زهرا اینچه‌درگاهی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رکورد ژیمناست‌ها برابر با نمره جهانی است/ تیم ملی آکروژیم مشکل کمبود اردو دارد/ کیخا با آمادگی کامل در قهرمانی جهان حاضر شده است

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۱:۳۸:۵۳
کد خبر: ۹۰۸۱۴۵
رکورد ژیمناست‌ها برابر با نمره جهانی است/ تیم ملی آکروژیم مشکل کمبود اردو دارد/ کیخا با آمادگی کامل در قهرمانی جهان حاضر شده است
رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: تیم ملی آکروژیم همیشه از کمبود اردوها و هماهنگی‌هایی که لازم است در اثر تمرینات زیاد انجام شود به گونه‌ای رنج می‌برد اما با این وجود حدود 5 مرحله اردو را سپری کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ زهرا اینچه‌درگاهی، رییس فدراسیون ژیمناستیک ایران طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص حضور تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: در حال حاضر دو مسابقه در جریان است. مسابقات قهرمانی جهان در آلمان که بچه‌ها الان آن‌جا هستند و در دو رشته خرک حلقه و دارحلقه شرکت خواهند کرد. سطح مسابقات بسیار بالا است چون در این رقابت معتبر سهمیه المپیک 2020 توکیو توزیع می‌شود. یکی از مسابقات بزرگ کسب سهمیه المپیک که حدود 78 سهمیه المپیکی در این مسابقه توزیع خواهد شد و طبق آخرین آماری که به من رسید حدود 300 نفر رقیب بچه‌های ما در این مسابقات هستند.

وی افزود: تمام نام‌آوران، مدعیان و چهره‌های جدید ژیمناستیک که قرار است در المپیک شاهد آن‌ها باشیم، نمونه‌اش را اینجا خواهیم دید. در واقع فکر می‌کنم کسب سهمیه المپیک در این مرحله حتی از خود المپیک استرس بیشتری داشته باشد، به این خاطر که تمام نام‌آوران در همه وسیله‌های می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و سهمیه بگیرند.

اینچه‌درگاهی عنوان کرد: رکورد بچه‌های ما تقریبا برابر با نمره جهانی است، شاید 1 دهم بالاتر و پایین‌تر اما تقریبا همان حدود است. به همین دلیل بسیار مهم است که چطور اجرا کنند و هرکسی که کم‌ خطاتر باشد، شانس ورود به المپیک را در این مرحله بیشتر دارد. نمره پایه احمد کهنی در دارحلقه  16.2است، قهرمانان المپیک و بزرگ‌ترین قهرمانان جهان نمره پایانی‌شان همین است. بستگی دارد در اجرا کدام‌شان کم خطاتر حاضر شوند. امیدهای زیادی هم داریم که بچه‌های ما در این مسابقات انشالله بتوانند برای کشورمان  سهمیه کسب کنند. کیخا هم با آمادگی کامل در این دوره از رقابت‌ها حاضر شده است.

رییس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: تیم ملی آکروژیم ایران هم عازم مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان هستند و انشالله با ارزیابی و آنالیزهایی که کردیم امیدواریم تیم با مدال و دست پر از قهرمانی آسیا بازگردد.

وی در پایان گفت: تیم ملی هنری ما از اول سال در اردوهای بسیار طولانی و منظمی حضور داشتند، از همه نظر مسائل سلامتی، جسمی، تغذیه‌ و مکمل‌هایشان به آن‌ها رسیدگی شده است. تیم ملی آکروژیم ایران همیشه از کمبود اردوها و هماهنگی‌هایی که لازم است در اثر تمرینات زیاد انجام شود به گونه‌ای رنج می‌برد اما با این وجود حدود 5 مرحله اردو را سپری کردند. بچه‌ها با اعتماد به نفس هستند و امیدواریم نتایج دوره قبل را بتوانیم تکرار کنیم و حتی نتایج بالاتری را رقم بزنیم. ما قبلا یک نقره و یک برنز قهرمانی آسیا را قبلا کسب کرده بودیم، در این دوره انتظار داریم بتوانند دوباره این افتخار را تکرار کنند و حتی با بررسی‌هایی که شده ممکن است بیش از این هم باشد. به هر حال ژیمناستیک ورزشی است که احتمال تغییر نتیجه آن وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز