نگاهی به یک تصمیم اشتباه؛

کیانوش رستمی به خودش ظلم کرد، فدراسیون به دیگر ملی‌پوشان/ استعدادیابی در وزنه‌برداری فراموش شده است

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۵:۱۷:۳۳
کد خبر: ۹۱۶۱۵۰
کیانوش رستمی به خودش ظلم کرد، فدراسیون به دیگر ملی‌پوشان/ استعدادیابی در وزنه‌برداری فراموش شده است
کیانوش رستمی اجازه حضور در مسابقات سوییس را پیدا کرد اما دبیر فدراسیون جهانی اعلام کرد که امتیازات او حساب نمی‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ همه چیز از کشور قهوه شروع شد، کیانوش رستمی مدال برنز لندن را به طلا تبدیل کرده بود و بعد از کسب مدال گفت: من تنها بودم، بدون حمایت فدراسیون و با مربی شخصی خودم این مدال را کسب کردم. این آغاز پروسه‌ای بود که انتهایش تبدیل شده به یک استعدادسوزی و فرصت‌سوزی که مسئولان فدراسیون هم نمی‌خواهند در این‌باره حرفی بزنند، از تنها قهرمانش که دبیر فدراسیون است تا سرمربی.

کیانوش رستمی اجازه حضور در مسابقات سوییس را پیدا کرد اما دبیر فدراسیون جهانی اعلام کرد که امتیازات او حساب نمی‌شود. دلیل هم این است که او در مسابقات جهانی امتیازی بدست نیاورد. فدراسیون در مردادماه نام او را در میان 5 ورزشکاری که می‌توانستند برای ورودی المپیک تلاش کنند رد کرد اما نام سعید علی‌حسینی از قلم افتاد. استعدادی که با کمترین توضیح برای دوست‌داران این رشته برای همیشه سوخت.

*من هم جای کیانوش بودم طاقچه بالا می‌گذاشتم

با یکی از قهرمانان به نام این رشته صحبت کردیم. او می‌گوید: فدراسیون از همان المپیک 2012 متوجه رفتارهای رستمی شد. چرا این فدراسیون با این همه برو بیا نتوانسته در وزن او در این سال‌ها 2 جوان را به عنوان چهره معرفی کند تا رستمی احساس خطر کند و تابع تصمیمات فدراسیون شود. من هم جای کیانوش بودم طاقچه بالا می‌گذاشتم، وقتی می‌دیدم تمام حریفان20-30 کیلو با من فاصله دارند.

*مگر می‌شود رییس و دبیر فدراسیون از قوانین بی‌اطلاع باشند

وزنه‌بردار باسابقه در ادامه می‌گوید: هرچند صدا به جایی نمی‌رسد اما می‌گویم. مردادماه وضعیت سهراب مرادی مشخص نبود، مگر می‌شود رییس و دبیر فدراسیون از قوانین بی‌اطلاع باشند؟ آنها نام پنج نفر را می‌توانستند برای حضور در مسابقات انتخابی اعلام کنند. در عین ناباوری نام علی‌حسینی در این میان نیست. کیانوش در مسابقات جهانی امتیازات را از دست داده بود ولی بازهم به سوییس رفت. رفتنی که بی‌تردید مسئولان فدراسیون می‌دانستند نمی‌تواند برای کشورمان تبدیل به سهمیه شود. حالا فدراسیون توضیح دهد، چرا این سفر صورت گرفت تا هم این ورزشکار با دلخوشی در فضای مجازی قول کسب ورودی دهد و هم اینکه از بیت‌المال خرجی بدون بازگشت صورت بگیرد.

*در باد المپیک لندن و ریو خوابیده‌ایم

ملی‌پوش سابق کشورمان در ادامه گفت: در ریو دو ورزشکار مدال گرفته لندن دوباره موفق به کسب مدال شدند. واقعیت این است که ما در باد المپیک لندن و ریو خوابیده‌ایم. فکر می‌کنیم می‌توانیم در توکیو هم دو طلا بگیریم. امیدوارم امتیازات کیانوش محاسبه شود و او راهی المپیک شود اما تکلیف باقی نفرات تیم ملی چه می‌شود؟! علی میری و ایوب موسوی تا الان کجا بودند؟

*مرادی می‌گوید من پاسخگو هستم!

وی در ادامه عنوان کرد: من انتقادهای خود را در این زمینه ارائه کردم اما رییس فدراسیون گفت: من رییس هستم، اختیار دارم و باید درباره مشکلات من پاسخگو باشم و جواب ‌دهم.

*زهتاب: میز کارشناسی باید تشکیل شود

محمد زهتاب از قدیمی‌ترین نفرات وزنه‌برداری ایران در این‌باره می گوید: به نظر من کیانوش خودش به خوش بیشترین ظلم را کرد و البته متوجه نبود که به خودش ظلم می‌کند. او درخصوص اینکه چرا طی این سال‌ها فدراسیون برای کیانوش رقیبی نساخته است گفت: ما در شهرستان‌ها بهتر از تهران نتیجه می‌گیریم و باید آنجا بیشتر کار شود تا نفرات بهتری را معرفی کنیم. کمیته ملی المپیک باید یک کار گروه کارشناسی تشکیل دهد تا مشکلات این رشته از ریشه معرفی و حل شود.

*استان‌ها در معقوله استعدادیابی ضعیف هستند

ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری هم به نوعی صحبت‌های زهتاب را تایید می‌کند. او می‌گوید: متاسفم که این گونه می‌گویم اما بیشتر روسای هیات‌های ما سنگین‌تر از پارچ آب را بلند نکردند چه برسد به وزنه. از جنس این رشته نیستند و تصمیمات درستی درباره معقوله مهم استعدادیابی نمی‌گیرند. سیستم استعدادیابی در استان‌ها ما ضعیف است.

*کیانوش به خود ظلم کرد، فدراسیون به دیگران

کیانوش رستمی امشب وزنه می‌زند، شاید هم با توجه به اینکه اعلام شده امتیازات او حساب نمی‌شود این کار را انجام ندهد. قبول که کیانوش به خودش ظلم کرد اما دو ماه است که می‌گوید تابع فدراسیون هستم هرچند که دیر به اشتباهش پی برد. در یک کلام کیانوش به خودش ظلم کرد و فدراسیون به بقیه افرادی که می‌توانستند ورودی المپیک کسب کنند و حالا باید از خانه بازی‌های المپیک را ببینند. مانند سعید علی‌حسینی و افرادی دیگر باید بسوزند و در المپیکی که ما تنها اجازه حضور دو نفر را داریم، شاید تنها بتوانیم یک سهمیه کسب کنیم که در این صورت تاسف چند برابر می‌شود. زمانی ما در کرسی‌های فدراسیون جهانی عناوین خوبی داشتیم اما حالا نه. حتی مدال طلای‌ بهداد سلیمی هم به دلیل دشمنی فردی با رییس فعلی فدراسیون جهانی در برزیل سوخت. ما هم نتوانستیم کوچکترین کاری در این‌باره انجام دهیم.

*سخن آخر

ما در المپیک توکیو خروجی خیلی خوبی نخواهیم داشت، چه با یک ورودی و چه با دو ورودی. البته اگر یک ورودی داشته باشیم که فاجعه است اما هماگونه که در بالا پیشکسوت کشور گفت کیانوش رستمی را آیا نمی‌توانستیم با سعه‌صدر و البته از طریق سایر نفرات پیشکسوت به راهی وارد کنیم که این‌گونه خودزنی نکند. رییس فدراسیون برابر انتقادات گفته من مسئولم و پاسخگو هستم. ما دعا می کنیم 2 مدال طلا در المپیک داشته باشیم، اما باید بدانیم چرا سعید علی‌حسینی که از مظلوم‌ترین ورزشکاران کشور به شمار می‌رود در زمان شما هم به حقش نرسید و اینکه چرا باید بودجه فدراسیون برای سفری توریستی و گردشی خرج شود؟! آیا ورزشکار دیگری نمی‌توانست در سوییس جایگزین رستمی شود. شما یا می‌دانستید امتیازات او حساب نمی‌شود، که در این حالت کم‌کاری کردید یا می‌دانستید که بازهم باید توضیح دهید چرا نفر دیگری را جایگزین نکردید. بله، کیانوش با رفتارهای اشتباه قبلی به خودش ظلم و فدراسیون با این تصمیم در حق بقیه ملی‌پوشان جفا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز