هادی افشار در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حسینی همانطور که خوب امتیاز می‌گیرد به راحتی هم امتیاز از دست می‌دهد/ شتابزدگی به تیم ما لطمه زده است/ مردانی در ایران رقیب جدی ندارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۸:۱۸:۳۷
کد خبر: ۹۱۴۰۳۷
حسینی همانطور که خوب امتیاز می‌گیرد به راحتی هم امتیاز از دست می‌دهد/ شتابزدگی به تیم ما لطمه زده است/ مردانی در ایران رقیب جدی ندارد
مربی سابق تیم‌ ملی تکواندو گفت: میرهاشم همانطور که خوب امتیاز می‌گیرد به خوبی هم امتیاز را از دست می‌دهد ولی با این حال شانس اول مدال طلا در المپیک 2020 به شمار می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هادی افشار، مربی سابق تیم‌ ملی تکواندو، درباره نتایج به دست آمده توسط ملی‌پوشان در رقابت‌های گرندپری بلغارستان در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: بازیکنان با توجه به عملکردی که در مسابقات قبلی داشتند در رقابت‌ها از نظر توانایی جسمی تحلیل رفته بودند. من از نزدیک این مسابقات را تماشا کردم و با قاطعیت می‌گویم بازیکنان از نظر آمادگی جسمانی توان بالایی نداشتند و قطعا برای این ضعف باید راه حلی را پیدا کنیم چراکه مسابقات مهم المپیک را در پیش داریم.

او اضافه کرد: متاسفانه میرهاشم حسینی همانطور که خوب امتیاز می‌گیرد به همان خوبی هم امتیاز را از دست می‌دهد. این نقاط ضعف را بارها هم به خود میرهاشم و هم به کادر فنی گفتم، هادی‌پور نیز با اینکه مدال برنز گرفت ولی انتظارات را برآوده نکرد. سعید رجبی و سجاد مردانی هم که اصلا خوب نبودند و به نظرم حتی در حد و اندازه خودشان هم ظاهر نشدند. بازیکنان باید درک کنند در چه مقطعی هستند و با دقت بیشتر وارد مسابقات شوند. بازیکنان  این موضوع را به خوبی درک کنند که شاید دیگر هرگز این فرصت را نداشه باشند که المپیک را تجربه کنند بنابراین باید با آرامش و تمرکز بیشتر ضعف‌های خود را جبران کنند.

افشار افزود: متاسفانه در این مسابقات شتابزدگی را در همه بازیکنان دیدیم که خیلی هم صدمه زد به نظرم با تمرکز بیشتر می‌توانستیم حتی نتیجه را عوض کنیم. پایان راند دو دیدیم که میرهاشم امتیازش با حریف خیلی زیاد بود و در راند سه کار بدتر شد. درست داور در چند مورد اشتباه داشت ولی در برخی مواقع نیز اخطارها به جا بود ولی این اختلاف امتیاز را باید خوب مدیریت می‌کردند که نکردند. نتایج در این شرایط اصلا خوب نبود. امیدوارم میرهاشم در مسابقات پیش رو که آسان هم نخواهد بود سهمیه بگیرد با اینکه ایمان دارم همه بازیکنان شانس کسب مدال در المپیک را دارند ولی مطمئن هستم میرهاشم در صورت حضور می‌تواند مدال طلای رقابت‌ها را کسب کند.

کارشناس تکواندو با اشاره به نواسانات اخیر در چند سال قبل در تکواندو توضیح داد: نوسان وقتی ایجاد می‌شود که ما پشتوانه لازم را نداشته باشیم. در گذشته وقتی از مسابقات برمی‌گشتیم مشاهده می‌کردیم که در هر وزن دو سه نفر هستند که اگر ما غفلت کنیم قطعا جای ما را به زودی در ترکیب اصلی خواهند گرفت ولی الان وقتی بازیکن برمی‌گردد و می‌بیند رقیب جدی در وزن خودش ندارد به نظر شما انگیزه لازم برای بهتر شدن دارد؟ برای مثال در وزن +80 به نظر شما سعید رجبی در رنک مردانی است که سجاد از وجود او احساس خطر کند؟ متاسفانه در این سال‌ها بازیکن نساختیم و در این شرایط قطعا کادر فنی نمی‌تواند این فاصله را پر کند. فدراسیون باید هدف بلندمدت داشته باشد و رده‌های پایه را جدی بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز