محمدرضا بهبودی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بزرگ‌ترین مشکل مسابقات چوگان در بحث داوری است/ تیم ملی باید برای مسابقات مقدماتی جام‌جهانی آماده شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۸:۴۱:۰۲
کد خبر: ۹۱۰۲۸۳
بزرگ‌ترین مشکل مسابقات چوگان در بحث داوری است/ تیم ملی باید برای مسابقات مقدماتی جام‌جهانی آماده شود
چوگان‌باز ایران گفت: بازیکن چوگان هستم اما در این دوره از مسابقات به دلیل کمبود داور قضاوت کردم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا بهبودی، بازیکن و داور مسابقات چوگان طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص برگزاری رقابت‌های جام ارتش بیان کرد: این دوره از مسابقات در سطح منفی 2 تا 2 بود و به هر حال رقابت‌های آماتور محسوب می‌شود اما در کل مسابقه خوبی بود چون بازیکنان قوی در آن حضور داشتند و چمن زمین هم بد نبود. باید مسابقات بیشتری برگزار شود، الان دو ماه از آخرین می‌گذرد و پس از دو ماه این رویداد را داشتیم. انشاالله در آینده رقابت‌های بیشتری برگزار شود تا تیم ملی چوگان هم برای مقدماتی جام جهانی آماده شود.

وی افزود: رده‌بندی چوگان در جهان به صورت زونی است، زون کشور ما با هند، پاکستان و کشورهای قاره آفریقایی حساب می‌شود یعنی در مسابقات زونی با کشورها رقابت خواهیم کرد. البته کشورهای عربی هم در این زون هستند اما آن‌ها چوگان ندارند.

بهبودی اظهار داشت: من بازیکن چوگان هستم اما در این دوره از مسابقات به عنوان داور حضور داشتم و رقابت‌ها را قضاوت کردم. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما داوری است و متاسفانه فدراسیون در تربیت داور ضعیف عمل کرده است. باید بازی می‌کردم اما به دلیل کمبود داور، این بازی را قضاوت کردم. ما فقط یکی، دو داور بین‌المللی داریم و داورهای زیادی نداریم که بتوانند در مسابقات چوگان قضاوت کنند. برای پیشرفت در این زمینه باید در کلاس‌های فدراسیون جهانی نماینده داشته باشیم و از داورهای خارجی برای آموزش در کشورمان استفاده کنیم.

چوگان‌باز ایران در پایان گفت: چوگان هزینه بسیار زیادی دارد، درست است که مسابقات جهانی ندارد اما چون رشته المپیکی نیست، کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد و به نظر من وزارت ورزش بیشتر روی ورزش‌های المپیکی سرمایه‌گذاری کرده است. اگر تعداد مسابقات بیشتر باشد، زمین چمن‌های بیشتری در شهرهای مختلف داشته باشیم و مسابقات آن به صورت زنده پخش شود، مردم بیشتر با چوگان آشنا خواهند شد و این رشته پیشرفت خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز