کاوه صدقی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قهرمانی در آسیا هیجان جدی در ورزشکاران اینلاین هاکی ایجاد کرد/ مجبور به تعطیل کردن پیست یخ شدیم/ اسکیت هاکی، ورزش قشر مرفه جامعه نیست!

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۹:۴۱:۱۴
کد خبر: ۹۲۲۰۷۸
قهرمانی در آسیا هیجان جدی در ورزشکاران اینلاین هاکی ایجاد کرد/ مجبور به تعطیل کردن پیست یخ شدیم/ اسکیت هاکی، ورزش قشر مرفه جامعه نیست!
رئیس انجمن اینلاین هاکی فدراسیون اسکیت گفت: زمین یخ مجموعه ایران مال را در خرداد ماه امسال به صورت موقت افتتاح کردیم، اما متأسفانه به جهت آماده نبودن آن قسمت از مجموعه بازار بزرگ مجبورم شدیم تا تکمیل مجموعه آن را تعطیل کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ کاوه صدقی، رئیس انجمن اینلاین هاکی فدراسیون اسکیت، در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص آغاز لیگ برتر اینلاین هاکی بیان کرد: سال گذشته اسکیت هاکی در بخش آقایان قهرمان آسیا و در بخش بانوان سوم آسیا شد و این موضوع یک هیجان جدی را در ورزشکاران اسکیت هاکی به وجود آورد. از طرف دیگر هم ساخت پیست اسکیت ایران مال باعث شده که ورزشکاران برای شروع مقتدرانه‌ای در هاکی روی یخ امید زیادی پیدا کنند. در همین جهت امسال لیگ‌ ما بسیار لیگ پر تحرکی بود، افزایش در تعداد تیم‌ها داشتیم و از لحاظ کیفی بسیاری از تیم‌ها تغییر جدی کردند. خیلی از ورزشکاران ما که به جهت مشکلات مالی و عدم وجود بودجه‌های مربوطه داشتند این رشته را ترک می‌‌کردند، دوباره به این ورزش مهیج برگشتند و الان آن را ادامه می‌دهند.

وی افزود: مارینا فاگواگا سرمربی تیم ملی بانوان در راستای مسئولیت اجتماعی‌ خود در کنار تیم است اما ما غیر از هزینه‌هایی که بابت بلیت هواپیما و اسکان او می‌دهیم کار دیگری برای فاگواگا تا به امروز نکردیم، به همین جهت او را به صورت غیر متمرکز داریم. برای هر لیگ به ایران می‌آید و بازیکنان را از نزدیک می‌بیند، همچنین بعد از لیگ کمپ‌های مختلف در سطوح مختلف برای بچه‌ها برگزار می‌کنیم. همه این‌ها باعث شده که با تمام منابع کمی که در اختیار فدراسیون اسکیت است، در اختیار این ورزشکارانی بگذاریم که وقتی قهرمان آسیا می‌شوند توقعات‌شان بالا می‌رود و انتظار دارند از طرف وزارت ورزش و کمیته المپیک توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود. متأسفانه در شرایط عمومی که در کشور وجود دارد ما هیچ توجهی به این ورزشکاران نداریم اما خودشان مثل همیشه با قدرت کار را پیگیری می‌کنند.

صدقی اظهار داشت: زمین یخ مجموعه ایران مال را در خردادماه امسال به صورت موقت افتتاح کردیم، یک ماهی کامل در اختیار تیم ملی بود و استفاده عمومی نداشت اما متأسفانه به جهت آماده نبودن آن قسمت از مجموعه بازار بزرگ ایران که در حقیقت پیست اسکیت یخ در آن جا واقع شده است، ما مجبور شدیم که پیست اسکیت یخ را تعطیل کنیم تا اطراف آن مجموعه آماده تردد شود. به امید خدا با تمهیداتی که مدیران بازار بزرگ ایران در نظر گرفتند، از اول دی ماه می‌توانیم دوباره زمین اسکیت یخ را داشته باشیم. مطمئنا آن‌جا پایگاهی خواهد بود هم برای استعدادیابی و هم برای ورزشکاران تیم‌های ملی.

رئیس انجمن اینلاین هاکی ایران عنوان کرد: ما دو ماه بیشتر نیست که عضو فدراسیون جهانی هاکی روی یخ شدیم، هنوز برنامه‌هایی که اجازه شرکت در آن داریم را به ما اعلام نکردند. هجدهم آذرماه هفت کشوری که جدید عضو شدند یک کنفرانس با فدراسیون جهانی خواهیم داشت تا برنامه‌هایمان را به صورت رسمی ابلاغ کنند. نگاه فدراسیون جهانی به ما مثل یک کشوری است که تازه کار را شروع کرده اما ما از ایرانیان مقیم خارج از کشورمان بهره‌مند هستیم که بسیار حرفه‌ای هستند و اتفاق دوم این است که تمام بازیکنان اینلاین هاکی ما تقریبا تجربه حضور در لیگ‌های مختلف هاکی روی یخ را داشتند به همین جهت خیلی جلوتر از فدراسیون جهانی خواهیم بود. سال آینده مسابقات کاپ آسیا را پیش‌رو خواهیم داشت که رنکنیگ ما را تعیین می‌کند و پس از آن در اینلاین هاکی مسابقات قهرمانی آسیا را داریم که دختران ما باید برای ارتقای مقام سومی‌شان به مقام دومی تلاش کنند و همینطور پسران باید سعی کنند قهرمانی آسیا خود را حفظ کنند. البته کار بسیار سختی است چون کشورهایی مثل ژاپن، چین تایپه و کره که رقیبان سرسخت ما در آسیا هستند، روی این رشته سرمایه‌گذاری می‌کنند، در تورنومنت‌های بین‌المللی و بازی‌های دوستانه شرکت می‌کنند و امکانات بسیار خوبی دارند که ما متأسفانه در کشورمان برای بچه‌ها نتوانستیم مهیا کنیم.

وی در پایان گفت: ورزش‌‌های تجهیزات محور هزینه‌های زیادی دارند که واقعا نیاز است به این بچه‌ها کمک شود از طرفی اسکیت هاکی برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد ورزش قشر مرفه جامعه نیست و این‌ها بچه‌هایی را می‌خواهند که اهل خطر کردن و جنگیدن باشند. متأسفانه تناقض این چنینی در این رشته داریم، بچه‌‌هایی که توانایی‌هایی این چنینی از لحاظ فیزیکی، و روحی و روانی دارند، توانایی مالی ندارند و بچه‌هایی که توانایی مالی دارند غالبا اهل خطر کردن نیستند. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک نگاه جدی به ورزش‌های پرطرفدار داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز