خوزستان به این مهم خوب پرداخته شده است از طرفی تشکیل شورای پیشکسوتان و جوانان نیز از مواردی است که توسط هیات خوزستان به سر انجام رسیده است.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجه ایی از شهرستان های خوزستان فاقد زورخانه هستند اضافه کرد: خوزستان فاقد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه است و این نکته مثبتی نیست و ضرورت دارد در این حوزه اقدامات مناسبی انجام گیرد.

او ادامه داد: در جلسه روز گذشته که با استاندار خوزستان تشکیل شد، نبود زورخانه در اهواز مورد توجه قرار گرفته و استاندار خوزستان با تخصیص زمین و بودجه ۶۰ میلیارد ریالی برای ساخت زورخانه مناسب و در شان مردم اهواز موافقت کرد.

 او با اشاره به اینکه خوزستان همواره در راستای برنامه های فدراسیون گام برداشته اظهار کرد: آموزش نیروهای جوان، حضور ورزشکاران در بانک اطلاعاتی و راه‌اندازی شورای پیشکسوتان و جوانان بسیار مورد اهمیت است که خوزستان تا کنون اقدامات مفید و موثری در این راستا انجام داده است.

 رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی در پایان افزود: می‌توان از ظرفیت بزرگان شهرستان ها و مسوولین ورزشی بهره برد با توجه به اینکه این ورزش یک ورزش فرهنگی و مذهبی و آیینی است می‌توان از فضای حسینیه ها و دیگر مکان های ورزشی نیز استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز