در گفتگو با خبرگزاری برنا عنوان شد:

بیم و امیدهای پیشکسوتان فوتبال به بازی ایران و عراق

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۰۹:۴۰:۳۰
کد خبر: ۹۲۴۱۸۴
بیم و امیدهای پیشکسوتان فوتبال به بازی ایران و عراق
تیم ملی فوتبال ایران در یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود در مرحله انتخابی جام جهانی امروز به میزبانی اردن به مصاف عراق می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال ایران در یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 امروز از ساعت 17:30 به میزبانی اردن به مصاف عراق می‌رود.

در زیر نظرات برخی از پیشکسوتان پرسپولیس را درباره بازی و وضعیت ویلموتس و شاگردانش می‌خوانید:

جواد حسن‌زاده: فکر نمی‌کنم ویلموتس بتواند مثل کی روش نتیجه بگیرد، اگر کی‌روش هم مثل ویلموتس بازی می‌کرد، نتیجه نمی‌گرفت. کی‌روش قهرمانی نگرفت اما آبرومندانه بازی کرد. وضعیت تیم از پایه خراب است، بازیکنی که در خط حمله کنترل کردن بلد نیست، نمی‌تواند بازی کند. فوتبال ایران را باید از پایه درست کرد، دفاع در زمانی که گل نخوردیم برای هر تیمی آسان است اما گل زدن، بردن توپ به منطقه یک سوم و پاس کاری در این منطقه خیلی سخت است.

حمید جاسمیان: امیدوارم تیم ایران بتواند جایگاه اصلی که در گذشته داشته را حفظ کند، نمی‌شود روی فوتبال حساب کرد اما بحرین تیمی نبود که بتواند ما را ببرد و بچه‌ها کم لطفی کردند در ارنج و تیم خواسته‌هایشان، در نتیجه تیم بحرین بزرگ شد. ما همیشه در فوتبال به کشورهای عربی مسلط بودیم و خواهیم بود. امیدوارم بتوانیم در این مسابقه موفق باشیم.

محمد پنجعلی: کار تیم ملی فوتبال ایران بسیار سخت است، همان شرایطی که قرار بود در کربلا داشته باشیم را در اردن خواهیم داشت. تیم عراق فوتبال بلد هستند، با وجود این که کشور عراق در جنگ بوده اما همیشه کار ما به آن‌ها گره خورده و با این وجود فکر می کنم بتوانیم با تفاوت گل کم عراق را ببریم.

فرامرز میرزایی: تیم ملی ما الان مشکلات زیادی دارد، باتوجه به بازی که من از عراق مقابل بحرین در اردن دیدم، به نظر من بازی سختی خواهد بود چون عراق همیشه یکی از رقبای ایران بوده است و همیشه یک کری خاصی بین تیم ملی دو کشور وجود داشته و حالتی مانند استقلال و پرسپولیس را نسبت به هم دارند. فاصله‌ای که بعد مسابقات جام جهانی افتاد باعث شد تیم ملی ایران یک افتی داشته باشد. نفرات خوبی داریم اما بازده آن‌ها در زمین مانند جام جهانی نیست. امیدواریم ایران ببرد و راحت به جام جهانی صعود کند که حق ایران است اما فکر می‌کنم بازی مساوی داشته باشیم.

بهنام طاهرزاده: بازی که با بحرین داشتیم از نظر روحی و روانی خیلی به بازیکنان ایران فشار آورد، نباید نتیجه یک هیچ برای ایران رقم می‌خورد اما باخت هم جزئی از فوتبال است. ایران فوتبال خوبی بازی کرد و بازیکنان موقعیت‌های زیادی داشتند و در نهایت نتیجه را واگذار کردند. دیدار ما با عراق بازی مشکلی خواهد بود، اما باتوجه به این که لژیونرهای ما در تیم‌های خارجی خود طی ماه اخیر عملکرد خوبی داشتند و شرایط روحی و روانی خوبی دارند، انشاالله ما این 3 امتیاز را از عراق می‌گیریم.

محمدرضا مهدوی: من فکر می‌کنم باید به ویلموتس خیلی اهمیت دهند به دلیل این که او می‌خواهد در فوتبال ملی ما یک دگرگونی ایجاد کند. در ابتدا می‌خواهد پس از 10 سال تیم ایران را از سیستم تدافعی به یک سیستم تهاجمی برگرداند، این موضوع نیاز به زمان بیشتری دارد و باید بیشتر به او فرصت دهند. این که به جوانها بها می‌دهد، در واقع دارد آینده تیم ملی را می‌سازد. بازی با عراق فوتبالی نیست و بیشتر حاشیه‌ای است اما اگر حاشیه‌ها را از تیم ملی دور کنند مطمئنا ما نتیجه لازم را خواهیم گرفت. خیلی خوشحالیم که بازی به یک کشور بی‌طرف منتقل شد اما باز هم حاشیه تیم عراق زیاد است، ولی من می‌گویم که بازی را می‌بریم.

سهراب انتظاری: سیستم ویلموتس با کی‌روش کاملا متفاوت است و این باعث شده فوتبال ایران پوست‌اندازی کند، ویلموتس یک بازی تهاجمی را دوست دارد و کی‌روش دنبال فوتبال تدافعی بود و می‌خواست از ضد حمله‌ها استفاده کند، باید به این مربی هم فرصت داد. بازی با عراق می‌توانست نتیجه فعالیت ویلموتس را به ما نشان دهد چون من فکر می‌کنم بازی سخت ما برابر عراق خواهد بود و احتمالا با نتیجه مساوی به پایان برسد.

جواد منافی: برابر عراق بازی سختی را خواهیم داشت، چون فکر می‌کنم دیدار حساسی باشد، ایران بازی قبلی را واگذار کرده امیدوارم باوجود سختی‌ها بتوانیم در این بازی نتیجه بگیریم و فکر می‌کنم بازی مساوی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز