محمدرضا شاپوری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

احداث زمین‌ چوگان نیاز به عزم ملی دارد/ اگر تعداد مسابقات را بیشتر کنیم اسب‌ها از پا در می‌آیند

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۲:۲۶:۰۸
کد خبر: ۹۱۰۶۷۸
احداث زمین‌ چوگان نیاز به عزم ملی دارد/ اگر تعداد مسابقات را بیشتر کنیم اسب‌ها از پا در می‌آیند
مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون چوگان گفت: احداث زمین‌ چوگان در شهرستان‌های مختلف کشور نیاز به یک عزم ملی دارد و فراهم کردن این زیرساخت در بعضی از شهرستان‌ها دشوار است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا شاپوری، مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون چوگان، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص برگزاری فینال مسابقات جام ارتش بیان کرد: این دوره از رقابت‌ها به نحو بسیار خوبی اداره شد و بازیکنان و اسب‌ها آمادگی کاملی داشتند. زمینی که بچه‌ها در آن به رقابت پرداختند کاملا استاندارد بود و خوشبختانه همه چیز بهتر از چیزی که مدنظر بود برگزار شد.

وی افزود: احداث زمین‌ چوگان در شهرستان‌های مختلف کشور نیاز به یک عزم ملی دارد و همه دست‌اندرکاران استان‌ها اعم از استاندار، شهردار، فرماندار و ... باید دست به دست هم دهند تا این اتفاق بیفتد. باتوجه به این زمین چوگان ابعاد بسیار زیادی می‌خواهد، فراهم کردن این زیرساخت در بعضی از شهرستان‌ها دشوار است. این موضوع فقط کار وزارت ورزش نیست و همه مسئولین باید روی این امر جدیت به خرج دهند.

شاپوری اظهار داشت: مسابقات چوگان با رشته‌های دیگر متفاوت است، چون یک موجود زنده دیگری به اسم اسب در این رقابت‌ها درگیر است و در هر مسابقه آسیب‌های زیادی می‌بیند. اگر بخواهیم تعداد مسابقات را بیشتر و فشرده کنیم اسب‌ها از پا در می‌آیند و از گردونه خارج خواهند شد.

مسئول برگزاری مسابقات فدراسیون چوگان گفت: برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی اسب‌ها، مسابقات به صورت نیم چوکه‌ای برگزار می‌شود، یعنی هر 3.5 چوکه بازی را متوقف می‌کنیم تا ورزشکارها اسب‌های خود را عوض کنند. برای هر بازی چوگان حداقل باید 4 اسب در اختیار یک بازیکن باشد تا بتواند بازی خود را انجام دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز