دکتر احمدی:

فقرحرکتی، خطری جدی برای سلامت مردم است

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۲۰:۴۹:۳۰
کد خبر: ۹۱۲۸۷۱
فقرحرکتی، خطری جدی برای سلامت مردم است
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، نقش مجموعه پزشکی ورزشی در ارتقاء آگاهی ورزشکاران و همچنین تلاش در جهت توسعه ورزش همگانی را ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  سید عبدالحمید احمدی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره پزشکی ورزشی گفت: یکی از ضرورت‌های امروز ورزش کشور، پیوند با جریان‌های علمی و مراکز علمی و برپایی نشست‌های علمی است تا از ظرفیت‌های پژوهشی به منظور  پیشبرد اهداف خود استفاده کند. بدون همراهی علم و بدون  پیوند با جریان ها و فعالیت های علمی، نمی توان انتظار پیشرفت در عرصه های مختلف ورزشی داشت.

وی با اشاره به حماسه پیاده روی اربعین حسینی و گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، افزود: امسال این هفته را با همایش پیاده روی ورزشی وزرای بهداشت و درمان 22 کشور منطقه مدیترانه شرقی آغاز کردیم و طی روزهای گذشته، برنامه جامعی در مجموعه ورزشی انقلاب با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان و مسوولان سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و اعضای شرکت کننده در همایش وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی برگزار شد.

 احمدی با اشاره به برنامه های گسترده ترویج ورزش همگانی در هفته تربیت بدنی و ورزش در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع سلامت در جامعه ورزشی کشور و ورزشکاران و قهرمانان مورد دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشت. تمام تلاش همکاران در حوزه‌های پزشکی ورزشی معطوف به ارتقاء سلامت جامعه مخاطب است .

وی  با بیان این که کم تحرکی و فقر حرکتی امروز دامنگیر همه جوامع از جمله مردم کشور ما شده است، تصریح کرد:همه بخش ها باید نسبت به این مخاطرات حساسیت بیشتری داشته باشند. اضافه وزن و چاقی بین دانش آموزان پایه و سنین پایین جمعیت کشورمان، یک هشدار است. آمار نشان داده است حدود 20 درصد از دانش آموزان ما اضافه وزن دارند و این یک اتفاق ناخوشایند است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان با تاکید بر نقش ورزش در سلامت مردم، به لزوم توجه به ورزش همگانی اشاره  کرد و گفت : آمار نشان داده است 50درصد ایرانیان فعالیت بدنی ناکافی دارند و این یک علامت خطر است. ما باید از طریق ورزش، شرایط مطلوبی در سلامت مردم ایجاد کنیم و با آگاهی رسانی، در این امر خطیر دخیل باشیم. جا دارد در کنگره‌هایی اینچنین، به موضوع پیشگیری از آسیب های ورزشی بیشتر رسیدگی شود.

دکتر احمدی یادآور شد: وظیفه پزشکی ورزشی در بعد همگانی نیز حائز اهمیت است و می تواند با ارائه اطلاعات و آموزش‌های لازم در جهت ارتقای کیفیت زندگی مردم گام بردارد و قطعا مجموعه پزشکی ورزشی از این موضوع غافل نیست. با وجود این، انتظار می رود تعامل بین بخشی با نهادهایی که با جمعیت وسیعی از جامعه سرو کار دارند نظیر وزارت آموزش و پرورش، نیروهای مسلح  و ...توسعه یابد.

نظر شما
پرونده ویژه