مهرداد علیقارداشی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تنیس‌روی‌میز ایران جایگاه بالایی در رده‌بندی فدراسیون جهانی دارد/ با منطقه‌ای شدن مسابقات آسیا، پسران و دختران ما شانس کسب سهمیه المپیک را دارند

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۱۲:۰۸:۴۵
کد خبر: ۹۰۸۱۵۵
تنیس‌روی‌میز ایران جایگاه بالایی در رده‌بندی فدراسیون جهانی دارد/ با منطقه‌ای شدن مسابقات آسیا، پسران و دختران ما شانس کسب سهمیه المپیک را دارند
رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: توزیع سهمیه المپیک 2020 توکیو در آسیا به صورت منطقه‌ای خواهد بود، یعنی در دو رویداد جدا به صورت آسیای میانه و غرب آسیا این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهرداد علیقارداشی، رییس فدراسیون تنیس روی میز طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص وضعیت کسب سهمیه ملی‌پوشان ایران بیان کرد: در مسابقات اخیر مشخص شد که توزیع سهمیه المپیک 2020 توکیو در آسیا به صورت منطقه‌ای خواهد بود، یعنی در دو رویداد جدا به صورت آسیای میانه و غرب آسیا این اتفاق خواهد افتاد. در این صورت هر دو بخش بانوان و آقایان ما شانس زیادی برای کسب سهمیه دارند اما اگر غیر از این بود، بانوان ما شانس کم‌تری داشتند. رقابت بسیار نزدیکی است و امکان دارد هر دو تیم یا فقط یکی موفق به کسب سهمیه شوند. در حال حاضر نوشاد و نیما عالمیان در فرانسه و امیرحسین هدایی در آلمان هستند، همچنین امین احمدیان روز سه‌شنبه 16 مهر ماه عازم اتریش خواهد بود.

وی افزود: تیم ملی بانوان ما قرار است تمرینات خود را در ایران دنبال کنند، اما پس از آن برای حضور در یک مسابقه تدارکاتی به بلاروس اعزام می‌شوند و برای بانوان اردوهای داخلی زیادی خواهیم داشت. مسابقات انتخابی تیمی المپیک 2020 توکیو و رقابت‌های قهرمانی جهان تیمی در کره جنوبی را پیشرو خواهیم داشت.

علیقارداشی اظهار داشت: تیم‌های ملی در رنکینگ جهانی که اخیرا منتشر شد، صعود بسیار چشمگیر و تاریخی داشتند. همچنین فدراسیون تنیس روی میز ایران بین تمام رشته‌های توپی راکتی، تنها رشته‌ای است که توانسته 6 دوره سهمیه المپیک کسب کند.

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: درست است که همیشه مدال‌های ما در ورزش‌های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و پرتاب دیسک بوده اما در چنین رشته‌هایی حتی کسب سهمیه هم اتفاق بزرگی خواهد بود و کسب مدال که دیگر بسیار مشکل است. از روزی اولی که به این فدراسیون آمدم گفتم که تمام تلاش ما برای به دست آوردن مدال المپیک است. کار بسیار سختی خواهد بود اما همیشه ثابت کردیم که می‌توانیم و طی چند سال جایی نبوده که ورزشکاران ما افتخارآفرینی نکرده باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز